Szybsza edycja/kasowanie obiektów - Propozycje zmian w programie Ewmapa - .:: Ewmapa ::.

Partnerzy

Szybsza edycja/kasowanie obiektów

  • 5 Odpowiedzi
  • 407 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline alcapon

  • *
  • *
  • Wiadomości: 1896
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Szybsza edycja/kasowanie obiektów

  • dnia: 30 Styczeń 2019, 18:01
Aby wykasować/zmodyfikować obiekt najpierw musimy skorzystać z ikonki aktywacja obiektu a potem skorzystać z ikon edycji/kasowania obiektu.
Czy ikonka edycji/kasowania obiektu mogłaby od razu go aktywować?
Korzystając z ikonki kasuj obiekt klikamy na dany obiektu i zostaje on aktywowany. Drugie kliknięcie na takim obiekcie powodowałoby jego wykasowanie.
Wtedy wykasowanie obiektu możnaby załatwić szbkim dwuklikiem myszki.
Analogicznie z edycją obiektów.
Korepetycje z ewmapy -> ewmapa@o2.pl
http://www.youtube.com/user/ewmapa/videos

Offline Cezary.K

  • *
  • *
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Odp: Szybsza edycja/kasowanie obiektów

  • dnia: 30 Styczeń 2019, 19:45
Dołączam się do wątku. Zaznaczanie obiektów przez wskazanie też mogło by się odbywać bez uprzedniego aktywowania obiektu. Byłoby znacznie szybciej i wygodniej.

Offline Zygmunt Dziąsło

  • *
  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Odp: Szybsza edycja/kasowanie obiektów

  • dnia: 31 Styczeń 2019, 08:43
Popieram.
Należy spojrzeć przez pryzmat kogoś kto ma tych obiektów do usunięcia/edycji kilkaset lub więcej. Wtedy każde niepotrzebne kliknięcie to jest strata czasu, która się kumuluje.

Offline Juliusz

  • *
  • *
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Odp: Szybsza edycja/kasowanie obiektów

  • dnia: 31 Styczeń 2019, 09:46
Popieram
Na razie można to nieco przyspieszyć wykorzystując opcję "Skróty klawiszowe" (Konfiguracja\Inne\Skróty klawiszowe)
Można sobie przypisać określone działania na obiektach pod wybrane klawisze -> coś w stylu MicroStation (przypisanie klawiszy funkcyjnych)

Offline Lupus

  • *
  • *
  • Wiadomości: 1798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Dariusz Wilczewski
    • Zobacz profil
    • limbus3d.pl

Odp: Szybsza edycja/kasowanie obiektów

  • dnia: 1 Luty 2019, 10:18
Czy ikonka edycji/kasowania obiektu mogłaby od razu go aktywować?
Korzystając z ikonki kasuj obiekt klikamy na dany obiektu i zostaje on aktywowany. Drugie kliknięcie na takim obiekcie powodowałoby jego wykasowanie.
Wtedy wykasowanie obiektu możnaby załatwić szbkim dwuklikiem myszki.
Analogicznie z edycją obiektów.

O ile dwuklik na edycji nie budzi żadnych zastrzeżeń (poza jakimś tam przyzwyczajeniem użytkowników - pomijalne, przyzwyczają się na nowo ;) ) o tyle dwuklik na kasowaniu, hm....
jeśli nie ma żadnego obiektu aktywnego, to pierwszy klik -aktywuje, drugi usuwa, OK
ale co się stanie jeśli mamy aktywny obiekt, czy uruchomienie opcji ma skasować aktywny obiekt?
To jest przejście do takich zasad funkcjonowania przycisków jak np. w turbomapie. Przycisk na paletce nie wykonuje zadania tylko przechodzi do trybu wykonywania usuwania.
Nie wiem czy to co piszę jest zrozumiałe, ale to jest całkowita zmiana podejścia do paletki obiektów. Zacznie działać tak jak paletka "operacje na warstwach".
To nie będzie jakaś rewolucja dla nas użytkowników, ale wśród autorów może pojawić się pewien opór, bo to duża zmiana. Jeśli nawet do tematu podejdą przychylnie to będzie się musiał pojawić jakiś system sfinansowania tej zmiany. Ja bym podejrzewał wersję 13 (!) ciekawe czy są przesądni...
__________
Pozdrawiam
Lupus

Wszystko da się zrobić, tylko czy jest to uzasadnione ekonomicznie?

Offline GEORG

  • *
  • Stażysta
  • *
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Odp: Szybsza edycja/kasowanie obiektów

  • dnia: 12 Luty 2019, 22:05
rónież, jestem za, w ewmapie bazowej można się zaklikać,
nawet myszkę zaprogramowałem do wstawiania drzew z jednakowymi atrybutami, kupuję teraz dodatkowo program sg_mapa, ciekawe jak będzię się gemelami wymieniał z ewmapą