Partnerzy

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

michał6Autor wątku

  • *
  • 57
    0
  • Płeć: Mężczyzna
  • System: Windows XP Windows XP
  • Przeglądarka: Chrome 46.0.2490.71 Chrome 46.0.2490.71
Tworzenie osi drogi
20 Październik 2015, 11:35
witam
mam bazę działek w Ewmapie i potrzebuję wygenerować osie ulic
jak to zrobić gdy na przykład dz. 1 ma długość 3 km i pareset pkt załamania (wije się)
czy jest jakiś sposób? (nie koniecznie w ewmapie, może w cadzie....?)
z góry dziękuje za zainteresowanie
 

*

Lupus

  • *
  • 1516
    111
  • Płeć: Mężczyzna
  • Dariusz Wilczewski
  • System: Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Przeglądarka: Chrome 46.0.2490.71 Chrome 46.0.2490.71
Odp: Tworzenie osi drogi
20 Październik 2015, 13:20
Na mój rozsądek (że niby zdrowy) to nie ma takiej opcji.

Program nie jest w stanie wygenerować osi, jeśli wiadomo, że przeciwległe granice tej drogi nie muszą być do siebie równoległe.
można natomiast np zrobić początek-koniec po jednej stronie drogi i przesunąć o połowę jej założonej szerokości. Wszystko zależy do czego to ma służyć.

rozważania czysto programistyczne na temat automatycznego generowania osi:
1. można by zbudować algorytm, który będzie dzielił drogę na paski (o grubości linii) "normalne" do jednej ze stron i wyszukiwał połowę odległości do drugiej strony jednak tak wygenerowane linie osi względem jednej lub drugiej granicy dadzą różne wyniki...
2. można by wyszukiwać okręgi wpasowane w te przeciwległe granice leżące na powyższych normalnych do jednej ze stron. wyniki będą bardziej podobne do siebie...(piiiii "wrzuć monetę").



3 km, paręset kliknięć... phi, w 10 minut zrobisz. A skoro taki klikacz pracuje za 10-15 zł na godzinę? no cóż... może trzeba zainwestować w wygodniejszą myszkę.


__________
Pozdrawiam
Lupus

Wszystko da się zrobić, tylko czy jest to uzasadnione ekonomicznie?
 

*

michał6Autor wątku

  • *
  • 57
    0
  • Płeć: Mężczyzna
  • System: Windows XP Windows XP
  • Przeglądarka: Chrome 46.0.2490.71 Chrome 46.0.2490.71
Odp: Tworzenie osi drogi
20 Październik 2015, 14:44
szanowny Lupus  ;)
przeklikałem
i chociaż zdaję sobie sprawę że to trudne zagadnienie, to jednak nie takie "efekty specjalne" i "inteligentne silniki" posiadają teraźniejsze gry, aby myśleć, że generowanie zwykłej osi w 2d jest nie możliwe do wygenerowania
dzięki za odpowiedź
 

*

Lupus

  • *
  • 1516
    111
  • Płeć: Mężczyzna
  • Dariusz Wilczewski
  • System: Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Przeglądarka: Chrome 46.0.2490.71 Chrome 46.0.2490.71
Odp: Tworzenie osi drogi
20 Październik 2015, 14:59
gdzie napisałem, że nie jest możliwe?

Program nie jest w stanie wygenerować osi, (...)
rozważania czysto programistyczne na temat automatycznego generowania osi:
(piiiii "wrzuć monetę").

Ewmapa nie potrafi
A zlecić się nie opłaca.
__________
Pozdrawiam
Lupus

Wszystko da się zrobić, tylko czy jest to uzasadnione ekonomicznie?
 

*

maciekwu

  • *
  • 201
    5
  • Płeć: Mężczyzna
  • System: Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Przeglądarka: Opera 32.0.1948.69 Opera 32.0.1948.69
Odp: Tworzenie osi drogi
22 Październik 2015, 15:42
jeżeli da się przelikać to i da się zautomatyzować. Korzystałem kiedyś z grzeczności jednego z forumowiczów na forum c-geo i w kilkanaście minut miałem wygenerowany środek doliny górskiego cieku na długości kilku kilometrów.