Problem z multiexportem - Problemy z Ewmapą - .:: Ewmapa ::.

Partnerzy

Problem z multiexportem

  • 8 Odpowiedzi
  • 1009 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline trebron19

  • *
  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Problem z multiexportem

  • dnia: 6 Czerwiec 2018, 13:31
Witam. Mam problem z eksportem obiektów(gesut). Robię Mapa-->multiexport danych--> zaznaczam modyfikujący --> po lewej stronie OBIEKTY: Gesut(zaznaczam) i exportuję.
Pojawia mi się plik, a gdy go rozpakuję w winrarze mam też 1 plik "obiekty60.eob"
Następnie dla sprawdzenia, gdy tworzę pustą bazę i wczytuję plik "modyfikacyjny" to pojawia mi się błąd :


*********************************
- Nie zaimportowano danych (plik: GESUT60.eob -> baza: GESUT60).
*********************************

---------------------------------
Raport z importu pliku: GESUT60.eob
---------------------------------
Komunikaty wynikające z porównania stanu bazy z importami do modyfikacji i modyfikującym:
Brak obiektu lub obiekt nieaktualny: SUPW01 -My4gsfljk2wlK1E_2-p3Q


Czy muszę mieć najpierw wczytane pliki podstawowe żeby to się wczytało?
A może to przez to że usunąłem 1 obiekt z podwarstwami?:)
« Ostatnia zmiana: 6 Czerwiec 2018, 13:40 wysłana przez trebron19 »

Offline Nyzczsel

  • *
  • *
  • Wiadomości: 933
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Odp: Problem z multiexportem

  • dnia: 6 Czerwiec 2018, 13:56
Eksport chyba z zakładki obiekty -> eksport ....
Cytuj
Czy muszę mieć najpierw wczytane pliki podstawowe żeby to się wczytało?
Nie nie musisz - sama baza obiektów GESUT zawiera warstwy.

Usunąłeś przewód wodociągowy ?

Czy obiekt miał jakieś podobiekty (np.: wysokość)?
Zatwierdziłeś zmiany w operatach?

Offline alcapon

  • *
  • *
  • Wiadomości: 1852
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Odp: Problem z multiexportem

  • dnia: 6 Czerwiec 2018, 19:40
Aby sprawdzić czy działa plik modyfikujący dotyczący obiektów musisz najpierw do czystej bazy zaimportować dane z powiatu...dopiero potem możesz importować do niej swój plik modyfikujący.
Obiekty są bardziej skomplikowane niż zwykłe warstwy wektorowe...dlatego import pliku modyfikującego do bazy która nie zawiera elementów nie przejdzie.

Ps. nie musisz wypakowywać pliku...import modyfikujący obiektów możesz zrobić z menu mapa-import-multiimport
Korepetycje z ewmapy -> ewmapa@o2.pl
http://www.youtube.com/user/ewmapa/videos

Offline trebron19

  • *
  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Odp: Problem z multiexportem

  • dnia: 6 Czerwiec 2018, 20:06
Ok, dzięki za odpowiedź, trochę rozjaśniła.
A jak usuwać istniejące  obiekty, żeby nie "nabroić"
1. zaznaczam obiekt--> "usuniecie aktywnego obiektu"--> i zaznaczyć "elementami z warstwami"? czy...
2. zaznaczam obiekt -->usuniecie aktywnego obiektu--> odhaczam 2 opcje--> aktywuję warstwę i usuwam poprzez "usuń" (kosz)

Offline alcapon

  • *
  • *
  • Wiadomości: 1852
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Odp: Problem z multiexportem

  • dnia: 6 Czerwiec 2018, 20:48
W 99% zaznaczasz obie pozycje.

Jeśli nie chcesz kasować elementów z warstw to tylko w sytuacji gdy chcesz na ich podstawie zbudować inny obiekt.
Innej możliwości nie ma...kasowanie obiektu i zostawianie po nim śmieci w postaci kresek i tekstów na mapie jes błędem

Zazwyczaj kasuje sie też podobiekty jeśli kasujemy obiekt główny.
Np. mamy drogę asfaltową która jako podobiekty ma rzędne sztuczne..np. przekroje po asfalcie co 30 metrów.
Jeśli stwierdisz że tej drogi asfaltowej już nie ma w terenie i chcesz ją wyrzucić z mapy to chyba normalne że rzędnych wysokościowych które były przypisane do asfaltu też już nie ma w terenie...wiec kasujesz drogę razem z podobiektami.

Są przypadki, np. budynek i podobiekt schody, że budynek wylatuje z mapy a schody zostają...wtedy podczas kasowania obiektu (budynku) nie zaznaczasz kasowania podobiektów (schodów) bo chcesz je zostawić na mapie.
Korepetycje z ewmapy -> ewmapa@o2.pl
http://www.youtube.com/user/ewmapa/videos

Offline trebron19

  • *
  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Odp: Problem z multiexportem

  • dnia: 6 Czerwiec 2018, 22:04
Wielkie dzięki.

Offline ciri

  • *
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Kobieta
  • "...żyj z całych sił i uśmiechaj się do ludzi..."
    • Zobacz profil

Odp: Problem z multiexportem

  • dnia: 11 Październik 2018, 20:38
Czy wie ktoś w jaki sposób poradzić sobie w multiexporcie z modyfikacją oznaczeń konturów aby import przebiegł bez problemów ? W bazie wektorowej radziłam sobie - podmieniając plik "kodu u", natomiast teraz jak importuje do baz fb to z ręki muszę wpisywać oznaczenia konturów, może ktoś ma jakieś rozwiązanie ? i jeszcze jedno w jaki sposób przebiega aktualizacja bazy działek/konturów w fb (w wektorowej bazie odbywało się to za pomocą pliku pierwotnego i pliku wtornego) ?
:)

Offline Lupus

  • *
  • *
  • Wiadomości: 1783
  • Płeć: Mężczyzna
  • Dariusz Wilczewski
    • Zobacz profil
    • limbus3d.pl

Odp: Problem z multiexportem

  • dnia: 12 Październik 2018, 08:30
Można edytować to ręcznie z ewmapy, albo otworzyć tabelę przez sql'a. Nie ma takich edytorów wprost, trzeba pisać kolejne zapytania i wykonać skrypt
__________
Pozdrawiam
Lupus

Wszystko da się zrobić, tylko czy jest to uzasadnione ekonomicznie?

Offline Cezary.K

  • *
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Odp: Problem z multiexportem

  • dnia: 12 Październik 2018, 09:38
... i jeszcze jedno w jaki sposób przebiega aktualizacja bazy działek/konturów w fb (w wektorowej bazie odbywało się to za pomocą pliku pierwotnego i pliku wtornego) ?

Bazy działek i konturów w FB także można aktualizować plikiem pierwotnym i wtórnym.