Z wpisu autora wątku wywnioskowałem, że przenosić chce wszystkie struktury. Działki, kontury, użytki zrobić najłatwiej, tak jak wspomniał o tym @Lupus. Budynki robi się najłatwiej z baz "warstwowych" z uwagi na małą różnorodność elementów. Jeśli budynki były obiektami, to konwersja automatyczna, a elementy towarzyszące poprzez konwersję eksportów z przygotowanym plikiem schematu, jak dla baz BTOD i GESUT. Do obiektowania w pierwszej kolejności będą schody, żeby uzyskać w nich szrafurę (kreskowanie). W BDOT500, w zależności jak baza wyglądała, możliwe, że trzeba będzie podomykać obszary szrafurowane przed ich obiektowaniem . W części ośrodków robiło się jedną linię na styku dwóch elementów, np. styk skarpy i drogi, trawnik i chodnik itp. Najwięcej gmerania i ręcznej roboty jest w GESUT, tak jak pisałem wcześniej, część symboli trzeba pozamianiać na linie (nie ma automatu, który to zrobi), prostokątne rury ochronne na linie, przy uzbrojeniu podziemnym włazy pozamieniać na studzienki tak, gdzie występuje tylko właz itp.
Podsumowując, podzielę pracę na etapy
1. konwersja
2. obiektowanie elementów niezbędnych do prawidłowego wyświetlania mapy (po tym etapie mapa może już funkcjonować)
3. obiektowanie pozostałej treści (można to rozciągnąć w czasie)
4. kontrola narzędziami ewmapy i ewentualne poprawki
5. eksport do GML, kontrola walidatorami GUGiK'owymi i ewentualne poprawki (nie wiem, czy jest dla BDOT500)