Shoutbox

 

support

2020 Nov 12 13:57:35
o taki portal na jakiś czas do nas wpadnie

konwersja bazy

  • 11 Odpowiedzi
  • 244 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline maciekwu

  • *
  • Znawca
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

konwersja bazy

  • dnia: 17 Marzec 2021, 11:43
W jaki sposób można z bazy "starego typu" nie fdb automatycznie przekształcić na bazę fdb?

Offline Lupus

  • *
  • *
  • Wiadomości: 1865
  • Płeć: Mężczyzna
  • Dariusz Wilczewski
    • Zobacz profil
    • limbus3d.pl

Odp: konwersja bazy

  • dnia: 17 Marzec 2021, 12:06
a jaka to treść jest do przełożenia?
__________
Pozdrawiam
Lupus

Wszystko da się zrobić, tylko czy jest to uzasadnione ekonomicznie?

Offline maciekwu

  • *
  • Znawca
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Odp: konwersja bazy

  • dnia: 17 Marzec 2021, 12:12
Działki, kontury użytki, warstwy (budynki sytuacja)

Offline Lupus

  • *
  • *
  • Wiadomości: 1865
  • Płeć: Mężczyzna
  • Dariusz Wilczewski
    • Zobacz profil
    • limbus3d.pl

Odp: konwersja bazy

  • dnia: 17 Marzec 2021, 12:59
działki kontury i użytki to banalne, eksport import i po sprawie.
budynki to różnie w zależności od tego jak były dotychczas prowadzone.
sytuacja to ręczna robota. (malutka automatyzacja dla elementów punktowych)
__________
Pozdrawiam
Lupus

Wszystko da się zrobić, tylko czy jest to uzasadnione ekonomicznie?

Offline maciekwu

  • *
  • Znawca
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Odp: konwersja bazy

  • dnia: 17 Marzec 2021, 15:48
Dzięki za radę.
Myślałem, że jest jakiś automat (narzędzie). Ale jak widać Ewmapa jest jakby nieco "z drewna"

Offline Cezary.K

  • *
  • *
  • Wiadomości: 308
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Odp: konwersja bazy

  • dnia: 17 Marzec 2021, 19:16
Jest automat do przełożenia warstw na rozwarstwienie fb z jednoczesną zmianą typów linii, nazw symboli itp. Robisz to programem dostarczonym z ewmapą "E11konw.exe". Kluczem do sukcesu jest zrobienie odpowiedniego pliku ze schematem konwersji, a jest to dość mozolne i wymaga szczególnej uwagi. Plik ze schematem (dla fragmentu bazy z budynkami) wygląda tak:
"...
L;EBTPO;8;;EGBC;0;1885      Blok budynku
T;EBTOO;9;;EGBC_E;0;      Blok budynki
L;EBTPO;3;;EGBC;2;;1856      Łącznik - pomiar
L;EBTPO;7;;EGBC;2;;1856      Łącznik - wektoryzacja
T;EBTOO;4;;EGBC_E;2;      Łącznik - liczba kondygnacji
..."
Czcionką pochyloną zaznaczyłem opisy, nie są one interpretowane przez program.
Podobne schematy robi się dla baz BDOT500 i GESUT (są dostarczone z ewmapą, ale trzeba je przerobić, by pasowały do Twoich baz)
Konwersję robisz na plikach eksportu z wielu warstw do formatu tekstowego.
Po konwersji zobiektować należy wszystkie elementy posiadające wypełnienie, tj skapry, schody, trawniki, zadrzewienia, cmentarze itp., gdyż wypełnień nie robi się ręcznie. Dla bazy GESUT ręcznie musisz pozamieniać symbole sieci napowietrznych na linie. Zapewne ręcznie należy zrobić jeszcze kilka rzeczy, o których teraz nie pamiętam.
Łatwo nie jest, ale jak się zrobi, satysfakcja murowana  ;)
« Ostatnia zmiana: 17 Marzec 2021, 19:27 wysłana przez Cezary.K »

Offline Lupus

  • *
  • *
  • Wiadomości: 1865
  • Płeć: Mężczyzna
  • Dariusz Wilczewski
    • Zobacz profil
    • limbus3d.pl

Odp: konwersja bazy

  • dnia: 17 Marzec 2021, 23:19
przeniesienie między warstwami to 1/3 pracy.
Obiektowanie i podłączanie podobiektów to dopiero jest robota.
__________
Pozdrawiam
Lupus

Wszystko da się zrobić, tylko czy jest to uzasadnione ekonomicznie?

Offline Sowa

  • *
  • Stażysta
  • *
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil

Odp: konwersja bazy

  • dnia: 17 Marzec 2021, 23:53
Po pierwsze powinno paść pytanie czy przenoszenie ma być do bazy fdb czy do bazy EGIB. Jeśli poprostu ktoś chce mieć wszystko w fdb to sprawa jest banalna. Zaloz bazę fdb i dla wszystkich dotychczasowych struktur robisz konwersję bazy (nie eksport import). Znajdziesz ją w konfiguracji bazy FB, konwersja baz i wybierasz co Cię interesuje. To takie przepisywanie tego co jest w starej bazie do jedynej sensownej -fdb.
Jeśli chcesz mieć bazę egib zaczynają się męczarnie opisywane wyżej. To raczej nie dlatego że coś jest z drewna tylko dlatego bo ktoś wymyślił żeby ze sterty patyków ma powstać szałas w dodatku w mieście obok. Także bez marnowania czasu się nie obejdzie.
« Ostatnia zmiana: 17 Marzec 2021, 23:55 wysłana przez Sowa »

Offline staw

  • *
  • Stażysta
  • *
  • Wiadomości: 83
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Odp: konwersja bazy

  • dnia: 18 Marzec 2021, 07:55
Po pierwsze powinno paść pytanie czy przenoszenie ma być do bazy fdb czy do bazy EGIB.(...)
Hmm... Pogubiłem się
Ale bazy działek (i wraz z nimi klasoużytków) przeniosłem do FDB tak jak Lupus pisał eksport/import. Budynki miałem "trochę" zobiektowane, przez eksport/import SWDE się udało. I mam teraz bazę EGiB fdb.

Offline Cezary.K

  • *
  • *
  • Wiadomości: 308
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Odp: konwersja bazy

  • dnia: 18 Marzec 2021, 09:05
Z wpisu autora wątku wywnioskowałem, że przenosić chce wszystkie struktury. Działki, kontury, użytki zrobić najłatwiej, tak jak wspomniał o tym @Lupus. Budynki robi się najłatwiej z baz "warstwowych" z uwagi na małą różnorodność elementów. Jeśli budynki były obiektami, to konwersja automatyczna, a elementy towarzyszące poprzez konwersję eksportów z przygotowanym plikiem schematu, jak dla baz BTOD i GESUT. Do obiektowania w pierwszej kolejności będą schody, żeby uzyskać w nich szrafurę (kreskowanie). W BDOT500, w zależności jak baza wyglądała, możliwe, że trzeba będzie podomykać obszary szrafurowane przed ich obiektowaniem . W części ośrodków robiło się jedną linię na styku dwóch elementów,  np. styk skarpy i drogi, trawnik i chodnik itp. Najwięcej gmerania i ręcznej roboty jest w GESUT, tak jak pisałem wcześniej, część symboli trzeba pozamianiać na linie (nie ma automatu, który to zrobi), prostokątne rury ochronne na linie, przy uzbrojeniu podziemnym włazy pozamieniać na studzienki tak, gdzie występuje tylko właz itp.
Podsumowując, podzielę pracę na etapy
1. konwersja
2. obiektowanie elementów niezbędnych do prawidłowego wyświetlania mapy (po tym etapie mapa może już funkcjonować)
3. obiektowanie pozostałej treści (można to rozciągnąć w czasie)
4. kontrola narzędziami ewmapy i ewentualne poprawki
5. eksport do GML, kontrola walidatorami GUGiK'owymi i ewentualne poprawki (nie wiem, czy jest dla BDOT500)

Offline maciekwu

  • *
  • Znawca
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Odp: konwersja bazy

  • dnia: 18 Marzec 2021, 10:03
Dzięki Wszystkim za rady i pomysły.
Zerknąłem na program  E11konw ale widzę, że on dotyczy jedynie baz GESUT i BDOT. Ciekawe dlaczego nie EGiB, też przecież obiekty są w każdej z tych baz.
Wygląda, że metoda export-import powinna być optymalna dla działek i klasyfikacji. Pozostaje problem budynków i adresów. Spróbuję także konwersji z  konfiguracji bazy fdb

Offline Cezary.K

  • *
  • *
  • Wiadomości: 308
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Odp: konwersja bazy

  • dnia: 18 Marzec 2021, 10:17
Nie, ten program nie dotyczy tylko tych baz. Schematy dla BDOT i GESUT zostały wstępnie przygotowane. Jeśli zrobisz na identycznej zasadzie plik schematu dla budynków, to przekonwertujesz też budynki.