Shoutbox

 

support

2020 Nov 12 13:57:35
o taki portal na jakiś czas do nas wpadnie

Export i import Shape

  • 2 Odpowiedzi
  • 849 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline TheSasorix

  • *
  • Słuchacz
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Ewmapa 12
    • Zobacz profil

Export i import Shape

  • dnia: 23 Luty 2021, 09:08
Witam, mam problem. Pracuje na EWmapa12. Potrzebuję wyexportować starą bazę numeryczną (wektorową) z k1 na nową w formacie Shape, zauważyłem, że katalogi obiektowe robi się z obiekty -> export ShapeFile, jednakże dla reszty można to robić tylko i wyłącznie podwarstwami? Nie da rady mi całego katalogu od gminy wyexportować aby potem na inny katalog zaimportować tylko poszczególne podstastwy? Oraz nie bardzo mam pojęcie jak działa Shape są pliki oznaczone (L, T, P, S) wnioskuje, że pierwsza to liniowa a druga tekstowa, tak? Przy obiektach z BDOT/GESUT wczesniej nie bylo problemów. Chciałbym po prostu wyexportować coś 1 do 1 a potem zaimportować tak samo. W ogóle czy jest sens bawić się w te całe Shape, czy pozostawiać to tylko dla obiektowych? Bo widzę, że to wszystko wychodzi mega opornie
Ponadto widziałem, że jest problem z przepuszczaniem linii, a jeśli już takie zostały potem zaimportowane to mają zmienione koloru, tj dla wydruku na czarno wszystkie?

Ponadto mam drugie pytanie pomyślałem, że może nie warto bawić się w Shape, czy dałoby radę w jakikolwiek sposób zrzucić coś 1 do 1. Widzę, że każdorazowo export DXF rozbija każdą podwarstwę na liniowe i tekstowe i każda z nich ma numer - 0, 1, 2 itd. Czy da się zrobić to 1 do 1?
« Ostatnia zmiana: 23 Luty 2021, 09:14 wysłana przez TheSasorix »

Offline Lupus

  • *
  • *
  • Wiadomości: 1840
  • Płeć: Mężczyzna
  • Dariusz Wilczewski
    • Zobacz profil
    • limbus3d.pl

Odp: Export i import Shape

  • dnia: 23 Luty 2021, 10:17
shp co do zasady jest formatem przenoszącym obiekty.
Czy w tej wektorowej bazie K1 masz założone obiekty? Jeśli to było w ewmapie zrobione to raczej nie.
Możliwe, że czegoś nie wiem o Twojej bazie, ale tak w ogólności z bazy niezobiektowanej nie uzyskasz eksportu obiektów.
Ja nie znam automatu, który by przerabiał stare warstwy ewmapy na nowe obiekty w fdb.
Wiele rzeczy da się zautomatyzować, ale akurat w gesut to analiza przylegania różnych elementów jest bardzo trudna (np. gdzie się kończy jeden przewód a zaczyna nowy, albo powiązania wysokości do studni, przewodów). Automat musiałby być bardzo przemyślany. Z bdotem odrobinę łatwiej, bo mniej obiektów się ze sobą wiąże pomiędzy różnymi klasami, ale z kolei więcej przylegających do siebie obiektów typu chodnik/trawnik, jezdnia/chodnik, a nie wszystkie były rysowane jako obiekty zamknięte i linie pokrywające się były często pomijane.
Moim zdaniem , na ten moment to robota ręczna, dodatkowo najlepiej wsparta analizą operatów źródłowych.

1:1 nie ma takiej opcji, bo rozbicie jest inne i część elementów z jednej warstw ma trafić na różne obiekty w zależności np od opisu który jest gdzieś obok i potrzebna jest "wzrokowa" analiza operatora.

dxf nie wie czym są podwarstwy ewmapy. Dla niego to po prostu różne warstwy.

« Ostatnia zmiana: 23 Luty 2021, 10:22 wysłana przez Lupus »
__________
Pozdrawiam
Lupus

Wszystko da się zrobić, tylko czy jest to uzasadnione ekonomicznie?

Offline TheSasorix

  • *
  • Słuchacz
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Ewmapa 12
    • Zobacz profil

Odp: Export i import Shape

  • dnia: 23 Luty 2021, 10:39
Dziękuję za odpowiedź, po prostu nasz zleceniodawca nie przewidział, że kilka z baz będzie nieobiektowych i chciał w formacie SHP. Ale jak zdążyłem zauważyć SHP jest zarezerwowany dla obiektowych. Tak czy inaczej dziekuje za wizualizację. Pozdrawiam