Shoutbox

support:
2021 Jun 05 21:36:07
w jakimś bliżej nie określonym czasie nastąpi mała zmiana na forum, ale to jak znajdę wolny weekend czy coś podobnego
support:
2020 Nov 12 13:57:35
o taki portal na jakiś czas do nas wpadnie

Stary a nowy wniosek o nadanie uprawnień - załączniki

  • 10 Odpowiedzi
  • 522 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JagaCmg

  • *
  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
  • System:
  • Windows 8/Server 2012 Windows 8/Server 2012
  • Przeglądarka:
  • Chrome 34.0.1847.137 Chrome 34.0.1847.137
    • Zobacz profil
Witam!
Mam takie pytanko... Jeżeli dokumentuję praktykę zawodową częściowo po staremu a częściowo po nowemu to jakie dokumenty muszę dołączyć do wniosku o nadanie uprawnień ?

Wg. nowego wniosku to tylko:
Załączniki:
a) dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań, o których mowa w art. 44 lub art. 44a ustawy **
b) potwierdzenie wniesienia opłaty, o którym mowa w art. 45 ust. 3 ustawy **
c) dziennik praktyki zawodowej ***,
d) dwie fotografie o wymiarach 36 x 45 mm przedstawiające aktualny wizerunek osoby zainteresowanej,
e) potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej z tytułu wydania świadectwa stwierdzającego nadanie uprawnień zawodowych,

a wg. starego wniosku:
1   Spis zawartości
2   Wniosek o nadanie uprawnień zawodowych.
3   2 fotografie podpisane o wymiarach 36 x 45 mm.
4   Opis prac wykonanych w ramach praktyki zawodowej.
5   Wykaz prac wykonanych w ramach praktyki zawodowej
6   Oświadczenie o niekaralności za przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów.
7   Dowód dokonanej wpłaty za egzamin.
8   Dowód dokonanej wpłaty opłaty skarbowej.
9   Odpis lub kserokopia dyplomu / świadectwa szkolnego.
10   Kopia świadectwa uprawnień zawodowych.
11   Dokumenty potwierdzające staż pracy zawodowej (trzeba wyszczególnić w spisie każdy z nich oddzielnie)
12   Inne dokumenty mające wpływ na ocenę dotychczasowego dorobku zawodowego (trzeba wyszczególnić w spisie każdy z nich oddzielnie)


w szczególności pytam czy też muszę podłączyć dokumenty z ad.: 6, 7, 8, 11 i 12 ?
« Ostatnia zmiana: 21 Maj 2014, 21:05 wysłana przez Brook »

Offline support

  • *
  • *
  • ☆ Pŕöúđ Mémbéŕ ☆
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mariusz Gawron
  • System:
  • Android 4.2.1 Android 4.2.1
  • Przeglądarka:
  • Safari 4.0 Safari 4.0
    • Zobacz profil
    • Pracownia Geodezyjna Mariusz Gawron
Moim zdaniem to obok dziennika praktyk należy dołączyć tylko wykaz prac stary który jest uzupełnieniem dziennika.
Jeżeli będzie coś nie tak komisja poprosi o uzupełnienie wniosku.
"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


Offline JagaCmg

  • *
  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
  • System:
  • Windows 8/Server 2012 Windows 8/Server 2012
  • Przeglądarka:
  • Chrome 34.0.1847.137 Chrome 34.0.1847.137
    • Zobacz profil
a opis prac uznanych za najważniejsze do starego dziennika ?

a co z oświadczeniem o niekaralności ?

a  inne dokumenty mające wpływ na ocenę dotychczasowego dorobku zawodowego ? - bo mam kilka ciekawych umów zleceń :)
sYsTEM połączył wiadomości: 21 Maj 2014, 22:13
i jeszcze pytanie czy takie klasyczne CV też jest wymagane ?
« Ostatnia zmiana: 21 Maj 2014, 22:13 wysłana przez JagaCmg »

Offline support

  • *
  • *
  • ☆ Pŕöúđ Mémbéŕ ☆
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mariusz Gawron
  • System:
  • Windows 8.1/Server 2012 Windows 8.1/Server 2012
  • Przeglądarka:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
    • Zobacz profil
    • Pracownia Geodezyjna Mariusz Gawron
To prześledźmy zatem obowiązujący przepis:

[xquote] ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI 1) z dnia 31 stycznia 2014 r. w sprawie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii[/xquote]

Rozdział 2
Tryb składania dokumentów
§ 3.1. Osoba zainteresowana składa w Głównym Urzędzie Geodezji i Kartografii wniosek o nadanie uprawnień zawodowych. Wniosek zawiera:
1)   dane osoby zainteresowanej:
a)   nazwisko i imię (imiona),
b)   imię ojca,
c)   datę i miejsce urodzenia,
d)   numer PESEL albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL,
e)   wykształcenie, nazwy szkół i rok ich ukończenia,
f)   adres zamieszkania, w tym kod pocztowy,
g)   adres do korespondencji, adres pocztowy — jeżeli jest inny od adresu zamieszkania;
2)   wskazanie zakresu uprawnień zawodowych, o których nadanie ubiega się osoba zainteresowana.
2. Osoba zainteresowana oprócz dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań, o których mowa w art. 44 lub art. 44a ustawy, oraz potwierdzenia wniesienia opłaty, o którym mowa w art. 45 ust. 3 ustawy, dołącza:
1)   dziennik praktyki zawodowej;
2)   dwie fotografie o wymiarach 36 x 45 mm przedstawiające aktualny wizerunek osoby zainteresowanej;
3)   potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej z tytułu wydania świadectwa stwierdzającego nadanie uprawnień zawodowych.
3. Osoby zainteresowane posiadające tytuł naukowy profesora albo I lub II stopień specjalizacji zawodowej dołączają do wniosku dokumenty potwierdzające nadanie tytułu naukowego lub odpowiedniego stopnia specjalizacji zawodowej oraz potwierdzające dorobek w odpowiedniej dyscyplinie naukowej zgodnej z zakresem uprawnień zawodowych, o których nadanie się ubiegają.

§ 8.1. Rodzaj i liczbę prac oraz opracowań geodezyjnych lub kartograficznych niezbędnych do uznania praktyki zawodowej określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

§ 38. Osoby zainteresowane, które rozpoczęły praktykę zawodową przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, mogą dokumentować przebieg praktyki zawodowej według przepisów dotychczasowych tylko w odniesieniu do prac geodezyjnych lub kartograficznych rozpoczętych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

Ja rozumiem to tak jak napisałem, całość po nowemu z wyjątkiem dziennika praktyk lub częściowo dziennik praktyk uzupełniony o wykaz prac stary.
Możesz zawsze wystąpić do GUGiK z prośbą o interpretację.

pozdrawiam
"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


Offline pitter

  • *
  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Płeć: Mężczyzna
  • System:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Przeglądarka:
  • Chrome 35.0.1916.114 Chrome 35.0.1916.114
    • Zobacz profil
Moim zdaniem dokumentację przebiegu praktyki zawodowej według przepisów dotychczasowych stanowią
- Wykaz prac wykonanych w ramach praktyki zawodowej
- Opis prac, uznanych przez osobę zainteresowaną za najważniejsze, wykonanych w ramach praktyki zawodowej
- Dokumenty potwierdzające staż pracy zawodowej
- Inne dokumenty mające wpływ na ocenę dotychczasowego dorobku zawodowego

Trzeba by je chyba umieścić wraz z oświadczeniem o niekaralności (już nie tylko za przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów - porównaj art. 44 i 44a pgik) i odpisem lub kserokopią dyplomu / świadectwa szkolnego jako załącznik "a) dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań, o których mowa w art. 44 lub art. 44a ustawy".

Co do zamieszczania CV we wniosku to nie wiem skąd ten pomysł :)

Offline JagaCmg

  • *
  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Płeć: Mężczyzna
  • System:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Przeglądarka:
  • Chrome 35.0.1916.114 Chrome 35.0.1916.114
    • Zobacz profil
czyli, żeby podsumować.
Składam:
- nowy wniosek
- stary wykaz prac wykonanych w ramach praktyki zawodowej
- stary opis prac, uznanych przez osobę zainteresowaną za najważniejsze, wykonanych w ramach praktyki zawodowej
- nowy dziennik praktyki zawodowej (prace wykonywane od 14.02.2014 do teraz)
- dokumenty potwierdzające staż pracy zawodowej - umowa o pracę, umowę stażową, itp.
- inne dokumenty mające wpływ na ocenę dotychczasowego dorobku zawodowego - inne umowy zlecenia i referencje
- oświadczenie o niekaralności wg. aktualnej ustawy PGiK
- potwierdzenie opłaty skarbowej - 17 zł
- potwierdzenie opłaty za egzamin - 940 zł
- oryginalne odpisy dyplomów z uczelni (inż. i mgr)
- 2 zdjęcia

Zgadza się ? Co musi być potwierdzone notarialnie ? Dyplom mam oryginalny, a co z umowami o pracę i innymi dokumentami mającymi wpływ na ocenę dotychczasowego dorobku zawodowego - też muszą być poświadczone przez notariusza ?

Offline support

  • *
  • *
  • ☆ Pŕöúđ Mémbéŕ ☆
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mariusz Gawron
  • System:
  • Windows 8.1/Server 2012 Windows 8.1/Server 2012
  • Przeglądarka:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
    • Zobacz profil
    • Pracownia Geodezyjna Mariusz Gawron
Cytuj
Co musi być potwierdzone notarialnie? Dyplom mam oryginalny, a co z umowami o pracę i innymi dokumentami mającymi wpływ na ocenę dotychczasowego dorobku zawodowego - też muszą być poświadczone przez notariusza?

Oryginału dyplomu to bym nie wysyłał ponieważ mogą potem nie oddać.
Poświadczone:
świadectwa pracy
dyplom z uczelni
i nie koniecznie u notariusza może to być radca prawny taki przy urzędzie gminy czy powiecie (ktoś znajomy), chyba że masz dyplom i jedno lub kilka świadectw to notariusz
Cytuj
Poświadczenie zgodności odpisu (kopii) z oryginalnym dokumentem: do 6 zł za każdą stronę

dodatkowo zadzwoń przed wysłaniem lub napisz mail i upewnij się czy tak złożone dokumenty są poprawne - byś potem nie musiał dosyłać czegoś bo gugik stwierdzi braki formalne i zakreśli 7 dniowy termin uzupełnienia.

pozdrawiam
"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


Offline Daniel_eM

  • *
  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Płeć: Mężczyzna
  • System:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Przeglądarka:
  • Opera 12.16 Opera 12.16
    • Zobacz profil
Witam,
składałem wniosek tydzień temu osobiście, niekoniecznie musisz dawać świadectwa pracy, ja dołączyłem do wniosku oświadczenie od pracodawcy że w okresie tym i tym byłem zatrudniony na stanowisku geodeta.
Pamiętaj żeby oświadczenie o niekaralności było napisane słowo w słowo z treścią art. 44 ust. 1 prawa geodezyjnego.
Tam jest właśnie o niekaralności napisane i dodatkowo dopisz że posiadasz zdolność do czynności prawnych.

Offline krzysiek5555

  • *
  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Płeć: Mężczyzna
  • System:
  • Windows Vista/Server 2008 Windows Vista/Server 2008
  • Przeglądarka:
  • Opera 12.17 Opera 12.17
    • Zobacz profil
A czy wystarczy wysłać opis i wykaz prac bez dziennika? ja o niego nie wystepowałem i jeszcze nie mam. 23 maja nie zdałem egzaminu. Wysyłałem dokumenty jeszcze razem ze starym wnioskiem.

Offline Piotr86

  • *
  • Stażysta
  • *
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
  • System:
  • Android 4.3 Android 4.3
  • Przeglądarka:
  • Safari 4.0 Safari 4.0
    • Zobacz profil
Ja wykazuję praktykę przed wejściem w życie rozporządzenia. 
Wiec dziennika praktyk nie będę miał.  Ale nie wiem czy minima ilościowe wykonanych prac pisać wg nowego rozporządzenia czy wg. Starego?

Offline Pawełek

  • *
  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Płeć: Mężczyzna
  • System:
  • Windows 8/Server 2012 Windows 8/Server 2012
  • Przeglądarka:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
    • Zobacz profil
Ja wykazuję praktykę przed wejściem w życie rozporządzenia. 
Wiec dziennika praktyk nie będę miał.  Ale nie wiem czy minima ilościowe wykonanych prac pisać wg nowego rozporządzenia czy wg. Starego?
Minima ilościowe wykonanych prac (praktyka) tylko i wyłącznie w/g "nowego rozporządzenia". Także załącznik w dłoń i liczymy. Komisja dokładnie tak postępuje, więc i my musimy ... policzyć...
Powodzenia i pozdrawiam.