Shoutbox

support:
2021 Jun 05 21:36:07
w jakimś bliżej nie określonym czasie nastąpi mała zmiana na forum, ale to jak znajdę wolny weekend czy coś podobnego
support:
2020 Nov 12 13:57:35
o taki portal na jakiś czas do nas wpadnie

Autor Wątek: scalenie obiektów  (Przeczytany 4362 razy)

Offline sigielki

  • Stażysta
  • *
  • Wiadomości: 85
  • System:
  • Windows XP Windows XP
  • Przeglądarka:
  • Chrome 32.0.1700.107 Chrome 32.0.1700.107
    • Zobacz profil
scalenie obiektów
« dnia: 21 Luty 2014, 14:01 »
czy mozliwe jest połączenie dwóch lub więcej obiektów?

oczywiście obiekty na na tej samej warstwie

Offline Lupus

  • Moderator Globalny
  • Legenda
  • *
  • Wiadomości: 1956
  • Dariusz Wilczewski
  • System:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Przeglądarka:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
    • Zobacz profil
    • limbus3d.pl
Odp: scalenie obiektów
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Luty 2014, 15:37 »
automatu brak

ręcznie edycja jednego, poprzez włączenie elementów drugiego

__________
Pozdrawiam
Lupus

Wszystko da się zrobić, tylko czy jest to uzasadnione ekonomicznie?

Offline sigielki

  • Stażysta
  • *
  • Wiadomości: 85
  • System:
  • Windows XP Windows XP
  • Przeglądarka:
  • Chrome 32.0.1700.107 Chrome 32.0.1700.107
    • Zobacz profil
Odp: scalenie obiektów
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Luty 2014, 07:07 »
dzięki

a ten drugi obiekt trzeba wcześniej usunąć?,   tzn. zanim jego elementy będę dodawał do pierwszego, tak

Offline Nyzczsel

  • Moderator Globalny
  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 948
  • System:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Przeglądarka:
  • Chrome 33.0.1750.117 Chrome 33.0.1750.117
    • Zobacz profil
Odp: scalenie obiektów
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Luty 2014, 08:13 »
Tak jest - najpierw kasujesz jeden obiekt a później modyfikujesz drugi poprzez "pochłonięcie" tego skasowanego.

Offline sigielki

  • Stażysta
  • *
  • Wiadomości: 85
  • System:
  • Windows XP Windows XP
  • Przeglądarka:
  • Chrome 32.0.1700.107 Chrome 32.0.1700.107
    • Zobacz profil
Odp: scalenie obiektów
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Luty 2014, 08:19 »
ok

dziękuje bardzo

Offline Lupus

  • Moderator Globalny
  • Legenda
  • *
  • Wiadomości: 1956
  • Dariusz Wilczewski
  • System:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Przeglądarka:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
    • Zobacz profil
    • limbus3d.pl
Odp: scalenie obiektów
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Luty 2014, 09:46 »
a ten drugi obiekt trzeba wcześniej usunąć?,   tzn. zanim jego elementy będę dodawał do pierwszego, tak
Można też ten drugi obiekt usunąć dopiero po modyfikacji pierwszego obiektu  ;D

czy trzeba usuwać drugi obiekt... i tak... i nie...

Nie, bo nie ma takiego wymogu żeby jeden element należał tylko do jednego obiektu, możesz nawet założyć drugi obiekt na dokładnie tych samych elementach, ale...
TAK, bo należy trzymać porządek w bazie.

__________
Pozdrawiam
Lupus

Wszystko da się zrobić, tylko czy jest to uzasadnione ekonomicznie?

Offline ewek

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 7
  • System:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Przeglądarka:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
    • Zobacz profil
Odp: scalenie obiektów
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Maj 2014, 23:32 »
..., bo nie ma takiego wymogu żeby jeden element należał tylko do jednego obiektu, możesz nawet założyć drugi obiekt na dokładnie tych samych elementach, ...

Czyli czysto teoretycznie mogę narysować na deptaku linię rozgraniczającą część pieszą i część jezdni nie oddzieloną krawężnikiem tylko różnymi kolorami kostki i użyć tej linii do stworzenia obiektu jezdni i chodnika?
Albo ogrodzony trawnik, to nie muszę już rysować nowej linii ograniczającej trawnik tylko skorzystam z linii ogrodzenia??

Offline Lupus

  • Moderator Globalny
  • Legenda
  • *
  • Wiadomości: 1956
  • Dariusz Wilczewski
  • System:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Przeglądarka:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
    • Zobacz profil
    • limbus3d.pl
Odp: scalenie obiektów
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Maj 2014, 09:02 »
nie nie nie za prosto by było

po granicach trawnik-chodnik, chodnik-jezdnia powinny być dwie linie, a kiedyś system będzie prawidłowo decydował co powinno być wyżej i rysowane na papierze, a co niżej i nie rysowane.
Teraz decyduje operator ustawiając kolejność warstw.
__________
Pozdrawiam
Lupus

Wszystko da się zrobić, tylko czy jest to uzasadnione ekonomicznie?

Offline Nyzczsel

  • Moderator Globalny
  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 948
  • System:
  • Windows 8.1/Server 2012 Windows 8.1/Server 2012
  • Przeglądarka:
  • Chrome 35.0.1916.114 Chrome 35.0.1916.114
    • Zobacz profil
Odp: scalenie obiektów
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Maj 2014, 23:10 »
nie nie nie za prosto by było

po granicach trawnik-chodnik, chodnik-jezdnia powinny być dwie linie, a kiedyś system będzie prawidłowo decydował co powinno być wyżej i rysowane na papierze, a co niżej i nie rysowane.
Teraz decyduje operator ustawiając kolejność warstw.
Nie ma co prosto by było :P
Baza jest baza - chcesz mieć same chodniki wyświetlone na ortofomapie => musisz mieć obrysowane :P chyba ze Ewmapa będzie od razu kopiowała po zamykaniu obiektu na odpowiednią warstę ! -> i chyba tu rodzi się rodzi pomysł przy obiektach!

Offline GEORG

  • Stażysta
  • *
  • Wiadomości: 61
  • System:
  • Windows XP Windows XP
  • Przeglądarka:
  • Firefox 41.0 Firefox 41.0
    • Zobacz profil
Odp: scalenie obiektów
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Październik 2015, 23:26 »
ten rodzący się pomysł to nic nowego, widziałem to kiedyś w acad w jakiejś nakładce do zakładania ewidencji dróg, wystarczyło, że była gdzieś enklawa utworzona z różnych obiektów to taką enklawę można było zaobiektować bez dodatkowych obrysowań. Obszary można było rysować obojętną linią roboczą a po zaobiektowaniu program dodawał ustaloną obwiednię. Ciekawostką było to, że obiekty można było tworzyć pomiędzy liniami przecinającymi się, nie musiały być to węzły. Nie opiszę więcej szczegółów bo było ty z 8 lat temu.