Shoutbox

 

support

2020 Nov 12 13:57:35
o taki portal na jakiś czas do nas wpadnie

Moje miasto :P

  • 20 Odpowiedzi
  • 5970 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline support

  • *
  • *
  • ☆ Pŕöúđ Mémbéŕ ☆
  • Wiadomości: 3456
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mariusz Gawron
    • Zobacz profil
    • Pracownia Geodezyjna Mariusz Gawron

Moje miasto :P

  • dnia: 31 Styczeń 2012, 21:21
"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


Offline support

  • *
  • *
  • ☆ Pŕöúđ Mémbéŕ ☆
  • Wiadomości: 3456
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mariusz Gawron
    • Zobacz profil
    • Pracownia Geodezyjna Mariusz Gawron

Odp: Moje miasto :P

  • dnia: 24 Luty 2012, 13:30
Kto wie może już niedługo będę śmigał takimi wagonami w II linii metra

Nieprawidłowy link youtube
"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


Offline support

  • *
  • *
  • ☆ Pŕöúđ Mémbéŕ ☆
  • Wiadomości: 3456
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mariusz Gawron
    • Zobacz profil
    • Pracownia Geodezyjna Mariusz Gawron

Odp: Moje miasto :P

  • dnia: 14 Marzec 2012, 10:33
Tunele na "ścieżce krytycznej" Skończą metro przed 2015?

Temu, że budowa metra jest opóźniona, nikt już nie przeczy. Nikt też jednak nie chce oficjalnie powiedzieć warszawiakom, jak duże jest to spóźnienie. Nieoficjalnie mówi się już nawet o zakończeniu w 2015 roku, ale taka data byłaby katastrofalna i dla wykonawcy, i dla polityków. Najważniejsze dla inwestycji osoby spotykają się dziś w ratuszu, by ustalić: co dalej?

Oficjalnie budowa centralnego odcinka II linii metra ma się zakończyć w ostatnim kwartale 2013 roku. Potem odbiory techniczne i - wiosną 2014 roku - pierwsi pasażerowie. Formalnie ten harmonogram wciąż obowiązuje - jego zmiana byłaby równoznaczna z początkiem procesu naliczania kar umownych dla wykonawcy. Ten dowodziłby z kolei, że opóźnienia spowodowane są problemami z wydaniem pozwoleń na budowę stacji.
Na razie włosko-turecko-polskie konsorcjum AGP robi jednak co może, by utrzymać terminy. Zainwestowało w czwartą tarczę TBM i zapowiedziało, że stacje Rondo ONZ i - prawdopodobnie - Nowy Świat zbuduje dopiero po przebiciu tuneli, a nie - jak pierwotnie planowano - przed. Ta zmiana ma zapobiec sytuacji, gdy TBM utyka na wiele miesięcy przed budowaną dopiero stacją.
Mimo wszystko, oficjalne terminy wydają się nie do utrzymania. Sama budowa stacji Dworzec Wileński ruszyła z półrocznym poślizgiem. Że będą problemy z jej terminowym oddaniem, przyznał nawet szef AGP. - Nie jestem pewien, czy uda się zakończyć budowę tej stacji w planowanym terminie. Mamy opóźnienie i szukamy rozwiązań technicznych, które pozwoliłyby przyśpieszyć prace - mówił w listopadzie Francesco Scaglione.
Jaki jest jednak stan zaawansowania całej inwestycji?

Budowa na "ścieżce krytycznej"
Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum AGP nie chce udzielić odpowiedzi na to pytanie. Odsyła do Metra Warszawskiego.
- Nie jesteśmy w stanie ocenić tego w procentach - mówi z kolei rzecznik miejskiej spółki Krzysztof Malawko. Ale przyznaje: - Budowa tuneli jest na ścieżce krytycznej. Co - poza kłopotami - oznacza to enigmatyczne sformułowanie, nie wyjaśnia.
Wiadomo za to, że sama zmiana technologii budowy stacji Rondo ONZ i Nowy Świat przetasuje cały harmonogram. By usuwać urobek TBM-u, tunel nie może mieć przerw. To oznacza, że budowa dwóch stacji zacznie się znacznie później albo będzie bardziej skomplikowana. Trzeba będzie je budować, nie rozbierając wydrążonego tunelu. Nie będzie też można ich dokończyć, póki tarcze nie dojadą do stacji Powiśle, gdzie mają zakończyć pracę (jedna z nich ma jeszcze po drodze wydrążyć łącznik z pierwszą linią pod parkiem Świętokrzyskim).
Okazuje się też, że wciąż nie jest gotowy projekt torowiska i podtorza. - Jego przygotowanie zajmie około roku - przyznaje Mieczysław Szczepański, szef firmy Metroprojekt, która właśnie opracowuje dokument.

Dopiero w 2015?

Wygląda jednak na to, że ktoś w końcu będzie musiał policzyć, jak bardzo spóźniona jest cała inwestycja. W środę w ratuszu odbędzie się spotkanie organizacyjne miasta, Metra Warszawskiego i AGP. Z naszych informacji wynika, że pytanie o terminy będzie głównym tematem. Nieoficjalnie osoby zaangażowane w inwestycję mówią nawet o 2015 roku. Dla każdej ze stron ma jednak ogromne znaczenie, by inwestycję udało się zakończyć przed tym terminem.
Tak odległa data oznaczałaby bowiem, że metro stanie się tematem politycznym. W 2014 roku odbędą się wybory samorządowe. Rozgrzebana inwestycja byłaby nie na rękę rządzącej stolicą Platformie Obywatelskiej. Zakończona - byłaby sukcesem, jakim nie mógł się pochwalić żaden poprzednik.
Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent odpowiedzialny za miejskie inwestycje, też nie chce komentować tych niepokojących informacji. - Mam swoje przemyślenia na temat tej sytuacji i przedstawię je na środowym spotkaniu - zapowiada i zastrzega: - Nie chcę, żeby wykonawca dowiadywał się o naszych postanowieniach z mediów.
"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


Offline support

  • *
  • *
  • ☆ Pŕöúđ Mémbéŕ ☆
  • Wiadomości: 3456
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mariusz Gawron
    • Zobacz profil
    • Pracownia Geodezyjna Mariusz Gawron

Odp: Moje miasto :P

  • dnia: 3 Kwiecień 2012, 12:09
Dla kibiców którzy przyjadą do warszawy pociągiem ... warszawa stadion

filmik

"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


Offline support

  • *
  • *
  • ☆ Pŕöúđ Mémbéŕ ☆
  • Wiadomości: 3456
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mariusz Gawron
    • Zobacz profil
    • Pracownia Geodezyjna Mariusz Gawron

Odp: Moje miasto :P

  • dnia: 23 Kwiecień 2012, 13:48
Pierwszy pociąg na stacji Lotnisko Chopina

[reflect]http://dcs-46-28-242-45.atmcdn.pl/scale/o2/tvn/web-content/m/i/6a61d423d02a1c56250dc23ae7ff12f3/ed310f38-8d33-11e1-86ab-0025b511229e.jpg?salt=AA647EC530F3986D469D959AD25553EF&token=26AA557AFCD9CDDE006DF72A18978675460CF3E6C85865C341021BBC15DF7236000291E0D4FE6B53626A55C7797E68DEDAD38420D9245E209B26758EC3A7C9FD1731F31783BB2175D288EE4CB58AC670A7C214B6FC345A66D8F7C18E66FBADA31B70B3DA7A27806357328B2202861797BC455ACFFFFC5CAF5669E2FDBA7BA33B&type=1&quality=85&srcmode=4&srcx=0/1&srcy=0/1&srcw=450&srch=450&dstw=450&dsth=450[/reflect]

Pierwszy pociąg wjechał na podziemną stację Warszawa-Lotnisko Chopina. Na razie bez pasażerów. Ci będą musieli poczekać do czerwca.

- W piątek 20 kwietnia 2012 roku o 22:35 pierwszy raz otworzyły się drzwi pociągu pasażerskiego, który wjechał na podziemną stację Warszawa Lotnisko Chopina – ogłosił Maciej Dutkiewicz z Centrum Realizacji Inwestycji PKP.

Pasażerowie do niego jednak ani nie wsiedli, ani z niego nie wysiedli. Za to na stacji czekali urzędnicy i robotnicy. Jak tłumaczą kolejarze, to był przejazd techniczny. – W celu zapoznania się maszynistów z trasą – wyjaśnia Dutkiewicz.

Do testu wybrano pociąg Szybkiej Kolei Miejskiej, żeby sprawdzić system sterowania ruchem i urządzenia energetyczne. Zdaniem kolejarzy próba techniczna okazała się w pełni udana. - Przeprowadzono jazdy próbne po obu torach łącznicy kolejowej. Połączenie kolejowe jest już w pełni przygotowane do uzyskania pozwolenia na użytkowanie – zapewnia Dutkiewicz.

Jeżeli wszystko pójdzie po myśli kolejarzy, pierwszy pociąg z pasażerami dojedzie na lotnisko Chopina 1 czerwca, czyli dopiero na tydzień przed pierwszym meczem Euro 2012. - Robimy wszystko, żeby pasażerowie mogli korzystać z tej stacji przed mistrzostwami - mówi Dutkiewicz.

Wszystko przez srogą zimę

Prace związane z budową trwają od kilku lat. Według pierwszych planów, miał on być ukończony już w 2005 roku. Opóźnienie było spowodowane przez czeską spółkę Sudop, która przygotowywała projekt tunelu, którym przebiegną tory. Przygotowanie projektu miało zająć sześć miesięcy, a ciągnęło się dwa lata. W końcu PKP PLK odebrały firmie to zlecenie.

W październiku 2009 r. kolejarze podpisywali umowę z konsorcjum, którego liderem jest spółka Bilfinger Berger. Zapowiadano, że pierwsze pociągi pojadą na lotnisko jesienią 2011 r. W maju 2011 r. prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański mówił, że pasażerowie skorzystają z połączenia w grudniu. Jednak prace przeciągnęły się jeszcze bardziej. Zdaniem PLK, wszystko przez zanieczyszczeń gruntów wymagających utylizacji, niezinwentaryzowane podziemne obiekty i ostrą zimę.

Z myślą o połączeniu z lotniskiem Szybka Kolej Miejska kupiła 13 nowoczesnych pociągów, które mogą na raz zabrać około tysiąca pasażerów.

"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


Offline support

  • *
  • *
  • ☆ Pŕöúđ Mémbéŕ ☆
  • Wiadomości: 3456
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mariusz Gawron
    • Zobacz profil
    • Pracownia Geodezyjna Mariusz Gawron

Odp: Moje miasto :P

  • dnia: 5 Maj 2012, 12:45
Za 9 dni ma wreszcie wyruszyć pierwsza tarcza drążąca tunel metra. Przy rondzie Daszyńskiego kończy się montaż prawie 100-metrowych "kretów".

[reflect]http://bi.gazeta.pl/im/6/11664/z11664146X,Napis-na-scianie-stacji-Rondo--Daszynskiego--Takie.jpg[/reflect]

Start tarczy będzie jednym z kluczowych momentów budowy drugiej linii metra. Niestety, mocno spóźnionym. Według pierwszego harmonogramu ujawnionego kilka tygodni po podpisaniu umowy z wykonawcą tarcze miały wystartować już zimą 2011 r. Potem padały kolejne terminy. Kiedy we wrześniu 2010 r. zaczynały się pierwsze prace na rondzie Daszyńskiego, Dariusz Kostaniak, który nadzoruje budowę z ramienia Metra Warszawskiego, zapowiadał, że tarcze wyruszą w maju lub w czerwcu 2011 r.

Tymczasem pierwszy "kret" o imieniu Anna wystartuje w połowie maja, czyli za prawie półtora tygodnia. Miesiąc później wyruszy sąsiednia Maria. Teraz na dnie przyszłej stacji Rondo Daszyńskiego kończy się montaż obu kolosów.

Tarcze, które sprowadzono na budowę drugiej linii z Niemiec, w niczym nie będą przypominać radzieckich maszyn wykorzystywanych do drążenia tuneli z Kabat do Młocin (a dokładnie od stacji Wilanowska do Słodowca, bo na Ursynowie i na Bielanach tunele budowano odkrywkowo). Anna i Maria to całkowicie zmechanizowane tarcze TBM. Będą one nie tylko wgryzać się w ziemię, ale od razu budować z betonowych pierścieni kolejne odcinki tunelu. Maszyny mają łącznie blisko 95 m długości, z czego kilkanaście metrów zajmuje przednia głowica z tzw. nożami skrawającymi. Reszta to zaplecze techniczne z komputerami, różnymi kablami, agregatami prądotwórczymi czy mieszalnikami zapraw.

- Teraz wokół tarcz trwa montaż stalowych bloków startowych, od których odepchną się tarcze. Później będą się one odpychać od końcówki zbudowanego tunelu - mówi Mateusz Witczyński, rzecznik spółki AGP Metro budującej centralny odcinek drugiej linii.

W najbliższych dniach przy tarczy trzeba jeszcze zmontować taśmociągi, które będą odprowadzać urobek z tuneli bezpośrednio na powierzchnię do ciężarówek.

Pierwsza tarcza wydrąży najpierw południowy tunel od ronda Daszyńskiego do stacji Powiśle, a w międzyczasie także łącznik z pierwszą linią pod pl. Defilad. Druga tarcza ma wywiercić północny tunel od ronda Daszyńskiego do Powiśla.

W wakacje mają wyruszyć jeszcze dwa "krety", które zbudują obydwa tunele od lewego brzegu Wisły do Dworca Wileńskiego.

Łącznie między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim do wydrążenia są dwa tunele o długości blisko 5 km. Planowana prędkość przesuwania się tarczy to co najmniej 10 metrów na dobę. Kiedy tarcze dotrą do budowanych stacji, będą przesuwane po ich dnie. Wyjątkiem ma być stacja Rondo ONZ. Jej budowa ma spory poślizg, dlatego w tym miejscu tarcze najpierw zbudują tunele, które potem będą rozebrane, aby mógł powstać podziemny przystanek.

Do Marszałkowskiej, gdzie właśnie zaczęła się budowa głównej części stacji, pierwsza tarcza ma dotrzeć na początku przyszłego roku.

Budowy centralnego odcinka drugiej linii metra już na pewno nie uda się zakończyć zgodnie z wyznaczonym terminem, czyli w październiku przyszłego roku. Wiesław Witek, koordynator ratusza ds. remontów, stwierdził niedawno, że warszawiacy zaczną nią najpewniej jeździć w połowie 2014 r. Wcześniej aż kilka miesięcy mają zająć odbiory.

"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


Offline support

  • *
  • *
  • ☆ Pŕöúđ Mémbéŕ ☆
  • Wiadomości: 3456
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mariusz Gawron
    • Zobacz profil
    • Pracownia Geodezyjna Mariusz Gawron

Odp: Moje miasto :P

  • dnia: 18 Maj 2012, 15:30
"Anna" zaczęła wiercić: 5 metrów w 48 godzin  :D



Od środy "Anna" wywierciła 5 metrowy fragment tunelu II linii metra. To daje nieco ponad 10 cm na godzinę. - Najtrudniejszy jest sam początek - komentuje Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum budującego podziemną kolejkę.

Pierwszy z czterech TBM-ów, które będą budowały centralny odcinek II linii metra, po raz pierwszy wgryzł się w ziemię 16 maja pod rondem Daszyńskiego. Stalowy kret wystartował w samo południe. A to oznacza, że w ciągu 48 godzin udało się wywiercić 5 metrów, co daje nieco ponad 10 cm na godzinę.
- Tarcza pokonała specjalnie wykonany kołnierz i rozpoczęła przegryzanie się przez ścianę szczelinową (w sumie przesunęła się ok. 5 metrów). Na początku przyszłego tygodnia powinna wyjść przez ścianę szczelinową i zacząć drążenie w górotworze - precyzuje Witczyński.
Jeszcze przed startem przedstawiciele konsorcjum budującego metro zapowiadali, że "Anna" będzie pracować z prędkością 10 metrów na dobę. - Jest to prędkość średnia dla całego odcinka. Te wyliczenia zawierają w sobie montaż, demontaż oraz czynności technicze – precyzuje Witczyński.
Rzecznik podkreśla także, że TBM na razie nie pracuje z pełną mocą. - Nacisk nie może być na razie za duży, bo mogłoby się to skończyć uszkodzeniem ściany przyszłej stacji metra - wyjaśnia.
Niewybuchy? "Tak głęboko ich nie ma"
"Anna" nie natrafiła na razie na żadne przeszkody, ale te prędzej, czy później mogą się pojawić.
- Najniebezpieczniejsze dla tarczy TBM mogą być głazy narzutowe. Jeżeli tarcza na nie trafi, to albo je sforsuje albo trzeba będzie użyć dynamitu do ich wysadzenia – tłumaczy Witczyński.
Tylko pozornym niebezpieczeństwem na budowie metra są za to niewybuchy z czasów II wojny światowej.
- Tarcza pracuje w tej chwili na głębokości około 9–10 metrów. To jest poniżej granicy nasypu działalności człowieka, dlatego nie ma obawy, że tarcza trafi na niewypały – zapewnia Witczyński.
Łącznik i tunel
Celem "Anny" jest wybudowanie łącznika z I linią i wykopanie tunelu do stacji Powiśle. W czerwcu wyruszy druga z maszyn, która również będzie drążyć tunel w stronę Wisły. TBM to wielka maszyna, przypominająca nieco małą fabrykę. Waży 600 ton i mierzą prawie po 100 metrów długości. Jednocześnie drąży, przesuwa się i pozostawia za sobą gotowy tunel.

"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


Offline Lupus

  • *
  • *
  • Wiadomości: 1829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Dariusz Wilczewski
    • Zobacz profil
    • limbus3d.pl

Odp: Moje miasto :P

  • dnia: 18 Maj 2012, 16:18
"Anna" (...) waży 600 ton i mierzą prawie po 100 metrów długości.

Gruba Berta to przy naszej "Ance" baletnica :o
__________
Pozdrawiam
Lupus

Wszystko da się zrobić, tylko czy jest to uzasadnione ekonomicznie?

Offline support

  • *
  • *
  • ☆ Pŕöúđ Mémbéŕ ☆
  • Wiadomości: 3456
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mariusz Gawron
    • Zobacz profil
    • Pracownia Geodezyjna Mariusz Gawron

Odp: Moje miasto :P

  • dnia: 23 Maj 2012, 11:07
Warszawa ma 7 kilometrów autostrady

Pierwszy z pięciu odcinków autostrady A2 został oddany do użytku - poinformowała w środę nad ranem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Siedmiokilometrowa trasą pomiędzy Konotopą a Pruszkowem pierwsi kierowcy pojechali po północy.
W nocy we wtorek trwały odbiory nowej drogi. Pozytywną opinię odcinek A-2 uzyskał tuż po północy. Bez zbędnej zwłoki drogowcy wpuścili na autostradę samochody. Jednocześnie został otwarty gotowy od dawna odcinek łączący A-2 z S-8.

Kładą asfalt

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiadała, że odcinek autostrady A2, który połączy Łódź z Warszawą będzie przejezdny na Euro. To raczej się już nie uda, chociaż drogowcy robią co mogą. Według GDDKiA gotowy jest już też odcinek "D". Na odcinku B brakuje zaledwie 2% ostatniej warstwy ścieralnej. Warstwa wiążąca leży już na niemal całym odcinku "A", a wykonawca układa ostatnią warstwę ścieralną.
Na odcinku "C"- gdzie były największe problemy- podbudowa bitumiczna ułożona jest już na ponad 90% długości , warstwa wiążąca na 87%.

Przejażdżka rowerem

Jak wygląda postęp prac na wszystkich odcinkach można zobaczyć na filmie naszego internauty, który cały odcinek przejechał… rowerem. - Praca wre, bo aż się kurzy - tak autor filmu opisuje najmniej zaawansowaną część autostrady - odcinek "C". Faktycznie, możemy zobaczyć, że w niektórych miejscach nadal jest piach. Widać, jak dużo pracy zostało jeszcze drogowcom.
- Pocieszające jest to, że jest niedziela, a ruch na budowie jest całkiem spory. Ja jednak gotowego tego fragmentu za trzy tygodnie nie widzę - komentuje. Jak informuje internauta, przygotowując film przejechał 110 kilometrów w 7 godzin. - Włączając błądzenia po węzłach - dodaje.

"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


Offline support

  • *
  • *
  • ☆ Pŕöúđ Mémbéŕ ☆
  • Wiadomości: 3456
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mariusz Gawron
    • Zobacz profil
    • Pracownia Geodezyjna Mariusz Gawron

Odp: Moje miasto :P

  • dnia: 23 Maj 2012, 14:51
Tunel metra ruszył się o 6 mm "Kurzawka dała o sobie znać"

Tunel I linii metra przesunął się o 6 mm. By sprawdzić, na ile poważna jest zmiana, trzeba ograniczyć ruch. W związku z tym w najbliższy weekend pasażerów znów czekają utrudnienia.
O tym, że tunel się poruszył w metrze wiedzą już od kilku dni. - Wykazały to rutynowe zapisy monitoringu. Przesunięcie wynosi 6 mm i prawdopodobnie jest związane z budową II linii metra - potwierdza rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko.

"Kurzawka dała znać"
W ocenie firmy, ta zmiana nie grozi żadnymi konsekwencjami i jest stabilna czyli nie pogłębia się. Mimo wszystko, zachodni tunel w rejonie stacji Świętokrzyska musi zostać dokładnie sprawdzony.
- Musimy się upewnić, że w wyniku odkształceń nie ma jakiś większych zmian w geometrii tunelu. Możliwe, że trzeba będzie go np. doszczelnić - mówi rzecznik. I dodaje: - Słynna warszawska kurzawka dała o sobie znać.

Weekendowe wahadło

Badanie tunelu zacznie sie w piątek wieczorem. W najgorszym razie potrwać może do poniedziałkowego poranka, choć metro ma nadzieję, że prace uda się zakończyć wcześniej.
Niestety, do ich przeprowadzenia niezbędne jest wstrzymanie ruchu pociągów i wyłączenie napięcia w zachodnim tunelu I linii metra. Od piątku, od godziny 22 pasażerowie będą więc zmuszeni do przesiadania się w pociąg wahadłowy, który kursować będzie między stacjami Centrum a Ratusz Arsenał.
Stacja Świętokrzyska będzie otwarta. Pociąg wahadłowy będzie się na niej zatrzymywał.
Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa Z-2: Centrum – Jerozolimskie – Emilii Plater – pl. Grzybowski – Królewska – Marszałkowska – pl. Bankowy – Andersa – Ratusz Arsenał.

"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


Offline support

  • *
  • *
  • ☆ Pŕöúđ Mémbéŕ ☆
  • Wiadomości: 3456
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mariusz Gawron
    • Zobacz profil
    • Pracownia Geodezyjna Mariusz Gawron

Odp: Moje miasto :P

  • dnia: 18 Czerwiec 2012, 14:28
Maria poszła w ślady Anny. Drąży drugi tunel

[reflect]http://dcs-195-149-237-71.atmcdn.pl/scale/o2/tvn/web-content/m/p2/i/25df35de87aa441b88f22a6c2a830a17/3ddaec92-b92b-11e1-a9a9-0025b511229e.jpg?salt=ABF566E04EDD9A2732357DE9A0EA14AB&token=11EB5C1553B9E78C2C313E99E502DD5AD7D9A99BD62B66CF5C2516CBD8E3297D01D0288F627EA89BC1B0A6D73CF9720FE9FE5807E5C586801585ED1CE023E91F725D7CD01FA10DE75DD25A210AF4CDCE3CA0ECC97F5F8E6E3D7DB5FA038E3051EDCFC4DDD7A91991E27ADEE506ABE0F8C22757364DF10FADCAD85CAB08533D0F&type=1&quality=95&srcmode=4&srcx=0/1&srcy=0/1&srcw=450&srch=1000&dstw=450&dsth=1000[/reflect]

Punktualnie o godzinie 9.00 w szybie startowym przy rondzie Daszyńskiego rozpoczęła pracę Maria. Zadaniem drugiej tarczy TBM będzie wydrążenie północnego tunelu II linii metra z Woli na Powiśle.

Tym samym Maria dołączyła do Anny, która od 16 maja zdążyła wydrążyć ponad 100 metrów tunelu II linii metra. – Tarcza Maria zaczęła drążyć tunel przy rondzie Daszyńskiego o godz. 9.00 – potwierdza w rozmowie z tvnwarszawa.pl Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum AGP budującego II linię metra.

Nawet 30 metrów pod ziemią

Tarcza ma do pokonania 2,8 kilometra tunelu w kierunku Powiśla. Podobnie jak jej siostra z równoległego tunelu, będzie poruszać się ze średnią prędkością 10 metrów na dobę.

- Jest to prędkość średnia dla całego odcinka. Te wyliczenia zawierają w sobie montaż, demontaż oraz czynności technicze – precyzował Mateusz Witczyński.

Maria przechodzić będzie kolejno przez stacje: Rondo ONZ (C10), Świętokrzyska (C11), Nowy Świat (C12), na głębokości od 12 metrów do niemal 30 metrów.

Pierwszy z czterech TBM-ów, które będą pracować w Warszawie, wgryzł się w ziemię 16 maja pod rondem Daszyńskiego.

Jeszcze trzecia i czwarta

Jak powiedział PAP rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko, dotychczas Anna wydrążyła ponad 100 metrów tunelu. Została zatrzymana w celu rozebrania instalacji startowej oraz montażu systemu transportu - urobku na zewnątrz i tzw. tubingów (betonowych elementów obudowy tunelu) do wewnątrz tunelu. Ponownie tarcza ruszyć ma w przyszłym tygodniu.

Trzecia tarcza - Wisła, a także czwarta, jeszcze niemająca imienia, wykonają odcinki pomiędzy stacjami Powiśl a Dworzec Wileński. Mają wystartować jesienią.

"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


Offline support

  • *
  • *
  • ☆ Pŕöúđ Mémbéŕ ☆
  • Wiadomości: 3456
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mariusz Gawron
    • Zobacz profil
    • Pracownia Geodezyjna Mariusz Gawron

Odp: Moje miasto :P

  • dnia: 19 Lipiec 2012, 16:05
Nie mogłem się powstrzymać

Jak długopis czy krzyż? Metro hitem internetu


Błyskawiczną karierę w internecie robi... warszawskie metro. Zaczęło się od ironicznej grafiki, a skończyło na angażującej tysiące osób dyskusji o miejskiej komunikacji.

Grafika - jak to z internetowymi żartami bywa, zrobiona przez nieznanego autora - z porównaniem sieci metra w Paryżu, Nowym Jorku i Warszawie robi furorę w serwisie społecznościowym Facebook. Opublikowano ją dziś na stronie "Tak dla metra 24h". W ciągu kilku godzin udostępniło ją w swoich profilach ponad kilkaset osób, ponad 1,5 tysiąca polubiło, a dyskusja pod obrazkiem liczy już ponad sto komentarzy.
Nie da się ukryć, że Warszawa wypada na tle konkurencji blado. Jedni oburzają się więc na taką złośliwość i dodają,, że Warszawę porównuje się tu z dużo większymi miastami. Inni przypominają o historii miasta, która przez dekady utrudniała duże inwestycje oraz o ambitnych przedwojennych planach czy powojennych próbach budowy metra na Targówku.

Komentujący znaleźli jednak plusy takiej sytuacji. Chwalą elegancję i prostotę warszawskiego rozwiązania i zwracają uwagę, że mapę stołecznego metra można wydrukować na poręcznych przecież długopisach, czego nie da się zrobić w żadnym innym mieście. - No i nie sposób się zgubić - zauważył ktoś inny.

Ale za to tramwaje...

Na odpowiedź fanów warszawskiej komunikacji nie trzeba było czekać długo. W odpowiedzi powstała bardzo podobna grafika, pokazująca sieć tramwajową w tych samych miastach:

Ale za to tramwaje wypadają dużo lepiej


- choć trzeba uczciwie zauważyć, że Warszawa dostała od autora fory - oprócz tramwajów, na mapce uwzględnione są bowiem linie SKM , KM i WKD.

Będzie wojna o krzyż?

Przy okazji internauci zauważyli, że już niebawem sieć warszawskiego metra nabierze nowego kształtu:


- i tu pojawia się ironiczna "obawa". Co z rozbudową sieci wyglądającej jak krzyż? - Czy przetargów nie oprotestują jego obrońcy - drwią internauci.

Wszystkim zainteresowanym przypominamy: oficjalnie centralny odcinek II linii metra ma być gotowy na przełomie 2013 i 14 roku, choć już dziś wiadomo, że tego terminu trudno będzie dotrzymać. Tymczasem ratusz rozstrzygnął już przetargi na przygotowanie dokumentacji projektowej dla dwóch kolejnych fragmentów II linii: 3 stacji na Targówku i 3 na Woli. Docelowo II linia ma połączyć Bródno z Bemowem.

"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


Offline alcapon

  • *
  • *
  • Wiadomości: 1945
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Odp: Moje miasto :P

  • dnia: 19 Lipiec 2012, 18:01
dobre heheh
Korepetycje z ewmapy -> ewmapa@o2.pl
http://www.youtube.com/user/ewmapa/videos

Offline support

  • *
  • *
  • ☆ Pŕöúđ Mémbéŕ ☆
  • Wiadomości: 3456
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mariusz Gawron
    • Zobacz profil
    • Pracownia Geodezyjna Mariusz Gawron

Odp: Moje miasto :P

  • dnia: 6 Wrzesień 2012, 10:23
Przejazd multicarem przez pierwszy tunel II linii metra
"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


Offline support

  • *
  • *
  • ☆ Pŕöúđ Mémbéŕ ☆
  • Wiadomości: 3456
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mariusz Gawron
    • Zobacz profil
    • Pracownia Geodezyjna Mariusz Gawron

Odp: Moje miasto :P

  • dnia: 6 Listopad 2012, 15:02
Nie mogłem się powstrzymać - boją się dać jednoznacznej odpowiedzi że tak metro będzie ale:
wykonawca w umowie ma 6 miesięczny okres przedłużenia kontraktu bez płacenia kar;
wykonawca ma 6 miesięcznie opóźnienie wynikające z: problemów z uzyskaniem pozwolenia na budowę, sieciami nie ujętymi na mapach, niewybuchami;

"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.