interpolacja warstwic - podział na trójkąty

Zaczęty przez Quazar, Piątek 24 Kwiecień 2015, 12:58:35

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Sylwek

Odpowiadajac po tym czasie nie koniecznie chodzi o pomoc konkretnej osobie ale wszystkim, którzy są zainteresowani tematem, a nie wiedzą , że można to zrobić w dosyć prosty sposób. Jeśli coś nie jasne rozjaśnię temat w razie potrzeby.

Cezary.K


Lupus

A ja bym dał koledze dużego plusa za chęć pomocy.
Może trochę spóźnionej, ale nie koniecznie, bo nie wiemy czy quazar poradził sobie z problemem modelu terenu.
__________
Pozdrawiam
Lupus

Wszystko da się zrobić, tylko czy jest to uzasadnione ekonomicznie?

Cezary.K


Sylwek

Przy odpowiednim skonfigurowaniu warstw liniowych (tj. współrzędna "z" obowiązkowa) i zaimportowaniu wysokości na warstwę tekstową jako zmienne, można kartować np rowy, skarpy krawędź asfaltu itp jako linie 3D. Następnie takie linie można wykorzystać do interpolacji warstwic. Przy generowaniu siatki trójkątów linie te nie będą przecinane i otrzymamy prawidłowy model terenu.

QuazarAutor w?tku

#1
Dzień Dobry
Podczas interpolacji warstwic pierwszym krokiem wykonywanym przez program jest triangulacja. Siatki trójkątów, którą wygenerował program nie można modyfikować - niestety siatka wygenerowana przez ewmapę jest zwykle tylko w 99% poprawna, gdyby można było ręcznie z poziomu ewmapy poprawić ten 1% błędnych połączeń byłoby super. Obecnie muszę siatkę generować w innym programie, jest to mocno niewygodne i czasochłonne.

Q