Aktualności:

tyle zostało zrobione
75%

Menu główne
Menu

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Pokaż wiadomości Menu

Wiadomości - podrygi

#1
Egzaminy / Odp: egzamin 23 maja 2014
Piątek 23 Maj 2014, 19:40:14
dla przyszłych zdawających - weźcie sobie do serca słowa przewodniczącego i dokładnie czytajcie pytania, ja za szybko przeczytałem pyt. nr 1 czyli odnośnie kiedy można robić MDCP w układzie lokalnym i napisałem na pytanie kiedy można stosować układy lokalne.
No więc opisałem elegancko  temat osnowy realizacyjnej, przemieszczeń i odkształceń,pomiarów objętości... napisałem też to co trzeba o mapie jednostkowej i gdybym nie napisał reszty pewnie miałbym uprawnienia bo czytam, ze na ustny bez wiekszych bóli....
straciłem przez to 4 pkt. a zabrakło 2 do szczęścia.
#2
jeśliby się powołać "pomocniczo" na g3.1 2007 to:

8. Jeżeli projektowany obiekt będzie wpasowywany w istniejące zagospodarowanie działki, a mapa będzie wykonywana w postaci klasycznej zaleca się pomierzenie odległości między istniejącymi budynkami oraz odległości budynków do granic i wykazanie tych miar na mapie.
9. Jeżeli w wyniku badania zapisów ksiąg wieczystych stwierdzono istnienie służebności gruntowych przejścia lub przejazdu (drogi koniecznej) fakt ten należy
nanieść na opracowywaną mapę, linią przerywaną w kolorze zielonym wraz z opisem.

10. Mapa do celów projektowych w postaci numerycznej powinna być uwierzytelniona podpisem elektronicznym oraz elektroniczną klauzulą właściwego urzędu albo posiadać wydrukowaną kopię z podpisem i klauzulą.

w tych wytycznych było też:

3. W przypadku rozbieżności między ujawnionym w ewidencji gruntów i budynków przebiegiem granicy nieruchomości a spokojnym posiadaniem należy:
- wykazać na mapie przebieg obu granic, jeżeli projektowany obiekt będzie posadowiony w takiej odległości od granicy, że rozbieżność pomiędzy stanem ewidencyjnym a stanem faktycznym nie ma istotnego znaczenia dla jego posadowienia,
- wykonać czynności geodezyjno-prawne w celu jednoznacznego ustalenia granicy nieruchomości w pozostałych przypadkach.
#3
ja też jestem za zdrowym rozsądkiem - dlaczego ktokolwiek ma mi narzucać metodę badania prawidłowości warstwic - jakbym dał ciała to po kilku razach wypadłbym z rynku bo nie miałbym zleceń i tyle...(tak jak w UK)
w związku z egzaminem wbijam sobie teraz do głowy jakieś metody wieloetapowego tyczenia to ogarnia mnie pusty śmiech...teraz przybywasz na budowę i masz 0,5 h na wytyczenie szalunku fundamentu bo za 2 h jest zamówiony beton i gdzie tu "wyrównanie ścisłe i poprawki do trasowania"!!Teraz dobry sprzęt musi zastąpić instrukcje z lat 70 kiedy na wszystko był czas.
#4
1055. Zintegrowany system informacji o nieruchomościach utrzymuje
a) Główny Geodeta Kraju we współpracy z Ministrem Sprawiedliwości,
b) Główny Geodeta Kraju,
c) Prezes Głównego Urzędu Statystycznego,
d) Prezes Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa

ja Art. 24b. PGiK odczytuję, że tworzy we współpracy z....(oprócz MS jest wielu innych), ale utrzymuje sam więc dałbym B zamiast A
sYsTEM połączył wiadomości: 16 Maj 2014, 22:15
1134. Zrzeczenie się przez właściciela nieruchomości wymaga:
a) zgody gminy,
b) zgody gminy w formie aktu notarialnego,
c) zgody Skarbu Państwa w formie aktu notarialnego,
d) formy aktu notarialnego.

według mnie odpowiedz D jest prawidłowa
Art. 9021 KC
.
§ 1. Przez umowę przekazania nieruchomości jej właściciel zobowiązuje się nieodpłatnie przenieść na gminę albo na Skarb Państwa własność nieruchomości.
§ 2. Skarb Państwa może zawrzeć umowę przekazania nieruchomości, gdy gmina miejsca położenia całej albo części nieruchomości nie skorzystała z zaproszenia do jej zawarcia w terminie trzech miesięcy od dnia złożenia zaproszenia przez właściciela nieruchomości.

co wyklucza odpowiedz A, B, C  bo z przepisu wynika ze gmina ma pierszeństwo a jak nie to SP może przejąć mienie, wiec zrzeczenie nie jest zeleżne od zgody kogokolwiek - po prostu mogą nie przyjąć oferty.


597. Pełnomocnik nie może ustanowić dla mocodawcy innych przedstawicieli, o ile:
a) umocowanie to nie wynika z treści pełnomocnictwa,
b) umocowanie to nie wynika z ustawy,
c) umocowanie to nie wynika ze stosunku prawnego będącego podstawą pełnomocnictwa,
d) umocowanie to nie wynika z treści czynności prawnej dokonanej przez tych przedstawicieli.

Art. 106. KC
Pełnomocnik może ustanowić dla mocodawcy innych pełnomocników tylko wtedy, gdy umocowanie takie wynika z treści pełnomocnictwa, z ustawy lub ze stosunku  prawnego będącego podstawą pełnomocnictwa.
#5
no tak tylko jednocześnie art 441§ 2 KC. mówi o tym, że statut ww. osoby prawnej może ustalać prawo własności SP do tego mienia...co w połączeniu z przytoczoną Ustawa z 8.08.1996 o zasadach wykonywania uprawnień przysługujących SP daje odpowiedz D.
eech to robota dla profesora prawa a nie dla bruzdołaza...
sYsTEM połączył wiadomości: 16 Maj 2014, 22:25
597. Pełnomocnik nie może ustanowić dla mocodawcy innych przedstawicieli, o ile:
a) umocowanie to nie wynika z treści pełnomocnictwa,
b) umocowanie to nie wynika z ustawy,
c) umocowanie to nie wynika ze stosunku prawnego będącego podstawą pełnomocnictwa,
d) umocowanie to nie wynika z treści czynności prawnej dokonanej przez tych przedstawicieli.

Art. 106. KC
Pełnomocnik może ustanowić dla mocodawcy innych pełnomocników tylko wtedy,
gdy umocowanie takie wynika z treści pełnomocnictwa, z ustawy lub ze stosunku
prawnego będącego podstawą pełnomocnictwa.
#6
będę uparty w temacie pytania 711 i tyczenie budynku nie wymaga wprowadzania zmian w ewidencji. Budynki czy inwestycje "w budowie" wnosi się w momencie opracowania map do celów proj. czy modernizacji ewidencji.Zmiany w ewidencji wprowadza się tylko w pom. powykonwczym. Jeśli czegoś nie wiem proszę mnie poprawić ale całkiem niedawno tyczyłem budynki i nie wnosiłem zmian do ewidencji.

co do:
pytanie
1098. Mienie państwowej osoby prawnej innej niż Skarb Państwa przysługuje:
a) Skarbowi Państwa,
b) Skarbowi Państwa i tej osobie,
c) tej osobie,
d) Skarbowi Państwa, o ile statut tej osoby nie stanowi inaczej.

art 441§ 2 KC.
"Uprawnienia majątkowe Skarbu Państwa względem państwowych osób prawnych określają odrębne przepisy, w szczególności regulujące ich ustrój."

ustrój osoby prawnej określa jej statut o ile się nie mylę, więc mimo, że słowo statut nie występuje bezpośrednio to chyba jednak D.
sYsTEM połączył wiadomości: 16 Maj 2014, 15:11
jeśli chodzi o pytanie 360 to stawiałbym na błąd w pytaniu bo pytanie ogólnie dotyczy BDOT500 ,ale kto wie czy nie jest to kolejne pytanie testujące refleks zamiast wiedzy....
podobnie w pytaniu 1015 punkt osnowy czy znak zgodnie z ustawą...takie testowanie refleksu graniczyłoby chyba z dewiacją osoby układającej pytania :) stawiam na C

chociaż są pytania jak choćby 190 tak rozbudowane ze w połowie odechciewa się czytać gdzie jedno słówko zmienia cały sens - gratuluję, na pewno się przyda bo pewnie większość z nas zajmować się będzie numeracją porządkową nieruchomości...zonk.
#7
pytanie
1098. Mienie państwowej osoby prawnej innej niż Skarb Państwa przysługuje:
a) Skarbowi Państwa,
b) Skarbowi Państwa i tej osobie,
c) tej osobie,
d) Skarbowi Państwa, o ile statut tej osoby nie stanowi inaczej.

przytoczony w odpowiedziach art 441 KC wskazuje na odpowiedz "d" a nie "c"
#8
HMM, ROZPISAŁEM SIE TROCHE
W PYTANIU
1010. Wojewódzki inspektor nadzoru geodezyjnego i kartograficznego, działający w imieniu wojewody kontroluje
a) prawidłowość prowadzenia rejestru granic i powierzchni zasadniczego podziału terytorialnego państwa,
b) wykonywanie obowiązku ewidencjonowania systemów informacji o terenie,
c) spełniania wymagań kwalifikacyjnych przez geodetów gminnych
d) wypełniania obowiązku ochrony informacji niejawnych w działalności geodezyjnej i kartograficznej.

PORAWCIE MNIE JESLI SIE MYLE ALE WYDAJE MI SIE ZE "C" A NIE "B" BO PRZECIEŻ WING SAM EWIDENCJONUJE SIT-SAM SIEBIE SPRAWDZA?
ZA TO WYDAJE OPINIĘ CZY GMINA SPEŁNIA OBOWIĄZKI PRZEJĘCIA ZADAŃ STAROSTY CZYLI CHYBA SPRAWDZA CZY GEODETA GMINNY SPEŁNIA WARUNKI USTAWOWE?
sYsTEM połączył wiadomości: 14 Maj 2014, 16:46
JAKIES ZAMIESZANIE PRZY ODPOWIEDZI NA PYTANIE:
1015. Urządzenia zabezpieczające punkty osnowy geodezyjnej:
a) Takie obiekty nie występują,
b) Podlegają ochronie na terenach zamkniętych,
c) Podlegają ochronie,
d) Nie podlegają ochronie.

jakis jest kruczek w pytaniu?chyba nie...ja bym dał "c" i tyle. &3 rozp o ochronie.....
//edit by support
bardzo proszę nie pisać z włączonym capslock'iem, i edytować już istniejące wiadomości.
W przeciwnym wypadku posty będą moderowane.
#9
W ZWIĄZKU Z WĄTPLIWOŚCIAMI ZAZNACZONYMI PRZY PYT 711:
Wykonawca otrzymał zlecenie na wytyczenie budynku. Na jakiej podstawie otrzyma dane dotyczące osnowy geodezyjnej z zasobu powiatowego?
a) musi zgłosić prace do ośrodka
b) musi zamówić potrzebne materiały z zasobu,
c) musi uzyskać zgodę organu prowadzącego zasób,
d) musi złożyć zobowiązanie, że przekaże szkice dokumentacyjne i tyczenia do ośrodka.

ODPOWIEDZ B GDYŻ TYCZENIE NIE WYMAGA ZGŁOSZENIA.
sYsTEM połączył wiadomości: 14 Maj 2014, 13:37
PYTANIE 948:
948. Siedzibą osoby prawnej jest miejscowość:
a) w której dokonano wpisu do właściwego rejestru,
b) w której ma siedzibę jej organ zarządzający,
c) którą wskazał sąd dokonujący wpisu do właściwego rejestru,
d) w której ma siedzibę jej organ zarządzający, o ile statut spółki nie stanowi inaczej.

PRAWIDŁOWA ODPOWIEDZ TO D A NIE A (ART 41 KC)
sYsTEM połączył wiadomości: Środa 14 Maj 2014, 13:59:01
953. Umocowanie do działania w cudzym imieniu, w sprawach czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu wymaga:
a) pełnomocnictwa udzielonego w formie szczególnej, określającego rodzaj tych czynności,
b) pełnomocnictwa udzielonego w formie szczególnej,
c) pełnomocnictwa udzielonego w formie pisemnej,
d) pełnomocnictwa udzielonego w formie pisemnej, określającego rodzaj tych czynności.

WYDAJE MI SIE ZE ODPOWIEDZ D BEDZIE PRAWIDŁOWA, BO NIE JEST NAPISANE ZE CZYNNOSC PRAWNA BEDZIE WYMAGAC FORMY SZCZEGOLNEJ, DLATEGO W SPRAWACH PRZEKRACZJĄCYCH ZAKRES ZWYKŁEGO ZARZĄDU JEST POTRZEBA JEDYNIE DOPISANIA OKRESLENIA RODZAJU CZYNNOSCI PRZEKRACZAJĄCYCH ZWYKŁY ZARZĄD WIEC ODPOWIEDZ "D" A NIE "A".
BYŁO CHYBA PODOBNE PYTANIE Z EWIDENTNYM DOPISKIEM O FORMIE SZCZEGÓLNEJ - WTEDY PEŁNOMOCNICTWO W TEJ SAMEJ FORMIE SZCZEGÓLNEJ.
#10
193 i 433 to samo pyt 2 odpowiedzi, prawidłowa to D
#11
w pytaniu 37 chyba odpowiedz A jest prawidłowa, bo mapy topo tylko 1:50000 i wieksze

Na terenach zamkniętych nadzorowi podlegają następujące rodzaje prac geodezyjnych i kartograficznych:
1) zakładanie i modernizowanie podstawowych i szczegółowych osnów geodezyjnych;
2) wykonywanie prac geodezyjnych i kartograficznych, których wyniki przekazywane są właściwym starostom w celu ujawnienia ich w ewidencji gruntów i budynków;
3) wykonywanie i aktualizowanie map zawierających w swojej treści położenie sieci uzbrojenia terenu i innych elementów zagospodarowania terenu;
4) przedstawianie na mapach topograficznych terenów zamkniętych oraz wykonywanie map specjalnych tych terenów w skalach 1:50.000 i większych;
5) przedstawianie terenów zamkniętych w opracowaniach fotogrametrycznych i teledetekcyjnych wykonanych na podstawie zdjęć lotniczych i przetworzonych zobrazowań satelitarnych;
6) tworzenie i aktualizowanie systemów informacji o terenie;
7) wykonywanie dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej do celów określonych w przepisach prawnych;
8 ) ochrona znaków geodezyjnych.

#12
37 odpowiedz A zwróc uwage na skale w odpowiedzi jest 1:100000 a w rozp 1:50000 wiec nie moze byc C tylko A o ile sie nie myle
#13
G3.1 2007:

§ 5 Mapa do celów projektowych
1. Zakres opracowania a także wynikającą z niego skalę mapy do celów projektowych określa się na podstawie sformułowanych wymagań:
1) zawartych odpowiednio w miejscowym planie zagospodarowania, decyzji o ustaleniu inwestycji celu publicznego lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
2) warunków technicznych przyłączenia obiektu do istniejących sieci uzbrojenia terenu, uzyskanych od jednostek zarządzających tymi sieciami (w przypadku projektu przygotowywanego dla takich potrzeb) - sposobu zapewnienia dostaw energii, wody, ciepła i gazu, odbioru ścieków oraz o warunkach przyłączenia obiektu do sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych, elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych oraz dróg lądowych, uzyskanych od właściwych instytucji przez inwestora;
3) projektanta lub organu wydającego decyzję pozwolenie na budowę związanymi z opracowaniem projektu zagospodarowania działki;
4) wynikających z rodzaju inwestycji i jej zasięgu przestrzennego lub rodzaju robót budowlanych, dla których sporządzana jest mapa do celów projektowych, zgodnych z zapisem ustawy Prawo budowlane;
5) określających zasięg strefy ochronnej dla projektowanej inwestycji dotyczącej:
- ujęć wód, określonej na podstawie ustawy Prawo wodne,
- inwestycji wymagających sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, na podstawie ustawy Prawo ochrony środowiska.
2. Skala map do celów projektowych zależy od rodzaju i wielkości zamierzenia budowlanego, przy czym jako standardowe dla różnych obszarów przyjmuje się skale opracowania wskazane w poniższej tablicy:
Obszar Skala
Działka budowlana ? 1:500
Teren budownictwa przemysłowego, zespół obiektów budowlanych ? 1:1000
Rozległy teren z rozproszonymi obiektami budowlanymi, obiekt liniowy ? 1:2000
Wielkość obszaru oraz skalę mapy do celów projektowych dla danej inwestycji określa w razie potrzeby organ właściwy do wydania pozwolenia na budowę.
3. Mapę do celów projektowych sporządza się na kopii aktualnej mapy zasadniczej, dopuszczając dwukrotne jej pomniejszenie lub powiększenie. Aktualność mapy zasadniczej sprawdza się w terenie, a w razie potrzeby wykonuje pomiar aktualizacyjny. Do sporządzenia mapy można wykorzystać system informacji o terenie, a także istniejącą ortofotomapę. `
4. Obszar opracowania obejmuje teren inwestycji wraz z pasm otaczającym o szerokości co najmniej 30 m oraz strefę ochronną (gdy taką ustalono). Wielkość pasa otaczającego teren inwestycji określa w razie potrzeby organ właściwy do wydania pozwolenia na budowę. Przy ustalaniu zasięgu prac należy brać również pod uwagę:
1) specyfikację istotnych warunków zamówienia publicznego – w przypadku wykonywania zamówienia publicznego;
2) informacje otrzymane od inwestora, ewentualnie projektanta inwestycji, w szczególności:
- rodzaj obiektu budowlanego, dla którego sporządzana będzie dokumentacja projektowa,
- przybliżoną lokalizację obiektu (wszystkie rozważane przez inwestora warianty),
- warunki techniczne przyłączenia obiektu do istniejących sieci uzbrojenia terenu, uzyskane od jednostek zarządzających tymi sieciami,
- wypis/wyrys z miejscowego planu zagospodarowania, a gdy plan nie obowiązuje decyzja o ustaleniu lokalizacji lub decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji publicznej.
3) warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane i ich usytuowanie, publikowane w formie rozporządzeń przez właściwych ministrów na postawie ustawy Prawo budowlane.
5. W razie braku mapy zasadniczej w odpowiedniej skali dla budowy pojedynczych obiektów o prostej konstrukcji, usytuowanych w granicach jednej nieruchomości sporządza się mapę jednostkową, podlegającą przyjęciu do zasobu geodezyjnego i kartograficznego. Dopuszcza się sporządzenie tej mapy w układzie lokalnym dla danej inwestycji. W takim przypadku punkty, na których będzie oparty pomiar utrwala się znakami z trwałego materiału oraz sporządza dla nich opisy topograficzne w nawiązaniu do istniejących trwałych szczegółów terenowych.
6. Szczegóły terenowe przedstawia się na mapie do celów projektowych przy pomocy znaków z katalogu obiektów mapy zasadniczej zawartych w standardzie technicznym K-1. Szczegółowe zasady redakcji mapy omawiają wytyczne techniczne dotyczące sporządzania mapy zasadniczej.
7. Treść mapy do celów projektowych, poza elementami stanowiącymi treść mapy zasadniczej (wszystkie obligatoryjne i fakultatywne obiekty mapy zasadniczej, pomierzone z wymaganymi dokładnościami), powinna zawierać:
1) opracowane geodezyjnie elementy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a gdy planu dla danego terenu nie ma na podstawie decyzji o ustaleniu inwestycji celu publicznego lub ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, takie jak:
- linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania,
- linie zabudowy,
- granice terenów lub obiektów podlegających ochronie,
- granice terenów przewidzianych do scaleń i podziałów nieruchomości,
- granice obszarów rehabilitacji istniejącej zabudowy,
- granice obszarów wymagających przekształceń lub rekultywacji,
- granice terenów pod budowę niektórych obiektów handlowych,
- granice terenów rekreacyjno-wypoczynkowych,
- granice pomników zagłady oraz stref ochronnych z tym związanych;
2) osie dróg i ulic, jeśli zostały ustalone w planie lub decyzji o warunkach zabudowy;
3) usytuowanie projektowanych sieci uzbrojenia terenu oraz projektowanych innych obiektów, które pozytywnie zaopiniował starosta;
4) usytuowanie zieleni wysokiej ze wskazaniem pomników przyrody;
5) usytuowanie położenia innych szczegółów terenowych mających istotne znaczenie dla wykonania projektu wskazanych przez projektanta lub przez organ właściwy do wydania decyzji o pozwoleniu na budowę.
8. Jeżeli projektowany obiekt będzie wpasowywany w istniejące zagospodarowanie działki, a mapa będzie wykonywana w postaci klasycznej zaleca się
pomierzenie odległości między istniejącymi budynkami oraz odległości budynków do granic i wykazanie tych miar na mapie.
9. Jeżeli w wyniku badania zapisów ksiąg wieczystych stwierdzono istnienie służebności gruntowych przejścia lub przejazdu (drogi koniecznej) fakt ten należy nanieść na opracowywaną mapę, linią przerywaną w kolorze zielonym wraz z opisem.
10. Mapa do celów projektowych w postaci numerycznej powinna być uwierzytelniona podpisem elektronicznym oraz elektroniczną klauzulą właściwego urzędu albo posiadać wydrukowaną kopię z podpisem i klauzulą.
§ 6 Mapa do sporządzenia planu sytuacyjnego budowy przyłącza
1. Mapę do sporządzenia planu sytuacyjnego przyłącza sieci uzbrojenia terenu stanowi kopia aktualnej mapy zasadniczej lub mapa jednostkowa przyjęta do zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
2. Aktualność mapy zasadniczej ustala się według zasad § 5 ust. 3.
§ 7 Inne opracowania do celów projektowych
1. Na życzenie projektanta mogą być wykonane z wymaganą dla charakteru projektu dokładnością dodatkowe prace i opracowania:
1) przekroje (profile) terenu wzdłuż istniejących i/lub projektowanych tras (pomiar według zasad opisanych w wytycznych technicznych G-4.1 Pomiary sytuacyjne i wysokościowe metodami bezpośrednimi);
2) przekroje cieków i zbiorników (według G-4.1);
3) niwelacja do obliczeń ruchu mas ziemnych (według G-4.1);
4) strzałki zwisu przewodów i prześwitu pod nimi;
5) szczegółowa inwentaryzacja obiektów budowlanych remontowanych (według zasad opisanych w wytycznych technicznych G-3.4 Inwentaryzacja zespołów urbanistycznych, zespołów zieleni i obiektów architektury), w skład której wchodzą pomiary i opracowania graficzne:
- elewacje budynków (opracowania geodezyjne i fotogrametryczne),
- rzuty poziome i przekroje pionowe pomieszczeń i konstrukcji,
- rozmieszczenia elementów wyposażenia wewnątrz pomieszczeń;
6) położenie urządzeń technicznych;
#14
g3.1 2007:

§ 8 Analiza i ocena istniejących materiałów
1. Z właściwego ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej otrzymuje się, na podstawie zgłoszenia prac, materiały zasobu geodezyjnego i kartograficznego, które poddaje się analizie w celu ustalenia:
1) granic nieruchomości, z uwzględnieniem ich stanu prawnego i dokładności pomiaru, dokładności pomiaru budynków, użytków gruntowych i ich aktualności; na podstawie dokumentacji ewidencji gruntów i budynków;
2) stanu ewidencji sieci uzbrojenia terenu, uzgodnień z gestorami sieci oraz rozróżnienia sieci zamierzonych przed zasypaniem, w odkrywkach lub po zasypaniu, na podstawie dokumentacji sieci uzbrojenia terenu oraz nakładki realizacyjnej, zawierającej aktualne uzgodnienia;
3) stopnia zagęszczenia osnowy geodezyjnej, na podstawie map przeglądowych osnów szczegółowych i pomiarowych;
4) stopnia dezaktualizacji mapy zasadniczej;
5) dokładności i stanu opracowań jednostkowych.
2. Przy badaniu ksiąg wieczystych lub dostarczonych przez inwestora aktualnych wypisów zwraca się uwagę na wpisy dotyczące służebności gruntowych.
§ 9 Wywiad terenowy
1. Przed przystąpieniem do sporządzenia warunków technicznych przeprowadza się wywiad terenowy, mając na celu:
1) ogólne rozpoznanie terenu;
2) ustalenie stanu technicznego punktów istniejącej osnowy geodezyjnej;
3) ustalenie faktycznego stopnia aktualności map przeznaczonych do wykorzystania, poprzez ich porównanie z terenem, w szczególności:
- znaków granicznych, jeżeli granice były stabilizowane,
- armatury naziemnej sieci uzbrojenia terenu,
- kontrolę miejsc wejścia przyłączy domowych do budynków i budowli, sieci uzbrojenia terenu,
- ustalenie potrzeby wykonania pomiaru wysokościowego.
2. W czasie wywiadu terenowego na kopii mapy zasadniczej sporządza się mapę wywiadu, na której wykazuje się:
- szczegóły terenowe wymagające pomiaru (lub pomiaru kontrolnego), w szczególności wszystkie ustalone sieci uzbrojenia terenu, które nie występują na mapie lub wymagają kontroli,
- zasięg i rodzaj istniejącej osnowy.
Jeżeli obszar pomiaru swoim zasięgiem obejmuje kilka sekcji i część obszaru wymaga nowego pomiaru, a część pomiaru uzupełniającego, to na mapie topograficznej lub kompilacji przeskalowanych sekcji mapy zasadniczej wprowadza się podział sekcyjny mapy zasadniczej, z rozróżnieniem sekcji nowo zakładanych i aktualizowanych dla mapy prowadzonej w formie klasycznej lub z rozróżnieniem obrębów, dla których będzie zakładana i aktualizowana mapa numeryczna,
3. Przy sprawdzaniu aktualności mapy zasadniczej zmiany wnosi się szkicowo na kopii tej mapy kolorem czerwonym stosując znaki umowne, natomiast nie aktualne elementy liniowe przekreśla się dwiema skośnymi kreskami o długości około 2 mm, a napisy – jedną linią ciągłą.
4. Na dodatkowej kopii mapy zasadniczej podkolorowuje się istniejące sieci uzbrojenia terenu (kolorami zgodnie z zapisami instrukcji K-1). Jeżeli dotychczas na danym terenie nie wykonano kompleksowego uzgodnienia sieci uzbrojenia terenu z gestorami sieci (podczas zakładania mapy zasadniczej lub przy zakładaniu GESUT), należy takich uzgodnień dokonać, a także wówczas, gdy istnieją wątpliwości co do prawidłowości przebiegu sieci.
#15
Cytat: ALQUA w Wtorek 06 Maj 2014, 17:52:50
A ja nadal mam wątpliwości... odtwarzając punkt osnowy poziomej III klasy wydaje mi się, że obowiązują przepisy Rozporządzenia w sprawie ochrony znaków, w związku z
§ 7. 1. Zawiadomienie sporządza się w odpowiedniej liczbie egzemplarzy z przeznaczeniem dla:
1) właściciela lub innej osoby władającej nieruchomością,
2) starosty.

2. Kopię zawiadomienia wykonawca prac włącza do dokumentacji przekazywanej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
3. Obowiązek doręczenia zawiadomienia spoczywa na wykonawcy prac geodezyjnych, który przed tym doręczeniem powinien wyjaśnić właścicielowi lub innej osobie władającej nieruchomością warunki umieszczenia znaków lub wykonania ich przeglądu i konserwacji oraz, w miarę możliwości, uzgodnić termin przystąpienia do tych prac.

Rozumiem, że przepisy te dotyczą prac związanych z przeglądem całej osnowy, ale tak mi się wydaje, że skoro już robimy wznowienie, niezależnie przy jakim rodzaju pracy to obowiązują nas takie przepisy które dotyczą "tego konkretnego zagadnienia". Najbardziej zgadzam się z vanilllia....ale nie ukrywam, że póki nie przeczytałam wątku wątpliwości nie miałam teraz już mam ich odrobinę...


Masz pełną rację, przepis określa dość jednoznacznie, że zawiadamia wykonawca pracy w momencie wznowienia zniszczonego znaku lub zmiany jego typu - zawiadamia wszystkich właścicieli/władających a kopie zawiadomień dostarcza staroście. Z tego co czytałem w pierwszym poście kolega miał wątpliwości czy nie wykonuje się tego tylko w momencie konserwacji - z przepisów wynika, ze jeśli w trakcie konserwacji stwierdzimy że zmienił się właściciel działki musimy go zawiadomić i tylko na tym polega różnica, miedzy wykonywaniem konserwacji a każdej innej roboty.
Forum o ile się orientuję jest dla ludzi którzy chcą zdać egzamin - więc odpowiedzi typu "ja bym zrobił tak..." , "albo w praktyce wygląda to tak..." są bardzo często "poprawnie" pod względem logicznym i zgodne z tym co widzimy na co dzień ale niekonieczne pomocne jeśli chodzi o zdanie egzaminu....:)