Aktualności:

Forum w trakcie prac modernizacyjnych

Menu główne
Menu

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Pokaż wiadomości Menu

Wiadomości - kkkkkk

#32
ja musiałem dosłać. Bo po sprawdzeniu wniosku dostałem pismo że tego mi brakuje. Wysłałem zaświadczenie o zatrudnieniu ponieważ pracuje cały czas w firmie która widniała na pieczątkach w dzienniku. 
#33
Zakres 1 w lipcu
Zakres 4 w grudniu

Dzięki za pomoc wszystkim udostępniającym materiały na forum. 
#34
A dostałeś zawiadomienie z postępowania wstępnego gdzie sprawdzają praktykę?

Czy tylko zawiadomienie o terminie egzaminu?

Bo jeśli zawiadomienie o terminie tylko to jeszcze nie wiadomo czy przeszło :P
#35
Jeden dziennik na dwa zakresy?
Jak nie masz praktyki w części dokumentowanej na starych zasadach to dziennik do 1 musisz zapełnić w całości przynajmniej wykaz prac bo opis można łączyć. 
#36
nie potrzeba opisywać każdej z osobna, ja miałem np 5 tyczeń i wypisałem ich numery porządkowe a w opisie napisałem ,że ze względu na podobny charakter prac prace opisze na przykładzie roboty .....
#37
Archiwalne wątki / Odp: Daty egzaminów 2015
Wtorek 29 Grudzień 2015, 16:44:30
jest taka możliwość ale jak ja pytałem o takie coś to pani powiedział mi że trzeba rozmawiać z komisją i proponowała że da numer do komisji i z nimi trzeba to uzgodnić
#38
dokładnie nazwę obiektu wymiary suwnicy można dodać
a w opisie opisz co mierzyłeś
np. równoległość szyn, prostoliniowość itp to co się mierzy typowo dla badania geometrii suwnicy
Ja tak napisałem i nikt nie maił zastrzeżeń.
#40
Egzaminy / Odp: egzamin 15 grudnia 2015
Środa 16 Grudzień 2015, 18:50:02
Pytania pisemny z  zakresu 4 15.12.2015

1. Co to jest obiekt budowlany? Jak należny go projektować? Wymienić drogowe obiekty inżynierskie. Jak należy rozmieścić znaki pomiarowe na tych obiektach?
2. Kto jest odpowiedzialny za przeprowadzanie kontroli w trakcie użytkowania obiektu budowlanego i kiedy jest [przeprowadzana kontrola, z uwzględnieniem budowli piętrzących. Kto i kiedy wykonuje pomiar wyjściowy obiektu budowlanego?
3. Jakie dokumenty geodezyjno kartograficzne zawiera decyzja o lokalizacji budowli przeciwpowodziowej?
#41
moje propozycje oczywiście są tu przytoczone całe paragrafy, na egzaminie trzeba to odpowiednio by skrócić ze względu na ograniczony czas pisania

1.   Co stanowi dokumentację będącą podstawą do sporządzenia szkicu dokumentacyjnego, służącego do tyczenia w terenie i montażu obiektów budowlanych i jakie cechy powinna ona spełniać?

Rozporządzenie z dnia 9 listopada 2011 r. w sprawie standardów technicznych wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywania i przekazywania wyników tych pomiarów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego


55. 1. Pomiary mające na celu geodezyjne wyznaczenie obiektów budowlanych w terenie oraz geodezyjną obsługę budowy i montażu obiektów budowlanych wykonuje się na podstawie wyników geodezyjnego opracowania:
1) projektu zagospodarowania działki lub terenu, o którym mowa w art. 34 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. — Prawo budowlane;
2) planu sytuacyjnego, o którym mowa w art. 29a ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. — Prawo budowlane.
2. Przy geodezyjnym opracowaniu projektu zagospodarowania działki lub terenu wykorzystuje się, o ile
jest to niezbędne, inne dokumenty wchodzące w skład dokumentacji budowy.

Rozporządzenie z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego

Projekt architektoniczno budowlany Część rysunkowa, sporządzona na mapie, z uwzględnieniem § 7, powinna określać:
1) orientację położenia działki lub terenu w stosunku do sąsiednich terenów i stron świata;
2) granice działki budowlanej lub terenu, usytuowanie, obrys i układ istniejących i projektowanych obiektów budowlanych,
w tym urządzeń budowlanych z nimi związanych, z oznaczeniem wejść i wjazdów oraz liczby kondygnacji, charakterystycznych
rzędnych, wymiarów i wzajemnych odległości obiektów budowlanych i urządzeń budowlanych oraz
ich przeznaczenia, w nawiązaniu do istniejącej zabudowy terenów sąsiednich, rodzaj i zasięg uciążliwości, zasięg obszaru
ograniczonego użytkowania, układ komunikacji wewnętrznej przedstawiony w nawiązaniu do istniejącej i projektowanej
komunikacji zewnętrznej, określający układ dróg wewnętrznych, dojazdów, bocznic kolejowych, parkingów,
placów i chodników, w miarę potrzeby przekroje oraz profile elementów tego układu, charakterystyczne rzędne i wymiary,
a także oznaczenie przebiegu dróg pożarowych oraz dojść łączących wyjścia z obiektów budowlanych z drogą
pożarową;
3) ukształtowanie terenu, z oznaczeniem zmian w stosunku do stanu istniejącego, a w razie potrzeby charakterystyczne
rzędne i przekroje pionowe terenu;
4) ukształtowanie zieleni, z oznaczeniem istniejącego zadrzewienia podlegającego adaptacji lub likwidacji, oraz układ
projektowanej zieleni wysokiej i niskiej, a w razie potrzeby charakterystyczne rzędne i przekroje pionowe terenu;
5) urządzenia przeciwpożarowego zaopatrzenia wodnego, w tym rodzaj i wielkość źródeł, usytuowanie stanowisk czerpania
wody i dojazd do nich dla samochodów straży pożarnej oraz charakterystyczne rzędne i wymiary;
6) układ sieci i instalacji uzbrojenia terenu, przedstawiony z przyłączami do odpowiednich sieci zewnętrznych i wewnętrznych
7) układ linii lub przewodów elektrycznych i telekomunikacyjnych oraz związanych z nim urządzeń technicznych, przedstawiony
w powiązaniu z sieciami zewnętrznymi, z oznaczeniem miejsca i rzędnych w miarę potrzeby, przyłączenia do
sieci zewnętrznych i złączy z instalacją obiektów budowlanych oraz charakterystycznych elementów, punktów pomiarowych,
symboli i wymiarów;
8) w razie potrzeby rezerwę i podział terenu wynikający z programu całego zamierzenia budowlanego oraz przewidywanej
rozbudowy;
9) granice obszaru terenu zamkniętego i zewnętrznych stref ochronnych, na którym znajdują się obiekty budowlane służące
obronności i bezpieczeństwu państwa.
§ 9. Dane, o których mowa w § 8 ust. 3, mogą być zamieszczone na dodatkowych rysunkach, jeżeli poprawi to czytelność
projektu zagospodarowania działki lub terenu. W razie konieczności przedstawienia układu sieci i instalacji zewnętrznych
na oddzielnych rysunkach, należy do projektu załączyć zbiorczy rysunek koordynacyjny uzbrojenia działki lub terenu.
§ 10. Projekt zagospodarowania działki lub terenu powinien być sporządzony na mapie w skali dostosowanej do rodzaju
i wielkości obiektu lub zamierzenia budowlanego i zapewniającej jego czytelność.
oraz urządzeń budowlanych, w tym: wodociągowych, ujęć wody ze strefami ochronnymi, cieplnych, gazowych
i kanalizacyjnych lub służących do oczyszczania ścieków, oraz określający sposób odprowadzania wód opadowych,
z podaniem niezbędnych profili podłużnych, spadków, przekrojów przewodów oraz charakterystycznych rzędnych,
wymiarów i odległości, wraz z usytuowaniem przyłączy, urządzeń i punktów pomiarowych;

USTAWA z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
Art. 34. 1. Projekt budowlany powinien spełniać wymagania określone w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, lub w pozwoleniu, o którym mowa w art. 23 i art. 23a ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej, jeżeli jest ono wymagane.
2.Zakres i treść projektu budowlanego powinny być dostosowane do specyfiki charakteru obiektu oraz stopnia skomplikowania robót budowlanych.
3.Projekt budowlany powinien zawierać:
1)projekt zagospodarowania działki lub terenu, sporządzony na aktualnej mapie, obejmujący: określenie granic działki lub terenu, usytuowanie, obrys i układy istniejących i projektowanych obiektów budowlanych, sieci uzbrojenia terenu, sposób odprowadzania lub oczyszczania ścieków, układ komunikacyjny i układ zieleni, ze wskazaniem charakterystycznych elementów, wymiarów, rzędnych i wzajemnych odległości obiektów, w nawiązaniu do istniejącej i projektowanej zabudowy terenów sąsiednich;
2)projekt architektoniczno-budowlany, określający funkcję, formę i konstrukcję obiektu budowlanego, jego charakterystykę energetyczną i ekologiczną oraz proponowane niezbędne rozwiązania techniczne, a także materiałowe, ukazujące zasady nawiązania do otoczenia, a w stosunku do obiektów budowlanych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 4 – również opis dostępności dla osób niepełnosprawnych;
3) stosownie do potrzeb – w przypadku drogi krajowej lub wojewódzkiej, oświadczenie właściwego zarządcy drogi o możliwości połączenia działki z drogą, zgodnie z przepisami o drogach publicznych;
4)w zależności od potrzeb, wyniki badań geologiczno-inżynierskich oraz geotechniczne warunki posadowienia obiektów budowlanych;
5) informację o obszarze oddziaływania obiektu.>


3.   Jakie zadania (czynności) geodezyjne wykonuje się w trakcie budowy lub montażu obiektu budowlanego i w jaki sposób geodeta dokumentuje ich wykonanie?

Rozporządzenie z dnia 21 lutego 1995 r.w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie.

Rozdział 4
Czynności geodezyjne w toku budowy
§ 12. 1. Czynności geodezyjne w toku budowy obej¬mują:
1)   geodezyjną obsługę budowy i montażu obiektu budow¬lanego,
2)   pomiary przemieszczeń obiektu i jego podłoża oraz pomiary odkształceń obiektu,
3)   geodezyjną inwentaryzację powykonawczą obiektów lub elementów obiektów, o których mowa w art. 43 ust. 3 ustawy — Prawo budowlane.
2. Czynności określone w ust. 1 pkt 1 i 2 wykonuje się, jeżeli są one przewidziane w projekcie budowlanym lub na wniosek uczestnika procesu budowlanego.
§ 13. Geodezyjna obsługa budowy i montażu obiektu budowlanego obejmuje tyczenie i pomiary kontrolne tych elementów obiektu, których dokładność usytuowania bez pomiarów geodezyjnych nie zapewni prawidłowego wyko¬nania obiektu.
§14. W celu zapewnienia bezpieczeństwa budowy obiektu budowlanego oraz bezpieczeństwa jego utrzymywa¬nia wykonuje się czynności geodezyjne związane z geodezyj¬nym wyznaczeniem przemieszczeń obiektu i jego podłoża oraz pomiary odkształceń obiektu.
§15. 1. Wykonanie czynności geodezyjnych, o których mowa w § 12, wykonawca prac geodezyjnych potwierdza wpisem do dziennika budowy lub montażu.
2. Wykonawca prac geodezyjnych przekazuje kierow¬nikowi budowy kopie szkiców tyczenia i kontroli położenia poszczególnych elementów obiektu budowlanego, zawiera¬jące dane geodezyjne umożliwiające wznowienie lub kont-rolę wyznaczenia.
§ 16. W razie stwierdzenia rozbieżności między wynika¬mi pomiarów a ustaleniami projektu budowlanego, fakt ten należy odnotować w dzienniku budowy lub dzienniku mon¬tażu oraz udokumentować szkicami.
Rozdział 5
Czynności geodezyjne po zakończeniu budowy
§ 17. Po zakończeniu budowy poszczególnych obiek¬tów budowlanych należy sporządzić geodezyjną inwentary¬zację powykonawczą w celu zebrania aktualnych danych o przestrzennym rozmieszczeniu elementów zagospodaro¬wania działki lub terenu.
§18. 1. Po zakończeniu prac budowlanych, a przed oddaniem obiektu do użytkowania, należy wykonać pomiar stanu wyjściowego obiektów wymagających w trakcie użyt¬kowania okresowego badania przemieszczeń i odkształceń.
2. Okresowe pomiary geodezyjne przemieszczeń i od¬kształceń wykonuje się, jeżeli pomiary takie przewiduje projekt budowlany lub na wniosek zainteresowanego

Rozporządzenie z dnia 9 listopada 2011 r. w sprawie standardów technicznych wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywania i przekazywania wyników tych pomiarów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego

§ 56. 1. Wyniki geodezyjnego opracowania dokumentów, o których mowa w § 55, utrwala się w szkicu dokumentacyjnym, na którego treść składają się:
1) dane dotyczące osnowy realizacyjnej;
2) rysunek istniejących w terenie obiektów powierzchniowych mających znaczenie w procesie tyczenia;
3) rysunek istniejących w terenie obiektów podziemnego uzbrojenia mających znaczenie w procesie tyczenia;
4) dane niezbędne do wytyczenia projektowanych obiektów, w tym dane obliczone;
5) miary kontrolne;
6) współrzędne punktów głównych, punktów osiowych, punktów charakterystycznych obiektu,
punktów przecięcia projektowanych elementów sieci uzbrojenia terenu z elementami istniejącej sieci, obliczone w wyniku geodezyjnego opracowania projektu.
2. Treść projektowaną oraz obliczone miary kontrolne przedstawia się na szkicu dokumentacyjnym
w kolorze czerwonym.
§ 59. 1. Wyniki tyczenia utrwala się na szkicu tyczenia zawierającym:
1) dane dotyczące osnowy realizacyjnej;
2) rysunek obiektów projektowanych;
3) dane konieczne do wytyczenia;
4) dane zrealizowane w trakcie tyczenia;
5) rezultaty pomiaru kontrolnego wytyczonych elementów obiektów;
6) adnotację o przyjęciu przez kierownika budowy wytyczonych elementów obiektów, z wyróżnieniem
utrwalonych znaków osi głównych obiektów, reperów roboczych i głównych elementów konstrukcyjnych;
7) podpis osoby wykonującej tyczenie oraz podpis kierownika budowy.

2. Treść projektowaną przedstawia się na szkicu tyczenia w kolorze czerwonym.
3. Dane określające wyniki pomiaru kontrolnego wpisuje się na szkicu tyczenia kolorem czarnym w nawiasie.
4. Oryginał szkicu tyczenia dołączany jest do dziennika budowy, zaś jego kopia uwierzytelniona przez
kierownika budowy pozostaje w dyspozycji wykonawcy


5.   Jakie obowiązki wynikające z przepisów prawa zobowiązują inspektora nadzoru inwestorskiego do współpracy z geodetą przy realizacji obiektów budowlanych i jakim zakresie Proszę podać przykład do każdego z wymienionych obowiązków?.

USTAWA z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane

Do podstawowych obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należy:

1) Reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem lub pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej – Przykładem współpracy może być tutaj zlecenie przez inspektora nadzory wykonywania pomiarów kontrolnych wybudowanych już obiektów lub ich części w celu sprawdzeni poprawności ich usytuowania, zachowania ich warunków geometrycznych jak również ich posadowienia względem określonego poziomu odniesienia.


2)sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie;

3)sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania- przykład do tego można podać nadzór nad wykonywaniem sieci uzbrojenia terenu w taki sposób aby było możliwe dokonywanie pomiarów bezpośrednio w wykopach przed zasypaniem urządzeń podziemnych.

4)potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie inwestora, kontrolowanie rozliczeń budowy. – tutaj jako przykład podał bym wykonywanie, obmiarów wykonywanych już robót w trakcie trwania inwestycji np. przy budowie dróg powierzchni wykonanych podbudów, objętości robót ziemnych itp. Oraz sporządzanie   operatów sprzedażowych

Rozporządzenie z dnia 9 listopada 2011 r. w sprawie standardów technicznych wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywania i przekazywania wyników tych pomiarów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego


Uczestnicy procesu budowlanego mogą rozszerzyć zakres geodezyjnych pomiarów po wykonawczych,
w szczególności dotyczących pionowości elementów konstrukcyjnych i trzonów windowych oraz
stanu wyjściowego obiektów wymagających w trakcie użytkowania okresowego badania przemieszczeń
obiektu i podłoża i odkształceń obiektu.. Według prawa budowlanego uczestnikiem procesu budowlanego jest inspektor nadzoru inwestorskiego. Dlatego można do tej odpowiedzi dodać również to i jako przykład podać tutaj zlecenie przez inspektora założenia osnowy realizacyjnej która posłuży do monitoringu przemieszczeń budowli założenie stałych punktów kontrolnych a obiekcie oraz pomiar wyjściowy budowli. Współpraca z geodetą tutaj może również polegać na zatwierdzeniu projektu rozmieszczenia punktów kontrolnych na obiekcie jak również rozmieszczenia osnowy realizacyjnej aby ta nie była narażona na zniszczeni podczas budowy

Co do tego pytania to nic innego na temat obowiązku współpracy inspektora z geodeta nie mogę znaleźć


8.    Co to jest dziennik budowy lub montażu, do czego on służy, jak się go prowadzi
i czy geodeci obsługujący budowę upoważnieni są do dokonywania w nim wpisów?


Rozporządzenie w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia.


USTAWA z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane


§ 2. 1. Dziennik budowy jest przeznaczony do rejestracji, w formie wpisów, przebiegu robot budowlanych oraz wszystkich zdarzeń i okoliczności zachodzących w toku ich wykonywania i mających znaczenie przy ocenie technicznej prawidłowości wykonywania budowy, rozbiórki lub montażu.
2. Dziennik budowy prowadzi się w taki sposób, aby z dokonywanych w nim wpisów wynikała kolejność zdarzeń i okoliczności, o których mowa w ust. 1.
§ 3. 1. Dziennik budowy prowadzi się odrębnie dla każdego obiektu budowlanego, wymagającego pozwolenia na budowę.
2. Dla obiektów liniowych lub sieciowych dziennik budowy prowadzi się odrębnie dla każdego wydzielonego odcinka robot.
3. Przy wykonywaniu obiektu budowlanego metoda montażu dodatkowo prowadzi się dziennik montażu.
4. Jeżeli odrębne przepisy nakładają obowiązek prowadzenia specjalnego dziennika robot, fakt jego prowadzenia odnotowuje się w dzienniku budowy, a po zakończeniu robót specjalny dziennik robot dołącza się do dziennika budowy.
Inwestor występuje do właściwego organu o wydanie dziennika budowy. Właściwy organ wydaje dziennik budowy w terminie 3 dni od dnia w którym decyzja o pozwoleniu na budowę stała się ostateczna za zwrotem kosztów związanych z jego przygotowaniem. Dziennik budowy ma format A4 , ponumerowane strony i jest zabezpieczony przed zdekompletowaniem. Strony przeznaczone do wpisów są podwójne ( oryginał i kopia. Na poszczególne strony dziennika organ wydający nanosi pieczecie:
- Na stronie tytułowej dziennika budowy organ, o którym mowa w § 4 ust. 1, zamieszcza numer,
datę wydania oraz liczbę stron dziennika, imię i nazwisko lub nazwę (firm´) inwestora, rodzaj i adres budowy, rozbiórki lub montażu, numer i datę wydania pozwolenia na budowę oraz pouczenie o sposobie prowadzenia dziennika i odpowiedzialności.
- Na pierwszej stronie dziennika budowy inwestor zamieszcza imię i nazwisko lub nazw´ (firm´) wykonawcy lub wykonawców oraz osób sprawujących kierownictwo budowy i robot budowlanych, nadzór autorski i inwestorski, podając ich specjalności i numery uprawnień budowlanych. Osoby te potwierdzają podpisem i data przyjcie powierzonych im obowiązków.
-Kolejne strony dziennika budowy przeznacza się na wpisy dotyczące przebiegu robot budowlanych. Każdy wpis oznacza data i podpisuje osoba dokonująca wpisu, z podaniem imienia, nazwiska, wykonywanej funkcji i nazwy jednostki organizacyjnej lub organu, który reprezentuje.
- Jeżeli w trakcie wykonywania robot budowlanych następuje zmiana kierownika budowy, kierownika robot, inspektora nadzoru inwestorskiego lub projektanta sprawującego nadzór autorski, w dzienniku budowy dokonuje się wpisu określającego stan zaawansowania
i zabezpieczenia przekazywanej budowy, rozbiórki lub montażu. Wpis ten potwierdza się data
i podpisami osoby przekazującej i przejmującej obowiązki.
- Pod każdym wpisem w dzienniku budowy osoby, których wpis dotyczy, potwierdzają podpisem i data zapoznanie się z jego treści
-Kierownik budowy stwierdza wpisem w dzienniku budowy fakt zamknięcia dziennika lub jego kontynuacja  w następnym, kolejno numerowanym tomie.
Wpisów w dzienniku budowy dokonuje się w sposób trwały i czytelny, chronologicznie . Na oryginałach i kopiach w sposób uniemożliwiający dokonanie późniejszych uzupełnień. W razie konieczności dokonania poprawek należy niewłaściwy teks skreślić w taki sposób aby był możliwy do odczytania. Po czym należy wprowadzić właściwą treść wpisu z uzasadnieniem zmiany. Dokonywanie wpisów na odwrocie ponumerowanych stron jest zabronione.
Protokoły związane z budową  wpisuje się do dziennika budowy. Dopuszcza się sporządzanie tych protokołów na osobnym arkuszu. Należy jednak dołączyć arkusz ten do oryginału i kopi dziennika
W sposób trwały lub zamieścić je w osobnym zbiorze odnotowując fakt ten wpisem w dzienniku.
Dziennik budowy powinien znajdować się na stałe na terenie budowy i być dostępny dla osób upoważnionych do dokonywania w nim wpisów. Należy go przechowywać w sposób zapobiegający jego zniszczeniu lub kradzieży. Za właściwe prowadzenie dziennika budowy jego stan oraz właściwe przechowywanie na terenie budowy jest odpowiedzialny kierownik budowy

Do dokonywania wpisów w dzienniku budowy upoważnieni są:
1) inwestor,
2) inspektor nadzoru inwestorskiego,
3) projektant,
4) kierownik budowy,
5) kierownik robot budowlanych,
6) osoby wykonujące czynności geodezyjne na terenie budowy,
7) pracownicy organów nadzoru budowlanego i innych organów uprawnionych do kontroli przestrzegania przepisów na budowie — w ramach dokonywanych czynności kontrolnych.


#42
ja też miałem spis treści zrobiony przez siebie w innej kolejności niż w wykazie aktów prawnych ze strony GUGiK i nikt mi go nie zabrał i nikt nie mówił ze nie może być takiego . Tylko ja mieniem zrobiony komputerowo tak żeby mieścił się na jednej stronie 
#43
Ogólna dyskusja o uprawnieniach zawodowych / Zakres 4 praktyka
Niedziela 13 Wrzesień 2015, 22:15:35
Witam przymierzam się do wysłania papierów na zakres 4. dzisiaj zacząłem opisywać praktykę i mam kilka wątpliwości.

Czy do punktu pomiary realizacyjne budynków oraz budowli – minimum 5 budynków oraz 3 budowle. jako praktykę wymienić   najzwyklejsze tyczenia budynków jednorodzinnych i to wystarczy?

Czy do punktu geodezyjna inwentaryzacja budynków oraz budowli – minimum 4 budynki oraz 3 budowle. wpisać jako praktykę inwentaryzacje do zamknięcia budowy tak jak na zakres 1?

I pod który punkt podciągnąć pomiar pionowości masztu GSM pomiary odkształceń i przemieszczeń budowli lub przemieszczeń podłoża  czy badanie geometrii budowli i urządzeń przemysłowych – minimum 2 suwnice lub 1 szyb windowy lub wieża?
#44
drukowane akty prawne i vademekum można mieć z sobą ale jak będziesz miała coś popisane na tych aktach prawnych to cie nikt ich raczej nie zabierze ja maiłem trochę notatek na tekstach aktów prawnych i nikt się nie czepiał.  Oprócz aktów miałem również niektóre stare wytyczne techniczne i normy techniczne,nie korzystałem z nich bo nie było takiej potrzeby, ale też  nikt nie sprawdzał co mam z sobą. Kurs ja osobiście nie byłe ale uważam że to strata pieniędzy i czasu lepiej samemu się pouczyć na forum jest tyle informacji, że każdy problem da się rozwiązać.   
#45
Egzaminy / Odp: egzamin 15 lipca 2015
Czwartek 16 Lipiec 2015, 21:23:33
Pytania na ustnym:
1. kartka na niej narysowany budynek mieszkalny pytanie co to za budynek jakie użytki wydzielę przy inwentaryzacji podwykonawczej.
2. Jakie umocowanie prawne ma pojecie operat geodezyjny. Kiedy taki operat wykonujemy
3. Osnowy realizacje w układzie lokalnym , kiedy zakładamy, jak stabilizujemy, jaki maja kształt
4. technologie pomiarów niwelacyjnych (niwelacja siatkowa, punktów rozproszonych, profili, tachimetria)  wymienić narysować opisać każda.

co do pisemnego pisałem tylko na podstawie obowiązujących aktów ale bardziej swoimi słowami tylko na ostatnie o szkicu dokumentacyjnym przepisałem wszystko z paragrafu. Na każde pytanie około 1 strony A4,  odpowiedzi tylko na to co zawarte w pytaniu nic poza tym. Wynik  19 punktów