Aktualności:

tyle zostało zrobione
75%

Menu główne
Menu

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Pokaż wiadomości Menu

Wiadomości - alcapon

#331
Problemy z Ewmapą / Odp: Tekst na symbol na jednej warstwie
Czwartek 14 Czerwiec 2018, 10:27:59
Po kiego wała granice na warstwach??? Od tego jest baza działek.
#332
Warstwy / Odp: czyste warstwy BDOT,GESUT,EGiB...
Czwartek 14 Czerwiec 2018, 00:02:09
Program dobrze informuje Cię że warstwy nie są puste.
Pliki w formie do modyfikacji muszą być importowane do czystej bazy...a skoro zaimportowałeś już do niej obiekty ...no to sam rozumiesz że nie możesz dorzucić jeszcze wektorówki.

Załóż sobie druga bazę np. GESUT-warstwy i do tego katalogu zaimportuj dane.

PS. Powiaty czasem wydają te same dane w dwóch formach...jeśli ktoś nie ma bazy obiektowej to może wtedy uda mu się zaimportować chociaż wektorówkę..np. do mikromapy (choć to i tak nic nie daje :p )
#333
Warstwy / Odp: czyste warstwy BDOT,GESUT,EGiB...
Środa 13 Czerwiec 2018, 22:12:47
Nie ma czegoś takiego jak warstwy nie obiektowe.
Na każdej warstwie możesz zbudować obiekty.
Tak wiec jeśli powiat prowadzi mapę wektorową z rozwarstwieniem takim jak jest standardowo w bdot/gestu itp. to możesz te dane spokojnie zaimportować do swojej bazy bdot/gesut.

Pytanie co z nowymi elementami które będziesz kartował...tworzyć z nich obiekty (raczej tak) czy tworzyć zwykłą wektorówkę opartą na rozwarstwieniu bdot/gesut.
Jeśli to drugie to musisz mieć odpowiednie menu (może powiat ma) które nie będzie z automatu tworzyło obiektów. (lub zrobić takie menu samemu - edytując istniejące menu do obiektów)

A jak już koniecznie chcesz konfigurację warstw bdot/gesut to sobie je wyeksportuj (standardowa procedura eksportu z wielu warstw do pliku txt z zaznaczeniem opcji ekportu parametrów warstw i podwarstw oraz zaznaczeniem opcji nie eksportwania elementów - dostaniesz wtedy samą konfigurację warstw bez danych)
#334
Brakuje funkcji automatycznej budowy obiektów powierzchniowych oraz liniowych działającej na wzór opcji budowa obiektów punktowych

Funkcje bardzo przydałyby się podczas przerabiana wektorówki na bazę obiektową
#335
Opcja ta zostala pomyslana do czegos innego niz ty potrzebujesz. Jesli w jednej bazie obrabiasz wiele roznych opracowan to zachodzi koniecznosc czyszczenia tej bazy przed wgraniem kolejnego pliku do modyfikacji. Czyszczenie bazy odbywa sie czerwontm koszem. Ale zeby nie wykasowac przez pomylke wybranej bazy mozesz ja przed tym zabezpieczyc...odznaczajac opcję podlega usuwaniu zawartosci. Wtedy ikonka czerwonego kosza nie jest aktywna. Ja korzystam z tego codziennie. Mam bazy testowe ktore podlegaja czyszczeniu i bazy głowne ktore sa zabezpieczone przed wyzerowaniem
#336
Ale pamietaj ze ta opcja dotyczy tylko kasowania z poziomu eksploratora. W normalnym widoku mapy i tak wykasujesz elementy na warstwach...niezaleznie od ustawien w oknie eksploratora
#337
W takim razie zostaje tylko wygaszenie danej bazy w eksploratorze. 🤔
#338
A nie lepiej kasować bazy z poziomu eksploratora?
PPM zaznaczasz bazy które chcesz wykasować ..potem na czerwony kosz i po sprawie.
#339
Obiekty / Odp: Jakim symbolem/obiektem przedstawić ....
Czwartek 07 Czerwiec 2018, 17:35:20
Dokladnie tak.
#340
Na szkicu masz zapewne nr pikiety ora kreske na ktorej piszesz np w32+ks160. Nie wiem wiec z czym inspektor ma problem.
#341
Problemy z Ewmapą / Odp: Problem z multiexportem
Środa 06 Czerwiec 2018, 20:48:37
W 99% zaznaczasz obie pozycje.

Jeśli nie chcesz kasować elementów z warstw to tylko w sytuacji gdy chcesz na ich podstawie zbudować inny obiekt.
Innej możliwości nie ma...kasowanie obiektu i zostawianie po nim śmieci w postaci kresek i tekstów na mapie jes błędem

Zazwyczaj kasuje sie też podobiekty jeśli kasujemy obiekt główny.
Np. mamy drogę asfaltową która jako podobiekty ma rzędne sztuczne..np. przekroje po asfalcie co 30 metrów.
Jeśli stwierdisz że tej drogi asfaltowej już nie ma w terenie i chcesz ją wyrzucić z mapy to chyba normalne że rzędnych wysokościowych które były przypisane do asfaltu też już nie ma w terenie...wiec kasujesz drogę razem z podobiektami.

Są przypadki, np. budynek i podobiekt schody, że budynek wylatuje z mapy a schody zostają...wtedy podczas kasowania obiektu (budynku) nie zaznaczasz kasowania podobiektów (schodów) bo chcesz je zostawić na mapie.
#342
Problemy z Ewmapą / Odp: Problem z multiexportem
Środa 06 Czerwiec 2018, 19:40:02
Aby sprawdzić czy działa plik modyfikujący dotyczący obiektów musisz najpierw do czystej bazy zaimportować dane z powiatu...dopiero potem możesz importować do niej swój plik modyfikujący.
Obiekty są bardziej skomplikowane niż zwykłe warstwy wektorowe...dlatego import pliku modyfikującego do bazy która nie zawiera elementów nie przejdzie.

Ps. nie musisz wypakowywać pliku...import modyfikujący obiektów możesz zrobić z menu mapa-import-multiimport
#343
Obiekty / Odp: Sprawdzenie relacji obiektów
Poniedziałek 04 Czerwiec 2018, 16:05:20
Menu obiekty-analiza...
#344
U mnie kopiuje ..tyle że słaba jakość takiego pliku...
Jak korzystam z kopiowania ale w przypadku map wektorowych.
Wykorzystuję to przy każdym projekcie podziału...kopiuje podgląd wydruku do schowka a potem wklejam do worda gdzie mam przygotowane odpowiednie tabelki itp.
#345
Propozycje zmian w programie Ewmapa / StreetView Google
Czwartek 24 Maj 2018, 18:22:21
Przydałaby się funkcja pokazująca widok streetview (gogle) dla danego punktu wskazanego na mapie. Obraz streetview mógłby się wyświetlać w specjalnym oknie którego zawartość ulegałaby aktualizacji podczas zmiany pozycji na mapie numerycznej...i na odwrót...zmiana pozycji w oknie streetview powodowałaby zmianę odpowiedniego znacznika/kursora na mapie numerycznej