Aktualności:

Forum w trakcie prac modernizacyjnych

Menu główne
Menu

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Pokaż wiadomości Menu

Wiadomości - Lupus

#1726
Problemy z Ewopisem / Odp: jednostki lokalowe
Poniedziałek 04 Luty 2013, 09:00:28
Hej
Ja mam lekką awersję do importowania rónych rzeczy z modyfikacją już istniejących danych.
Raczej po każdym etapie importu robię kopię bazy, to wprawdzie wymaga 10x więcej miejsca i trwa zdecydowanie dłużej, przy założeniu że wszystko się importuje poprawnie za pierwszym razem, ale jeśli trzeba się cofnąć żeby zaimportować jakiś element ponownie to jest to niezastąpione rozwiązanie.

Tyle tytułem zagajenia rozmowy.
hm? Komunikatu jeszcze takiego nie widziałem.
sprawdz proszę taką procedurę: zaimportuj plik do czystej bazy, a potem zaimportuj go jeszcze raz jako zmiana. Wtedy dowiemy się czy to jest problem pliku czy procedury importu.

Zamiast ponownie importować cały plik możesz wykorzystać SQL'a

update lokale set rpp1="2", rpp6="" where nrbud=163 and idobr=11 and idl=3;
update lokale set rpp1="2", rpp6="" where nrbud=163 and idobr=11 and idl=1;
itd...

polecenie należy wkleić Dodatki-> Skrypty SQL i klepnąć wykonaj a potem zatwierdź
#1727
Ogłoszenia związane z Ewmapą / Odp: Baza adresowa
Środa 30 Styczeń 2013, 12:28:40
Czytałem to, i faktycznie bez spróbowania ciężko to ogarnąć. Ja pracowałem z Adresem 2, a tam był, o ile się dobrze zorientowałem, tylko jeden typ obiektów: PADR.
Adresu 3 jeszcze nie widziałem w akcji. v2 była bardzo, ale to bardzo intuicyjna.
Oczywiście najpierw zacząłem pracować, a do instrukcji zajrzałem po dwóch dniach hihi :crazy2:
Support ja Cię całkowicie rozumiem, bo jak mawia staropolskie przysłowie  kto pyta... ten musi być ciekawski!
#1728
Ogólna dyskusja o Ewmapie / Odp: Wektoryzacja warstwic
Środa 30 Styczeń 2013, 12:19:22
Cytat: look4s w Środa 30 Styczeń 2013, 11:40:52
Myślałęm, że może jest jakaś funkcja albo patent który by mógł trochę pomóc w sprawdzeniu płynności

tia
kolejny raz zacząć chciałbym: da się. >:D

0   20        6643484.63        5073206.44        6643488.15        5073221.99       1  0.0000 _
0   21        6643484.63        5073206.44        6643488.15        5073221.99     92.43       1  0.0000 _
0   21        6643482.51        5073221.98        6643476.84        5073205.65     11.72       1  0.0000 _
0   21        6643474.31        5073225.36        6643482.51        5073221.98      6.50       1  0.0000 _
0   21        6643474.86        5073205.99        6643474.31        5073225.36     12.43       1  0.0000 _
0   21        6643481.41        5073233.35        6643475.66        5073213.60     14.66       1  0.0000 _


W pierwszej linijce masz eksport linii prostej.
W drugiej linijce ten sam początek i koniec, ale lekko zakrzywiona.
W 3-6 masz łuki wstawione w kolejności klikania.
Jeśli koniec 3 pokrywa się z początkiem 4 to masz ciągłośc. Da się obliczyć z tych współrzędnych parametr  z 7 kolumny ( czyli promień tego łuku, w EwMapie są tylko łuki kołowe!). Nie jest to proste ale w ciągu kilku godzin dochrapiesz się algorytmu który zaoszczędzi ci kilka dni.

Podkreślam hasło w moim podpisie: Da się! ale czy się opłaca?
Jeśli nie zbudujesz właściwego algorytmu (nie umiesz czy nie chce Ci się, efekt ten sam, bo i tak nie masz ;) ), to mimo to poprzez np. excela zamień sobie wszystkie odcinki proste na łuki, a potem ręcznie poprawisz jedynie "łagodność/ostrość" łuku. To na pewno przyspieszy Ci pracę.
#1729
Ogłoszenia związane z Ewmapą / Odp: Baza adresowa
Środa 30 Styczeń 2013, 11:42:57
inter - między
face - twarz, lub pieszczotliwie mordka

interface = międzymordka

http://www.sjp.pl/mi%EAdzymordzie

patrz też: http://www.aresluna.org/attached/terminology/articles/kliknactupnac?language=pl

Ale jak się domyślam nie o to chodzi hihi

Zakładanie obiektów w ewmapie, wymaga również założenie odpowiadającego mu obiektu w programie Adres. Wykonuje się to jednak wygodniej poprzez interfejs zwrotny (bodajże). Zamiast więc otwierać program Adres wypełnia się te dane podobnie jak dane dodatkowe w obiekcie.
#1730
Ogłoszenia związane z Ewmapą / Odp: Baza adresowa
Wtorek 29 Styczeń 2013, 15:15:53
a... już menu widoczności jest nawet fajne ja bym tam jeszcze dodał tylko pola do zakładania/usuwania/edycji obiektów


Interfejsy? hm działają na tyle dobrze, że po za operacjami globalnymi, nie odpala się W OGÓLE programu Adres, a wszystkie edycje obiektów robi się z poziomu "międzymordki"



#1731
Ogłoszenia związane z Ewmapą / Odp: Baza adresowa
Wtorek 29 Styczeń 2013, 14:59:12
no więc tak, ja się bawiłem.  :coolsmiley: gmina - około 6000 punktów adresowych, na jakieś 2000 wydane zaświadczenia o nadaniu numeru

menu jak menu... można by je spokojnie dać jako jedną grupę, żeby zajmowała mniej miejsca na ekranie.
Nazwy obiektów to "kod ulicy- numer przy danej ulicy"
Punkt adresowy można powiązać z osobnym "znaczkiem", ale ja wolałem zrobić powiązanie konkretnie z napisem nr domu.

a menu widoczności to niby gdzie?
#1732
Archiwalne wątki / Odp: Upgrade 10.18
Czwartek 24 Styczeń 2013, 12:08:11
Cytat: support w Wtorek 18 Grudzień 2012, 18:55:58
Uaktualnienie do wersji 10.18:

  • dodanie opcji niestandardowego kryterium wyboru działki/konturu/użytku z obszaru,
    Opcja ta zmienia dotychczasowe kryterium zaliczenia działki do zaznaczonego obszaru.
Tak przczytałem i zastanowiło mnie czy może jak już dodane zostały kryteria niestandardowe to zbudować kolejne "kryterium niestandardowe" co by zaliczało na danym obszarze takich działek, które są całkowicie w obszarze zaznaczonym.[/list]
#1733
Gmina się tym nie zajmie, bo nie ma w tym interesu prawnego.
Od '89 to właściciel/ciele działek mają do tego wyłączne prawo.
Ja bym nie kupił takiej działki, nawet ze służebnością jest to śliski temat
#1734
Problemy z Ewopisem / Odp: jednostki lokalowe
Środa 23 Styczeń 2013, 08:17:39
Witam zatem z powrotem wśród ludu pracującego :pioneer:
Mam nadzieję, że pomoże Ci to co napisałem.


#1735
bez patyka będzie łatwiej :kiss2:

W zasadzie to zmiana dla programistów jest tak naprawdę kosmetyczna.
Rozbudowa menu to pryszcz, chodzi tylko o to żeby napisać algorytm który wczyta wszystkie menu (niezależnie widoczne czy nie byle podłączone) i ich strukturę, ale jak można to wyświetlić w postaci paska zadań to wprowadzenie tego do menu też nie będzie robotą na miesiące.

A możliwości są ogromne...
#1736
W nawiązaniu do wykorzystania podmieniania menu widoczności w celu zmiany ikonek na tymże menu, proponuję wprowadzenie możliwości wywołania poszczególnych pozycji menu przy uzyciu klawiatury.
Proponuję dodać w menu MAPA nowych pozycji menu widoczności i menu aktywności.
Jeśli będziemy mieli taką możliwość to będziemy też mogli POWIĄZAĆ działania menu aktywności i widoczności w jednoprzyciskowy skrót!
np wywołanie przez menu widoczności budowania obiektu złożoonego
szkic algorytmu
- wywołuje funkcje dodaj nowy obiekt,
- uruchamia z menu aktywności wstawianie linii obrysu budynku
- po zamknięciu wstawiania linii przeskakuje do wstawiania opisu budynku, kondygnacje, funkcje itd
- zapisuje obiekt
- wywołuje interfejs ewopisu, aby użytkownik mógł sprawdzić czy wszystko się zgadza.

Podobnie mogło by to zadziałać na obiektach GESUT'u, i tu następują pozdrowienia dla Support'a
#1737
Menu / Odp: menu widocznosci
Poniedziałek 21 Styczeń 2013, 11:14:39
menu z uzbrojeniem mówisz... hm... może jutro mi się przyśni ;D
tu może w jedną noc nic się nie wyśnić, bo nie widzę na razie opcji do wykonania makra z poziomu menu aktywności
nie będę się zarzekał, że się nie da bo może kiedyś komuś wpadnie do łba jakaś Idee fix... kto wie?

Adam,i jak zadziałało?

Cytat: Lupus w Poniedziałek 21 Styczeń 2013, 11:26:06
W nawiązaniu do (...) Podobnie mogło by to zadziałać na obiektach GESUT'u, i tu następują pozdrowienia dla Support'a

Cytat: support w Poniedziałek 21 Styczeń 2013, 10:53:59
Darku ja cię bardzo przepraszam ale mnie to wogóle nie kręci, zrozumiałbym gdyby to działało na menu z uzbrojeniem (podświetlało aktualnie wybrane pole). Może to i zachwyca lecz ja w tym niczego nie widzę - przepraszam
Nie kręci, nie kręci...
To tak jak z podbojem kosmosu:
W stanie nieważkości nie działa długopis, nie ma siły ciążenia, która powoduje spływanie tuszu na kulkę i następnie przenoszenie go na papier. Z tego powodu NASA opracowała specjalny model długopisu nabitego specjalnym rodzajem tuszu o konsystencji żelu. W ten sposób wyprodukowano pierwsze, dziś powszechnie znane, długopisy żelowe. Wydano na ten cel "grube" miliony dolarów.
W tym samym czasie radzieccy kosmonauci notatki pokładowe robili... ołówkiem!

Czy to powoduje że wynalezienie żel-pena było bez sensu?
#1738
Menu / Odp: menu widocznosci
Poniedziałek 21 Styczeń 2013, 10:09:49
Cytat: alcapon w Poniedziałek 21 Styczeń 2013, 10:00:20
Pomysł sprytne lecz na dłuższą metę nie za bardzo.
Chociażby dlatego że podmiana menu trochę traw i powoduje "przeładowanie" ekranu.
Ps. Lupus mi po kliknięciu nie chce podmienić pliku mnu :(

Dzięki, dzięki też jestem z siebie dumny!
Na "trwanie" mogę tylko zaproponować wymianę komputera hihi, ale niestety masz rację malkontencie.

"Lupus mi nie chce podmienić menu" A poprosiłeś?
Przy okazji to mógłbyś nie skarżyć, bo to nie JA mam podmienić Ci te menu, tylko program sam ma to zrobić  :2funny:
Podejrzewam niezgodność nazw menu albo ścieżki dostępu.


Po fali nie uzasadnionej krytyki ze strony wrogiego elementu postanowiłem wrzucić "coś robiące" menu wykorzystujące tę genialną w swej prostocie zasadę.

aaaaa jeszcze jedno menu otwiera przed użytkownikiem pełnię swego piękna przy dokowaniu poziomym
#1739
Menu / Odp: menu widocznosci
Poniedziałek 21 Styczeń 2013, 09:46:28
Cytat: support w Poniedziałek 21 Styczeń 2013, 09:33:53
Darku a co to robi bo jakoś nie widzę efektu działania tego menu

zmienia "napis" z ON na OFF i odwrotnie w nazwie pola menu,
a faktycznie zmienia podłączenie menu zarejestrowane jako menu "1" z pliku 1.mnu na plik 2.mnu
czyli np. można zrobić tak że w menu 1.mnu mamy ikonkę ciemną a w menu 2.mnu ikonkę jasną, wciśniętą.
C.N.W. (co należało wykonać)
Cytat: apollo221 w Niedziela 28 Październik 2012, 22:00:04
jak zrobić żeby przycisk po wybraniu odpowiedniej opcji był wciśnięty (czyli jaśniej się zaznaczył).
Chcę zrobić przyciski do włączenia aktywnej bazy głównej i aktywnej bazy konturów i żeby był podświetlony przycisk która baza jest aktualnie aktywna.
Co więcej można zrobić żeby te "same" menu, ale z różnym nagłówkiem, działało na różnych zestwach warstw, na różnych bazach działek/konturów/użytków,
W ostateczności można tego użyć jako skrótu do przełączania widoczności menu, zamisat mieć odpalone kilka menu widoczności mieć menu które zapala te którego potrzebujemy, a gasi wcześniejsze.
Dla osób bardzo zaawansowanych przycisk może nie potrzebny, ale dla kogoś kto jest przyzwyczajony do menu w jednym miejscu i po przesunięciu go na ekranie ma problemy z używaniem poszczególnych funkcji może okazać się czymś co ułatwi życie.

Support?! Twój brak entuzjazmu burzy moje poczucie wiekopomnego odkrycia!
zwłaszcza, że wymyśliłem to po tym jak się obudziłem dziś o 2 nad ranem...
#1740
Menu / Odp: menu widocznosci
Poniedziałek 21 Styczeń 2013, 09:28:47
Cytat: apollo221 w Niedziela 28 Październik 2012, 22:31:45
To wszystko to wiem jak zrobić, tylko nurtowało mnie czy można zrobić te podświetlenie.
Że zmienia się nazwa na górze, to widziałem ale mam w tym miejscu dodatkowy pasek który czasem mi ten napis zasłania.
No nic jeszcze pogłówkuje ale obawiam się że nie do zrobienia  ...chyba. :) (a czy można zobaczyć jakoś co jest w komendzie przy włączaniu funkcji wyświetlania numeru działki - jak to jest systemowo rozwiązane?)

Cytat: alcapon w Poniedziałek 29 Październik 2012, 09:42:59
Na to nie ma szans.
To jest zakodowane w odpowiednim języku programowania a makra to tylko sekwencja kolejno naciskanych klawiszy.

DA SIĘ!

Jak nie kijem, to pałką.
Nie możesz zmienić ikony w menu? Nie, nie możesz! A możesz zmienić CAŁE MENU? MOŻESZ!!!
W załączniku dwa menu które robią tylko napis ON/OFF, ale na pewno Koleżanki i Koledzy znajdziecie do tego zastosowanie.
Należy rozpakować te pliki na dysku C:\menu\, i podłączyć sobie menu widoczności o nazwie 1 ze ścieżką dostępu do jednego z nich, nie ma znaczenia który to będzie.
Program zapamięta ostatnie ustawienie przed wyłączeniem.

Jest istotne żeby zachować ścieżki i nazwy menu zgodne z moim wzorcem, a dopiero potem modyfikować je do własnych celów.

UWAGA! Zastrzegam sobie prawa autorskie do niniejszego algorytmu i jego wszelkich kombinacji.
Aby uzyskać licencję na użytkowanie komercyjne i wykorzystać te menu zgodnie z prawem należy zarejestrować się na forum ewmapa.pl i kliknąć "dziękuję" przy niniejszym poście.

P.S.
z wrażenia zapomniałem dodać załącznika  :2funny: