Maq.... zapraszam na wódkę
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Pokaż wiadomości Menudostęp 24 godziny | 10 PLN |
dostęp 7 dni | 20 PLN |
dostęp 1 miesiąc | 30 PLN |
dostęp 3 miesiące | 60 PLN |
dostęp 6 miesięcy | 100 PLN |
CytatW uzasadnieniu wniosku Wojewoda wskazał, że zgodnie z art. 127 § 2 k.p.a. właściwym do rozpoznania odwołania jest organ administracji publicznej wyższego stopnia, chyba że ustawa przewiduje inny organ odwoławczy. Organ wyższego stopnia w stosunku do starosty należy ustalić w oparciu o art. 17 pkt 1 k.p.a., zgodnie z którym takim organem jest samorządowe kolegium odwoławcze. Samorządowe Kolegium Odwoławcze w swoim zawiadomieniu wskazuje, że skoro kompetencje dawnych organów stopnia powiatowego w sprawach związanych ze scalaniem i wymianą gruntów przeszły obecnie na starostów, jako zadania z zakresu administracji rządowej, to organem właściwym do prowadzenia postępowania nadzorczego w tych sprawach należy poszukiwać w strukturze organów administracji rządowej w województwie. Naczelny Sąd Administracyjny w uchwale siedmiu sędziów z dnia 17 kwietnia 2012 r., sygn. akt II OPS 1/12 stwierdził, iż "to, że samorządowe kolegia odwoławcze są organami wyższego stopnia w stosunku do organów jednostek samorządu terytorialnego, jeżeli ustawy szczególne nie stanowią inaczej, oznacza, iż samorządowe kolegia odwoławcze są organem odwoławczym, gdy decyzję w pierwszej instancji wydał organ jednostki samorządu terytorialnego oraz organem nadzoru, gdy decyzję kwestionowaną w postępowaniu nadzwyczajnym wydał organ jednostki samorządu terytorialnego. Taki zakres działalności samorządowych kolegiów odwoławczych wyznacza właściwość rzeczową kolegiów w rozumieniu art. 20 k.p.a. Nie ma więc podstaw do przyjęcia, iż samorządowe kolegium odwoławcze może być, z uwagi na właściwość rzeczową, organem wyższego stopnia, a więc organem odwoławczym lub organem nadzoru w stosunku do organów administracji publicznej, innych niż organy jednostek samorządu terytorialnego. To, że ustawa powierza określonemu organowi jednostki samorządu terytorialnego wykonywanie zadań z zakresu administracji rządowej, nie oznacza, że tym samym samorządowe kolegium odwoławcze staje się organem wyższego stopnia (organem odwoławczym i organem nadzoru) w stosunku do innych organów niż organ jednostki samorządu terytorialnego." W dalszej części uzasadnienia Naczelny Sąd Administracyjny pisze: "... gdy kwestionowana... decyzja w sprawie scalenia została wydana została przed 1 sierpnia 2009 r. przez ministra w wyniku rozpoznania odwołania od decyzji wojewody, przyjęcie, iż ustalenie po 1 sierpnia 2009 r. organu właściwego do stwierdzenia nieważności decyzji w sprawie scalenia gruntów rolnych, wydanych przed tą datą wymaga uwzględnienia aktualnych przepisów, na podstawie których ustala się właściwość organów w zwykłym toku instancji nakazywałoby konsekwentnie przyjąć, że właściwość tą posiada samorządowe kolegium odwoławcze."