Witam,
Problem rozwiązałem. Postaram się teraz opisać co i jak było.
Na początek dodam że udało mi się skontaktować z osobą która administrowała EWMAPE na serwerze z którego mam kopie danych. Okazało się że serwer był postawiony na linuxie (Ubuntu), a dodatkowo część danych pochodziła z komputerów lokalnych. A jak wiadomo systemy linuxowe mają inną strukturę adresów bezwzględnych.
Zacząłem od świeżej instalacji Firebirda jak i EWMAPA11FB (Prawy klawisz myszki "Uruchom jako administrator" - ważne !!!).
I tak jak pisał Lupus zacząłem od dokładnego sprawdzenia ścieżek na jednym z przykładów.
Na początek okazało się że brakowało "dwukropka" za literą dysku czyli ścieżka wgląda tak fb :192.168.1.1:G\Kalalog\Katalog1\baza.fdb1, a prawidłowo powinna wyglądać tak fb :192.168.1.1:G:\Katalog\Katalog1\baza.fdb1. Po poprawieniu ścieżki dostępu udało mi się zalogować do bazy po standardowych poświadczeniach Firebirda. (login: SYSDBA, hasło: masterkey). Dla sprawdzenia wczytałem operaty i warstwy. Dodatkowo aby upewnić że w 100% wszystko działa zamknąłem program EWMAPA i ponowne uruchomienie. Wpisałem login i hasło i okazało się że dalej ten sam błąd.
Pierwsze co sprawdziłem to ścieżkę, bo może się nie zapisała, ale okazało się że jest poprawna.
Drugie co sprawdziłem, czy Firebird odpalony, okazało się że działa.
Po chwili zastanowienia doszedłem do wniosku, że skoro raz się połączyłem, a drugi raz już nie to musi coś być nie tak z Firebirdem. Postanowiłem odinstalować najnowszą wersję Firebirda i zainstalować wersję starszą a dokładnie tą Firebird-2.0.7.13318_0_win32.exe(Przy instalacji zaznaczamy opcję uruchomiania jako aplikacja. Zarówno po odinstalowaniu jak i zainstalowaniu restart systemu). I jak się okazuje zaczęło działać poprawnie. Uruchomiłem kilka razy EWMAPE i jak dwa lub trzy zrobiłem restart systemu.
Zostało jeszcze poprawienie ścieżek dostępowych do baz w profilach użytkowników (Profile użytkowników przechowywane są w głównym folderze EWMAPY czyli C:\......\EWMAPA\Users). Niestety jest to monotonna i żmudna praca jeśli tych użytkowników jest sporo. Aby poprawić ścieżki do baz należy u każdego użytkownika otworzyć plik baza.ini (np. za pomocą notatnika). Najłatwiejszą rzeczą jaką robi się bardzo szybko jest zmienienie adresu IP(opcja zmieniania w notatniku). Litery dysku już niestety trzeba zmienić ręcznie (ja aby tego uniknąć zmieniłem nazwę dysku na taką jak była na poprzednim serwerze).
W moim przypadku jeszcze było to że bazy które były tworzone na linuxie miały inną ścieżkę adresów bezwzględnych. Wyglądało to tak: fb:192.168.1.1:/F/Katalog/Katalog1/baza.fdb1 a trzeba było zamienić na fb:192.168.1.1: F:\Katalog\Katalog1\baza.fdb1.
Dodatkowo udostępniłem to w sieci lokalnej po poświadczeniach na użytkownika i działa.
P.S.
Aktualizacje trzeba przeklikać ręcznie ?
Jeśli można to proszę jeszcze o nie zamykanie tematu, bo chciałbym za kilka dni napisać czy stabilnie to wszystko chodzi.
Legenda
1. Przykładowe ścieżki dostępu.
Dziękuje wszystkim za pomoc.
Problem rozwiązałem. Postaram się teraz opisać co i jak było.
Na początek dodam że udało mi się skontaktować z osobą która administrowała EWMAPE na serwerze z którego mam kopie danych. Okazało się że serwer był postawiony na linuxie (Ubuntu), a dodatkowo część danych pochodziła z komputerów lokalnych. A jak wiadomo systemy linuxowe mają inną strukturę adresów bezwzględnych.
Zacząłem od świeżej instalacji Firebirda jak i EWMAPA11FB (Prawy klawisz myszki "Uruchom jako administrator" - ważne !!!).
I tak jak pisał Lupus zacząłem od dokładnego sprawdzenia ścieżek na jednym z przykładów.
Na początek okazało się że brakowało "dwukropka" za literą dysku czyli ścieżka wgląda tak fb :192.168.1.1:G\Kalalog\Katalog1\baza.fdb1, a prawidłowo powinna wyglądać tak fb :192.168.1.1:G:\Katalog\Katalog1\baza.fdb1. Po poprawieniu ścieżki dostępu udało mi się zalogować do bazy po standardowych poświadczeniach Firebirda. (login: SYSDBA, hasło: masterkey). Dla sprawdzenia wczytałem operaty i warstwy. Dodatkowo aby upewnić że w 100% wszystko działa zamknąłem program EWMAPA i ponowne uruchomienie. Wpisałem login i hasło i okazało się że dalej ten sam błąd.
Pierwsze co sprawdziłem to ścieżkę, bo może się nie zapisała, ale okazało się że jest poprawna.
Drugie co sprawdziłem, czy Firebird odpalony, okazało się że działa.
Po chwili zastanowienia doszedłem do wniosku, że skoro raz się połączyłem, a drugi raz już nie to musi coś być nie tak z Firebirdem. Postanowiłem odinstalować najnowszą wersję Firebirda i zainstalować wersję starszą a dokładnie tą Firebird-2.0.7.13318_0_win32.exe(Przy instalacji zaznaczamy opcję uruchomiania jako aplikacja. Zarówno po odinstalowaniu jak i zainstalowaniu restart systemu). I jak się okazuje zaczęło działać poprawnie. Uruchomiłem kilka razy EWMAPE i jak dwa lub trzy zrobiłem restart systemu.
Zostało jeszcze poprawienie ścieżek dostępowych do baz w profilach użytkowników (Profile użytkowników przechowywane są w głównym folderze EWMAPY czyli C:\......\EWMAPA\Users). Niestety jest to monotonna i żmudna praca jeśli tych użytkowników jest sporo. Aby poprawić ścieżki do baz należy u każdego użytkownika otworzyć plik baza.ini (np. za pomocą notatnika). Najłatwiejszą rzeczą jaką robi się bardzo szybko jest zmienienie adresu IP(opcja zmieniania w notatniku). Litery dysku już niestety trzeba zmienić ręcznie (ja aby tego uniknąć zmieniłem nazwę dysku na taką jak była na poprzednim serwerze).
W moim przypadku jeszcze było to że bazy które były tworzone na linuxie miały inną ścieżkę adresów bezwzględnych. Wyglądało to tak: fb:192.168.1.1:/F/Katalog/Katalog1/baza.fdb1 a trzeba było zamienić na fb:192.168.1.1: F:\Katalog\Katalog1\baza.fdb1.
Dodatkowo udostępniłem to w sieci lokalnej po poświadczeniach na użytkownika i działa.
P.S.
Aktualizacje trzeba przeklikać ręcznie ?
Jeśli można to proszę jeszcze o nie zamykanie tematu, bo chciałbym za kilka dni napisać czy stabilnie to wszystko chodzi.
Legenda
1. Przykładowe ścieżki dostępu.
Dziękuje wszystkim za pomoc.