Aktualności:

Forum w trakcie prac modernizacyjnych

Menu główne
Menu

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Pokaż wiadomości Menu

Wiadomości - kuna1

#1
Ponoć właśnie tak to jest traktowane. Wszystko co masz w jednym KERGU to jedna praca mimo, że obiekt jest duży składający się z kompleksu 4 budynków na przykład. Wracam do mojego pytania z postu wcześniejszego :)
#2
Podsumowując, dla prac z połowy 2013 i starszych z  tyczeń nie mamy KERGÓW chyba że robiliśmy to razem z inwet. powykonawczą. Ogólnie też z tego wynika, że większość przypadków jest akceptowana w ogóle bez podawania KERGÓW dla prac rozliczanych po starych zasadach. W dzienniczkach praktyk to już inna sprawa.
#3
Cytat: chudy_2000 w Sobota 07 Luty 2015, 14:59:59
Dla świętego spokoju dopisz KERG do starych robót i wyślij z nowym dzienniczkiem, nie powinni się wtedy do niczego doczepić. Trzeba jeszcze pamiętać żeby opisać odpowiednią liczbę prac z poszczególnego zakresu uprawnień, które są opisane w nowym rozporządzeniu.

Ja nie słyszałem żeby osoby dopisywały coś do starych prac. Co do opisu niektórych oczywiście należy opisać cześć prac "starych" ale wybranych przez zainteresowanego za istotne. Nie musimy być świętsi od nich. Co w przypadku jeżeli nie pracujesz już i nie masz dostępu do tego co wykonywałeś parę lat temu. Idąc tropem może będziemy jeszcze zamieszczać sprawozdania techniczne i zdjęcia pomierzonych obiektów. W starych wykazach i opisach nie ma pozycji we wzorach że powinna się taka informacja znaleźć wiec po co szukać sobie czegoś. W nowych dziennikach jest kolumna i proszę bardzo. Idźmy do przodu, nie oglądając się wstecz o kilka lat.
#4
Cytat: arlekin18 w Piątek 09 Styczeń 2015, 19:10:46
Strona z mojego Dziennika zaakceptowana przez Komisję Kwlifikacyjną
sYsTEM połączył wiadomości: 9 Styczeń 2015, 19:14
Strona z Dziennika Praktyk

Dziękujemy za wrzucenie strony. Arlekin czy mógłbyś jeszcze wrzucić zdjęcie strony/stron z dziennika ale z tabelki z wykazu prac? Głównie ciekawi mnie jak wpisywałeś w kolumnie "Rodzaj prac lub opracowań": np.  mdcp, czy w danym wierszu wpisywałeś wszystkie te rzeczy według załącznika nr 2 które są wykonywane przy mapach do celów projektowych (pomiar syt-wys, zakładanie osnowy, kartograficzne opraco...). Z góry dzięki :)
#5
Źle mnie zrozumiałeś. To, że dla części robót możemy wpisywać kilka prac to już chyba jest potwierdzone ponieważ z tego co ludzie piszą i sam sprawdzałem nie mieszczą się wtedy prace w jednym dzienniku.
Pisałem o tym, że niestety robiąc robotę tyczenia bud. + 3 przyłącza nie mamy załatwionych 4/15 wymaganych rzeczy lecz 1 z 15 prac ponieważ wszystko jest wykonywane pod jednym zgłoszeniem. Nie mylmy roboty geodezyjnej zgłaszanej w PODGiK z pracą geodezyjnej wg. załącznika z ilością robót.
Pytałem czy próbujecie jakoś to obchodzić aby robota przy której tyczycie lub inwetaryzujecie budynek z przyłączami były liczone jako większa ilość niż tylko jedna budowla. Dodam, że sieć podziemna to też budowla wg. prawa budowlanego.
W Twoim wcześniejszym poście napisałeś coś (pogrubione) co mógłby wskazywać na coś innego.
Proszę o informacje :)
#6
Cytat: jkbsrwk w Poniedziałek 08 Grudzień 2014, 10:06:12
Rozmawiałem z tą Panią jakieś dwa tygodnie temu przez telefon. I te prace wpisujemy jako jedną np. MDCP ale liczona będzie i osnowa i redakacja mapy i pomiar syt- wys itd. Pierwotnie chcieli to rozbijać, ale później doszli do wniosku, że to niemożliwe bo obowiązkowych prac jest do zrobienia ponad 50 (wg. rozporządzenia) a miejsca w dzienniku na 45:) Takie ja otrzymałem informacje po rozmowie :P I tak rozumiem też sprawę z inwentaryzacją - wpisujemy raz ale mamy i budynek i ileś tam przyłączy, ponieważ fizycznie niemożliwa będzie inna opcja :D
Jak widać coraz więcej jest wiadomo na temat wpisów. Jednak informacja jaką podałeś: "I tak rozumiem też sprawę z inwentaryzacją - wpisujemy raz ale mamy i budynek i ileś tam przyłączy" jest sprzeczna z tym co napisała Ewelka o tym, że inwentaryzacja 1 bud + 3 przyłącza w jednej pozycji (rozumiem że mająca ten sam identyfikator roboty) będzie liczona jako jedna budowla.
Moim zdaniem nie ma sensu wpisywać w takim razie przyłączy bo i tak nie policzą więcej niż jedno. Jak sądzicie? Macie jakieś dodatkowe informacje na ten temat?
Jak sobie radzicie z dokumentowaniem tycznia sieci uzbrojenia podziemnego? Jest możliwość zgłoszenia tyczenia budynku i przy okazji tyczenie sieci ale co z tego jak nie zostaną one policzone. Jak to robicie?
#7
Udało mi się także uzyskać odpowiedzi z GUGiK-u.
Potwierdzam w dzienniku prace należny tytułować jak w załączniku nr 2, a nie tak jak są zgłaszane do ośrodka. W przypadku "dwójki" nie ma zmian ale w "jedynce" będą się nazywać trochę inaczej.
Nie podoba mi się ta zmiana. Musze wygumkować to co już wpisałem i zacząć od nowa :(
#8
Cytat: jkbsrwk w Czwartek 18 Wrzesień 2014, 08:34:17
Ad.1 Mniej więcej takich nazw używam ale są przypadki jak: "inne podziały" i np wtedy wpisuje podział nieruchomości i w nawiasie co w nim takiego innego :D

Ad.3 Nie bardzo wiem czemu miały by zostać potraktowane jako osobne opracowania skoro to inwentaryzacja całego obiektu, który składa się z budynku wraz z przyłączami i jest w jednym operacie.

Ad.4 Kurczę właśnie niby nie ma, ale zauważ tam u góry masz w nazwie kolumny napisane " za okres od.... do...." a niżej juz tylko miejsce na datę i to mnie zastanawia:/

Jeżeli dobrze Cię rozumiem, wpisujesz mapkę do celów projektowych do dziennika w kolumnie "rodzaj prac lub opracowań" nie jako m.d.c.p. lecz wymienione w jednym wierszu zakładanie i pomiar osnów pomiarowych (4), pomiary sytuacyjne i wysokościowe (1), kartograficzne opracowanie mapy do celów projektowych (5)?

W nawiasie podałem numery punktów wg załącznika nr 2.

A co powiesz na zagadnienie nr 2 jakie zadałem?

Pozdrawiam
sYsTEM połączył wiadomości: Sobota 20 Wrzesień 2014, 15:16:22
Cytat: rodi w Czwartek 18 Wrzesień 2014, 11:53:29
Ja w 6 kolumnie tam gdzie jest miejsce na datę wpisuje datę kiedy podpisał się uprawniony geodeta. Nad tym dopisuje z "palca" okres od... do...

Dziennik jest jak widać niedopracowany. Dzięki za sugestie. Co sądzisz o innych poruszonych przeze mnie problemach?
#9
Cytat: jkbsrwk w Czwartek 11 Wrzesień 2014, 22:17:26
Ad 1. Rodzaj prac opisuję tak, jak na zgłoszeniu plus w nawiasie np. że podział jest stanem prawnym, żeby było wiadomo, że to "inne podziały", albo "inwentaryzacja budynku i przyłącza wodociągowego.

Ad 3. Ja wpisuję w jednym, bo to jedna robota, jedno ID, tylko tak jak dałem przykład z inwentaryzacją zaznaczyłbym co tam było robione.

Ad 4. To pytanie zadaje sobie przy każdym wpisie do dziennika :P w miejscu "data" podaje datę wpisu, która zazwyczaj jest datą zakończenia roboty :)

Ad 5. Jako nazwa podaje numer działki

Ja tak robię- nie wiem na ile to jest poprawne :) Pozdrawiam.

Odnośnie tego co napisałeś:

Ad 1) Przeczytaj paragraf 6.1. rozporządzenia w sprawie uprawnień. Jest tu mowa o czynnościach wykonywanych w ramach opracowań, które są rezultatami prac geodezyjnych. Załącznik 2 zawiera własnie wykaz opracowań i to chyba tak powinnyśmy tytułować wpisy w dzienniku. To jest chyba właśnie zmiana co do starego podejścia gdzie wpisywaliśmy nazwy prac geodezyjnych, które były zgłaszane.

Ad 3) Twoja myśl jest logiczna jednak czy kolejne przyłącza itp nie zostaną potraktowane jak kolejne opracowania


Ad 4) Tylko gdzie w dzienniczku nowym masz rubrykę na okres. Wpisujesz to w wykazie prac w 6-tej kolumnie przy potwierdzeniu wykonywanych czynności? Rozporządzenie par. 6.1. mówi że ma być podana data rozpoczęcia i zakończenia  :)


Dziękuje za odpowiedź i liczę na kolejne wpisy i sugestie :)
sYsTEM połączył wiadomości: Czwartek 11 Wrzesień 2014, 22:54:36
Cytat: fresco w Czwartek 11 Wrzesień 2014, 22:46:54
Nic nie zrozumiałam z Twojego tłumaczenia  :crazy2: o co chodzi z tymi pkt 1) i 6)? Jeśli to punkty z załącznika z rozporządzenia to w przypadku zakresu 1 pkt 1) to pomiary syt-wys, a pkt 6) nie ma  ???

Chodziło mi o podpunkty z 4 zakresu uprawnień.
1) projektowanie, zakładanie i ...
6) pomiary realizacyjne budynków....
#10
Cytat: fresco w Czwartek 11 Wrzesień 2014, 21:41:56
Ja mam podobne pytanie, tyle że do wykazu prac wg. starych zasad. Przykładowo jak wpisać np. obsługę geodezyjną osiedla mieszkaniowego? W zakres prac wchodziło tyczenie 5 budynków oraz uzbrojenia terenu, a także późniejsza inwentaryzacja. Zakładana była również osnowa realizacyjna. I tu moje pytanie - czy jeśli opiszę tą obsługę w jednym wierszu to komisja będzie traktowała to jako jedną pracę? czy 5 budynków = 5 tyczeń i 5 inwentaryzacji? Tak naprawdę ta jedna praca zawiera w sobie kilka tyczeń, inwentaryzacji i zakładanie osnowy - tylko jak to interpretuje komisja?  ???
Kilka obsług osiedli mieszkaniowych w zasadzie załatwia temat wymaganych prac na zakres 1, jednak obawiam się, że dla komisji brak 48 pozycji w wykazie = wezwanie do uzupełnienia  C:-)
Mimo że piszesz o starych zasadach to musisz spełniać wymagania ilościowe wg. nowych zasad. Dla spełnienia różnych podpunktów różne są kryteria, np. raz jest inwestycja, raz są cykle pomiarowe, a raz obiekt. To jest na przykład dla pkt 1) to osiedle spełni 1 inwestycje ale już dla pkt 6) będziesz miał spełnione już 5 budynków.
#11
Moim zdaniem można to wpisać do obu zakresów uprawnień. Jedyne co może być decydujące to może wielkość obiektu, gdzie do 1-nki pewnie zaliczają się mniejsze prace, a już do 4-rki chyba wypada wpisać coś większego w opisie.

Mam też swoje pytania, też związane z powiązanym zakresem prac ale trochę inaczej.

1.       Jak powinny się nazywać rodzaje prac i opracowań w dzienniku praktyki zawodowej (kolumna 3)? Czy według rodzaju pracy zgłaszanej do PODGIK, czyli m.d.cp., pomiar powykonawczy, tycznie obiektu budowlanego, czy tak jak w załączniku nr 2?
Odpowiedź ma konsekwencje, ponieważ według starych zasad (spis wykonanych prac i opis tych uważanych za istotne) wpisywaliśmy przykładowo w spisie prac:
Mapa do celów projektowych, a potem opis co było robione po kolei.

Jeżeli natomiast wpisywać według pozycji w załączniku nr 2 ta sama m.d.c.p. byłaby wymieniona 3 razy, tj.:
a.       Pomiary syt. i wys. oraz opracowywanie ich wyników, w tym.... I tutaj opis, KERG np. 1111
b.      Zakładanie i pomiar osnów pomiarowych...  i tu opis do tej samej roboty, znowu KERG 1111
c.       Kartograficzne opracowanie mapy do celów projektowych, tutaj znowu opis do KERGU 1111
Podobnie sprawa miałaby miejsce przy pomiarach powykonawczych i tyczeniach, gdzie przy jednej pracy zgłoszonej do PODGiK musielibyśmy wpisywać pomiar syt-wys, założenie osnowy jako dwa opracowania, lecz de facto były one wykonywane w jednej zgłoszonej pracy.

2.  Drugie pytanie odnośnie naliczania ilościowego prac z zakresu nr 1, tj. tyczenie i inwentaryzacja.
Czy zapis ,,minimum 12 prac geodezyjnych obejmujących tyczenie budynków lub budowli, w  tym 8 sieci uzbrojenia podziemnego" oznacza w skrajnych przypadkach:
- przykładowo 7 budynków oraz wytyczenie 8 sieci uzbrojenia,
- 15 wytyczonych budynków, przy których wytyczono 8 sieci uzbrojenia.

Podobnie przez analogię chodzi o inwentaryzację (np. 5+7 czy 12+7)

3. Trzecie pytanie ponownie odnośnie tyczenia oraz inwentaryzacji. Czy tycząc w jednej zgłaszanej pracy geodezyjnej bp. pomiar powyk. budynku z 2 sieciami musimy wpisywać w trzech wierszach w dzienniczku praktyk pomiar powyk. budynku, pomiar powyk. sieci1, pomiar powyk. sieci2, czy też wpisać pomiar powyk. budynku z 2-ma sieciami i w opisie opisać wszystkie czynności jednocześnie.
 
4. W którym miejscu w dzienniku praktyki zawodowych wpisuje się okres wykonywania pracy?
 
5.  Co należy rozumieć za ,,nazwę obiektu" w kolumnie 4 dziennika (wykaz prac) i kolumnie 2 dziennika (opis czynności?) Położenie i wielkość jest jasna, lecz nazwa nie występowała w starym systemie dokumentowania praktyk.

Proszę o odpowiedzi do konkretnych podpunktów :)
#12
Cytat: jkbsrwk w Czwartek 04 Wrzesień 2014, 10:29:21
Dodam jeszcze jak u mnie wygląda opis czynności wykonanych osobiście- mam nadzieje, że tyle wystarczy.
Sądzę, że opis praktyki w takiej formie jest wystarczający.

Poniżej moje pytania odnośnie nowych dzienników praktyk. Liczę na Wasze opinie do konkretnych podpunktów.

1.       Jak powinny się nazywać rodzaje prac i opracowań w dzienniku praktyki zawodowej (kolumna 3)? Czy według rodzaju pracy zgłaszanej do PODGIK, czyli m.d.cp., pomiar powykonawczy, tycznie obiektu budowlanego, czy tak jak w załączniku nr 2?
Odpowiedź ma konsekwencje, ponieważ według starych zasad (spis wykonanych prac i opis tych uważanych za istotne) wpisywaliśmy przykładowo w spisie prac:
Mapa do celów projektowych, a potem opis co było robione po kolei.

Jeżeli natomiast wpisywać według pozycji w załączniku nr 2 ta sama m.d.c.p. byłaby wymieniona 3 razy, tj.:
a.       Pomiary syt. i wys. oraz opracowywanie ich wyników, w tym.... I tutaj opis, KERG np. 1111
b.      Zakładanie i pomiar osnów pomiarowych...  i tu opis do tej samej roboty, znowu KERG 1111
c.       Kartograficzne opracowanie mapy do celów projektowych, tutaj znowu opis do KERGU 1111
Podobnie sprawa miałaby miejsce przy pomiarach powykonawczych i tyczeniach, gdzie przy jednej pracy zgłoszonej do PODGiK musielibyśmy wpisywać pomiar syt-wys, założenie osnowy jako dwa opracowania, lecz de facto były one wykonywane w jednej zgłoszonej pracy.

2.  Drugie pytanie odnośnie naliczania ilościowego prac z zakresu nr 1, tj. tyczenie i inwentaryzacja.
Czy zapis ,,minimum 12 prac geodezyjnych obejmujących tyczenie budynków lub budowli, w  tym 8 sieci uzbrojenia podziemnego" oznacza w skrajnych przypadkach:
- przykładowo 7 budynków oraz wytyczenie 8 sieci uzbrojenia,
- 15 wytyczonych budynków, przy których wytyczono 8 sieci uzbrojenia.

Podobnie przez analogię chodzi o inwentaryzację (np. 5+7 czy 12+7)

3. Trzecie pytanie ponownie odnośnie tyczenia oraz inwentaryzacji. Czy tycząc w jednej zgłaszanej pracy geodezyjnej bp. pomiar powyk. budynku z 2 sieciami musimy wpisywać w trzech wierszach w dzienniczku praktyk pomiar powyk. budynku, pomiar powyk. sieci1, pomiar powyk. sieci2, czy też wpisać pomiar powyk. budynku z 2-ma sieciami i w opisie opisać wszystkie czynności jednocześnie.
 
4. W którym miejscu w dzienniku praktyki zawodowych wpisuje się okres wykonywania pracy?
 
5.  Co należy rozumieć za ,,nazwę obiektu" w kolumnie 4 dziennika (wykaz prac) i kolumnie 2 dziennika (opis czynności?) Położenie i wielkość jest jasna, lecz nazwa nie występowała w starym systemie dokumentowania praktyk.

Proszę o odpowiedzi do konkretnych podpunktów :)