Aktualności:

Forum w trakcie prac modernizacyjnych

Menu główne

Błąd - we wskazanej lokalizacji brak serwera

Zaczęty przez JohnnyRocketFinger, Środa 19 Maj 2021, 11:40:00

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

JohnnyRocketFingerAutor w?tku

Sprawa się wyjaśniła, w firewallu utworzyłem regułę (otworzyłem port 3050), bez problemu podłączyłem wszystkie mapy z serwera i połączyłem się z bazami firebird. Nie rozumiem dlaczego tak jest, bo połączenie nie działało kiedy zupełnie wyłączyłem firewall, a przecież reguła to nic innego jak "okienko" w zaporze. Ale cieszę się, że już wszystko działa i jest "podręcznikowo", to jest, na serwerze są serwerowe wersje EWMAPY i Firebirda, a na PC mam wersje klienckie. Wielkie dzięki za wszystkie podpowiedzi i pomoc! :D

perkunis

Cytat: JohnnyRocketFinger w Poniedziałek 24 Maj 2021, 11:25:42
Jeżeli nie uda mi się ograć mapy przez sieć, to zrobię dokładnie to samo co Ty :D
Wyłączyłem zapory i programy antywirusowe ale niestety nadal pokazuje mi się ten sam błąd, PC nie widzi bazy na serwerze
ale u Ciebie jest raczej kwestia po stronie serwera niż klientów więc to też może nie zadziałać.
- (...) dziękujemy doktorze.
- docencie, docencie.
- doceniamy!

JohnnyRocketFingerAutor w?tku

Cytat: perkunis w Sobota 22 Maj 2021, 14:26:09
nie podłączałem EWMAPy jako "podłączenie do instalacji sieciowej" także nie za bardzo wiem jakie problemy mogą się pojawić. na 6 komputerach mam zainstalowane pełne wersje. wszystkie łączą się do głównego "serwera" (najmocniejszy PC w biurze) i z niego ciągną działki/bazy/rastry (a te potrafią zajmować :) ).

czy po poprawkach jaki zasugerowali koledzy ponowiłeś próbę łączenia z wyłączonym firewallem na serwerze i kliencie? może on jest przyczyną i któaś ze stron aktywnie odmawia połączeń.

Jeżeli nie uda mi się ograć mapy przez sieć, to zrobię dokładnie to samo co Ty :D
Wyłączyłem zapory i programy antywirusowe ale niestety nadal pokazuje mi się ten sam błąd, PC nie widzi bazy na serwerze

perkunis

CytatNa serwerze usługi Firebase są włączone, pokazują się też w Menedżerze zadań, jednak w Usługach pojawiają się jako usługi lokalne, czy to może mieć jakiś wpływ na ich widoczność z zewnątrz?
nie powinno mieć to wpływu

CytatKontrolnie upewnię się że dobrze rozumiem, ścieżkę z punktu widzenia serwera podaje jedynie dla baz firebird (czyli np. fb:192.168.1.61:C:\EWMAPA\Bazy\BAZY_EWM 2016\OTWOCK\BDOT500.FDB:BDOT500), ale dla pozostałych plików muszę wskazać ścieżkę z punktu widzenia mojego komputera (np. \\192.168.1.61\EWMAPA\Bazy\BAZY_EWM 2016\OTWOCK\DZIALKI), prawda?
tak

nie podłączałem EWMAPy jako "podłączenie do instalacji sieciowej" także nie za bardzo wiem jakie problemy mogą się pojawić. na 6 komputerach mam zainstalowane pełne wersje. wszystkie łączą się do głównego "serwera" (najmocniejszy PC w biurze) i z niego ciągną działki/bazy/rastry (a te potrafią zajmować :) ).

czy po poprawkach jaki zasugerowali koledzy ponowiłeś próbę łączenia z wyłączonym firewallem na serwerze i kliencie? może on jest przyczyną i któaś ze stron aktywnie odmawia połączeń.
- (...) dziękujemy doktorze.
- docencie, docencie.
- doceniamy!

JohnnyRocketFingerAutor w?tku

Cytat: staw w Czwartek 20 Maj 2021, 19:06:33
Ścieżka do Działek, konturów, warstw (EWIDENCJA i MAPA_ZAS) i plików menu wskazuje na miejsce na lokalnym komputerze, nie na serwerze i stąd komunikat o tworzeniu nowej bazy działek w C:\EWMAPA\Bazy\BAZY_EWM 2016\OTWOCK\DZIALKI\ oraz błędy o braku pliku z menu.
W takim przypadku chyba najlepiej zmapować katalog z bazami z serwera na komputer lokalny i wtedy podać nową ścieżkę do tych rzeczy.
Na serwerze w menadżerze zadań w zakładce usługi masz w ogóle jakąkolwiek usługę, która wskazuje na to, że Firebird chodzi (np FirebirdServerDerafultInstance)? Albo w zakładce szczegóły masz uruchomiony proces firebird.exe?

Na serwerze usługi Firebase są włączone, pokazują się też w Menedżerze zadań, jednak w Usługach pojawiają się jako usługi lokalne, czy to może mieć jakiś wpływ na ich widoczność z zewnątrz?

Kontrolnie upewnię się że dobrze rozumiem, ścieżkę z punktu widzenia serwera podaje jedynie dla baz firebird (czyli np. fb:192.168.1.61:C:\EWMAPA\Bazy\BAZY_EWM 2016\OTWOCK\BDOT500.FDB:BDOT500), ale dla pozostałych plików muszę wskazać ścieżkę z punktu widzenia mojego komputera (np. \\192.168.1.61\EWMAPA\Bazy\BAZY_EWM 2016\OTWOCK\DZIALKI), prawda? Zmieniłem ścieżki w ten sposób, jednak dalej przy próbie zalogowania się do bazy pokazuje mi się błąd "We wskazanej lokalizacji brak serwera, lub serwer nie jest aktywny (i ścieżka do pliku GESUT.FDB). A przy próbie podłączenia bazy przez okno Konfiguracja bazy Firebird -> Połącz, pojawia mi się błąd "We wskazanej lokalizacji brak serwera"

Cytat: Cezary.K w Piątek 21 Maj 2021, 07:39:33
Nie mapować, tylko ustawić połączenie zdalne, ustawić ip kompa na którym leży baza i podać ścieżkę do tej bazy z punktu widzenia serwera.
Bazy skonfiguruj raz jeszcze, bo trochę tam chaosu (część lokalnie, część zdalnie). Jeśłi chcesz pracować mając bazy lokalnie, musisz zainstalować serwer fb a nie klienta.

Nie rozumiem jak ustawić połączenie zdalne, czy muszę dodać nową opcję w oknie Konfiguracji baz? Chciałbym żeby wszystkie mapy były na serwerze, żeby w przypadku dodawania nowej mapy dodać ją tylko w jednym miejscu, a nie kopiować na wszystkie komputery. Wcześniej miałem bazy skonfigurowane tak, że wszystkie ścieżki wskazywały na pliki na serwerze, ale w wątku kolega zwrócił mi uwagę, że bazy firebase potrzebują ścieżki do plików z punktu widzenia serwera, więc kontrolnie zmieniłem wszystkie ścieżki na lokalne, żeby sprawdzić czy to może rozwiąże problem. Teraz zmieniłem ścieżki tak, że wskazują na pliki na serwerze i pojawia mi się błąd przy logowaniu i podłączaniu do bazy (opisałem je w odpowiedzi na post Staw).

Testowo włączyłem ponownie instalację bazy Firebase na komputerze klienckim i pojawił mi się komunikat (w załączniku), że baza może być źle skonfigurowana. Zainstalowałem ją w katalogu C:\Program Files (x86)\Firebird\Firebird_2_5 i wybrałem podstawową instalację dla klienta, nie widziałem żadnego sposobu na konfigurację jej. Czy jest coś co jeszcze powinienem zrobić?


Cezary.K

Nie mapować, tylko ustawić połączenie zdalne, ustawić ip kompa na którym leży baza i podać ścieżkę do tej bazy z punktu widzenia serwera.
Bazy skonfiguruj raz jeszcze, bo trochę tam chaosu (część lokalnie, część zdalnie). Jeśłi chcesz pracować mając bazy lokalnie, musisz zainstalować serwer fb a nie klienta.

staw

Ścieżka do Działek, konturów, warstw (EWIDENCJA i MAPA_ZAS) i plików menu wskazuje na miejsce na lokalnym komputerze, nie na serwerze i stąd komunikat o tworzeniu nowej bazy działek w C:\EWMAPA\Bazy\BAZY_EWM 2016\OTWOCK\DZIALKI\ oraz błędy o braku pliku z menu.
W takim przypadku chyba najlepiej zmapować katalog z bazami z serwera na komputer lokalny i wtedy podać nową ścieżkę do tych rzeczy.
Na serwerze w menadżerze zadań w zakładce usługi masz w ogóle jakąkolwiek usługę, która wskazuje na to, że Firebird chodzi (np FirebirdServerDerafultInstance)? Albo w zakładce szczegóły masz uruchomiony proces firebird.exe?

JohnnyRocketFingerAutor w?tku

Cytat: Cezary.K w Czwartek 20 Maj 2021, 11:16:33
Jak już zmieniłeś ścieżkę do bazy, zrób zrzuty ekranowe jak z pierwszego wpisu (okno konfiguracji i komunikatów o błędzie)

Wrzuciłem screeny z Konfiguracji Baz, wszystkie screeny dotyczą mapy Otwocka z 2016 roku. Wrzuciłem też fragment z pliku baza.ini. Przy próbie otwarcia bazy, po zalogowaniu pojawia mi się pierwszy błąd (przedostatni screenshot), wtedy klikam "Anuluj", EWMAPA pokazuje informację że otwarcie bazy nie powiodło się i pyta czy utworzyć nową baze w katalogu C:\EWMAPA\Bazy\BAZY_EWM 2016\OTWOCK\DZIALKI\, klikam "nie", dalej pojawia się błąd z brakiem pliku z menu (dla wszystkich plików z menu z konfiguracji) i mapa się nie otwiera.

Cezary.K

Jak już zmieniłeś ścieżkę do bazy, zrób zrzuty ekranowe jak z pierwszego wpisu (okno konfiguracji i komunikatów o błędzie)

JohnnyRocketFingerAutor w?tku

Cytat: Cezary.K w Środa 19 Maj 2021, 16:23:04
A na stacji roboczej masz zainstalowanego klienta firebird?

Tak mam zainstalowanego klienta (najlżejszą wersję, bez narzędzi programistycznych i administracyjnych), pełne oznaczenie wersji Firebird to 2.5.2.26539

Cezary.K

A na stacji roboczej masz zainstalowanego klienta firebird?

JohnnyRocketFingerAutor w?tku

Cytat: staw w Środa 19 Maj 2021, 13:56:09
W polu "Baza" wpisujesz ścieżkę do bazy, ale z punktu widzenia serwera, czyli np.: C:/EWMAPA/Bazy/BAZY_EWM 2016/OTWOCK/GESUT.FDB

Dzięki za odpowiedź! W konfiguracji bazy na PC ustawiłem taką samą ścieżkę z punktu widzenia serwera (gdzie faktycznie jest: C:/EWMAPA/Bazy/BAZY_EWM 2016/OTWOCK/BDOT500.FDB) ale niestety przy próbie podłączenia do bazy nadal pojawia się ten sam błąd - "We wskazanej lokalizacji brak serwera". Czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy usługa Firebird jest widoczna dla mojego komputera?

staw

W polu "Baza" wpisujesz ścieżkę do bazy, ale z punktu widzenia serwera, czyli np.: C:/EWMAPA/Bazy/BAZY_EWM 2016/OTWOCK/GESUT.FDB

JohnnyRocketFingerAutor w?tku

Dzień dobry, mam problem z połączeniem się do EWMAPY na serwerze.
Serwer: Windows Server 2008 R2 Foundation SP1 (64bit)
PC: Windows 10 Pro, wersja 20H2, kompilacja 19042.985 (64bit)
EWMAPA FB 12 dla Windows
Serwer Firebird 2.5.2 (dostarczony na płycie instalacyjnej EWMAPY) - upewniłem się że jest uruchomiony
Na serwerze zainstalowałem wersja sieciowa do współużytkowania. Na komputerze wybrałem podłączenie do przeprowadzonej instalacji sieciowej.
Na komputerze mam dostęp do katalogu z EWMAPĄ umieszczonego na serwerze. Komputer i serwer bez problemu się pingują.
Na serwerze lokalnie dodałem 6 map i wszystkie otwierają się bez problemu, kiedy otwieram je na serwerze (połączenie do bazy firebird jest tam ustawione jako localhost), jednak nie mogę ich otworzyć na komputerze. Testowo wyłączyłem program antywirusowy i zaporę (na komputerze i serwerze) ale niestety to nie pomogło. Wydaje mi się że problemem jest to że komputer nie widzi usługi Firebird, bo górny błąd po prawej stronie pojawia się przy próbie podłączenia baz (BDOT500, GESUT, EGIB), kiedy klikam "Podłącz". A błąd na dole pojawia się przy próbie zalogowania się do bazy z komputera.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem i wie jak go rozwiązać?