Aktualności:

Forum w trakcie prac modernizacyjnych

Menu główne

Korygująca opłata administracyjna

Zaczęty przez jarek287, Wtorek 04 Listopad 2014, 20:45:36

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jarek287Autor w?tku

Tak zrobiłem żeby szybko wysłać korygującą opłatę zamawiającemu, tzn założyłem nowy cennik w której wpisałem tą jedną pozycję, którą musiałem skorygować.
Tą sprawę załatwiłem jeszcze przed założeniem tego wątku, ale szukam poprawnego rozwiązania.

Jak już jesteśmy przy temacie tworzenia cenników to jest możliwość kopiowania cenników, np do innego rodzaju (typu) cennika?

pawelg851

a co powiecie żeby zedytować cennik w Ośrodku a może raczej skopiować i dopiero wtedy edytować. W cenniku jest warunek który blokuje wpisanie minusa ?

jarek287Autor w?tku

Dzięki za odpowiedź ale to nie jest poprawna odpowiedź. Dlaczego?
Już tłumaczę... W wielu przypadkach naliczania opłat są progi co do współczynnika LR, np. dla rejestru cen tak jak jest to w moim przypadku współczynnik ten jest równy 1 dla ilości jednostek rozliczeniowych nie większych niż 10, w przedziale 10-100 współczynnik wynosi 0,5, a dla większej ilości już tylko 0,1. Kiedy ilość będzie liczbą ujemną to współczynnik LR będzie zawsze równy 1, bo "-123" jest mniejsze od "10".

Także misza, Twój sposób jest dobry tylko dla ilości z pierwszego progu.
Powiem szczerze że Twój sposób testowałem jako jeden z pierwszych ;)

misza

W załączeniu plik jak wprowadzić dane do Opłaty Korygującej. Oczywiście należy wybrać formularz Opłaty Administracyjnej korygującej

jarek287Autor w?tku

Pisząc, że muszę wystawić korygującą opłatę miałem na myśli to że nie mogę już cofnąć błędnie wystawionego DOO więc zniszczenie tego dokumentu nie jest możliwe. Jedyne poprawne prawnie rozwiązanie to wystawienie korygującej opłaty administracyjnej. W Ośrodku robi się to przez założenie drugiego etapu do zamówienia i wystawia się drugi rachunek do tego samego zamówienia, z czego oczywiście pierwszy to ten błędnie naliczony i nie możemy go tknąć. Drugi to ten korygujący i na tym etapie mamy problem.
Tak jak opisałem w pierwszym poście tworzymy dwie pozycje w rachunku, pierwsza to ta z błędnego rachunku, która ma mieć współczynnik minusowy, druga pozycja to ta gdzie naliczamy poprawnie zamówione materiały.

Rozwiązanie powinno być osiągalne od strony interfejsu programu a nie przez edycję bazy.

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

Nyzczsel

Cytat: Lupus w Czwartek 06 Listopad 2014, 12:05:00
pawle:
na tym właśnie polega problem jak wystawić adekwatny "kwitek".
a numer DOO jest zdaje się nadawany automatycznie i nie można tego obejść z poziomu programu. Żaden program nie może dawać narzędzi do obchodzenia prawa.

Święta prawda - ale prawda bywa mylna - większość programów ma "backdoor" :)
Czy ośrodek ma ? :) nie wiem.

Lupus

#5
Cytat: jarek287 w Środa 05 Listopad 2014, 18:14:41
Niestety nie jest to rozwiązaniem problemu. Problem powinno dać się rozwiązać korzystając z interfejsu programu a nie wchodząc w jego bazę od drugiej strony.

Nie pracujesz w administracji, prawda? Mogę się o to założyć :P

Oczywiście, że nie. I nie ma się tutaj o co zakładać. Prosiłeś o rozwiązanie problemu. W tym przypadku błąd pisarski chcesz rozdmuchać do wielce złożonego problemu natury prawnej.
To jest problem techniczny, który moim zdaniem należy rozwiązać w jak najszybszy techniczny sposób.
Taka procedura nie zostawia żadnych śladów ingerencji. Tak jak pisząc decyzję, wydrukujesz ją do zatwierdzenia, "szef" coś poprawi, to nie wydajesz decyzji korygującej. Do póki nie wyjdzie to z urzędu jako dokument można to zmieniać ile razy się chce.

pawle:
na tym właśnie polega problem jak wystawić adekwatny "kwitek".
a numer DOO jest zdaje się nadawany automatycznie i nie można tego obejść z poziomu programu. Żaden program nie może dawać narzędzi do obchodzenia prawa.


__________
Pozdrawiam
Lupus

Wszystko da się zrobić, tylko czy jest to uzasadnione ekonomicznie?

pawelg851

Ja bym wysłał Pana do kasy z kwitkiem żeby zwrócili mu pieniądze i wystawił jeszcze raz DOO z tym samym numerem ale z właściwym kosztorysem.

jarek287Autor w?tku

Niestety nie jest to rozwiązaniem problemu. Problem powinno dać się rozwiązać korzystając z interfejsu programu a nie wchodząc w jego bazę od drugiej strony.

Nie pracujesz w administracji, prawda? Mogę się o to założyć :P

Lupus

zalogować się do bazy Ośrodka przez sql menagera, znaleźć rekord odpowiadający za ten wpis, poprawić go "na siłę" wydrukować poprawny a tego rzeczoznawcę przeprosić i podrzeć pierwotną wersję DOO
__________
Pozdrawiam
Lupus

Wszystko da się zrobić, tylko czy jest to uzasadnione ekonomicznie?

jarek287Autor w?tku

Witam

Mam pewien problem, a mianowicie muszę wystawić korygującą opłatę administracyjną i po dostosowaniu programu Ośrodek do nowych przepisów nie wiem jak to zrobić.
Problem jest w tym, że korygowaną pozycję z cennika muszę wpisać ze współczynnikiem minusowym, a program nie pozwala na ręczne wpisanie współczynnika...

Przykładowo:
Naliczyłem błędną opłatę dla rzeczoznawcy za transakcje nieruchomości. Naliczone zostało 10 jednostek a nie 2.
Zgodnie z cennikiem mamy 6 zł od nieruchomości, współczynnik K = 0,5, pozostałe współczynniki = 1, czyli program sam wyliczy współczynnik (wyjdzie 0,5) pomnoży przez cenę i ilość i wyjdzie 30 zł. Rzeczoznawca powinien zapłacić 6 zł.

Zgodnie z instrukcją programu Ośrodek aby wykonać korygującą opłatę administracyjną musimy wstawić błędny wiersz z poprzedniego rachunku i poniżej taki sam wiersz lecz z poprawną ilością jednostek. Problem w tym, że przy wierszu pierwszym (odpowiadającym błędnemu wpisowi w poprzednim rachunku) musimy zmienić znak współczynnika na "-", czyli współczynnik powinien wynosić "-0,5". Problem w tym że ten współczynnik wylicza się sam ze współczynników korygujących zgodnych z ustawą a one nie przewidują liczb ujemnych. Jakby jeden ze współczynników = 1 można byłoby zamienić na "-1" to problem byłby rozwiązany...

Czy zna ktoś prosty sposób rozwiązana tego problemu?