wykaz prac zakres 2

Zaczęty przez geopartner, Poniedziałek 07 Styczeń 2013, 13:09:53

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

lehoo

Nigdzie nie jest napisane, że należy podać KERG (w kol. 4 wykazu należy podać "nazwę i położenie obiektu"). Ale ja przy każdej pracy podałem KERG, bo w sumie co to za problem. Być może jeśli, zamiast KERGu wypisało by się rzeczywiście tylko nazwę obiektu, komisja mogłaby jakoś na to zareagować - kto wie. Jak na razie nowe rozporządzenie dotyczące uprawnien jeszcze nie weszło w życie, a o "identyfikatorze ewidencyjnym..." możesz się więcej dowiedzieć z rozporządzenia w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego  zasobu geodezyjnego i kartograficznego z dnia 5 września 2013r.

JusTTysia

Witam!
Mam pytanko odnośnie wykazu prac: czy w tym wykazie podajemy nr KERG opracowania geodezyjnego?
Podobno wcześniej należało go podać, ale nie wiem czy tak jest nadal.
Poza tym to w projekcie rozporządzenia w wykazie prac należy podać cyt." identyfikator ewidencyjny, nadany dokumentacji geodezyjnej lub kartograficznej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego".

lehoo

Podzielę się moim doświadczeniem odnośnie składania wniosku na zakres 2. Za pierwszym razem do wniosku dołączyłem wykaz prac wykonanych w ramach praktyki zawodowej (30 prac), bez pieczątek geodety uprawnionego, tylko z moim podpisem, jako że jestem świadomy odpowiedzialności za składanie fałszywych oświadczeń. To wystarczyło do podejścia do egzaminu. Jednak, że egzaminu nie udało mi się zdać, drugi raz dokładnie w ten sam sposób skompletowałem wniosek i wysłałem do GUGiKu. Po tygodniu dostałem maila z GUGiKu z informacją:
,,W celu uzupełnienia złożonego wniosku o nadanie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii proszę o dosłanie do GUGiK wykazu prac wykonanych w ramach praktyki zawodowej potwierdzonego przez uprawnionego geodetę, pod którego nadzorem zostały wykonane wyszczególnione w tabeli prace."
Dopiero po dosłaniu wykazu prac z podpisem geodety uprawnionego dostałem informację, że mój wniosek jest kompletny. Wniosek z tego taki, że nasze dokumenty mogą być różnie badane w zależności  kto sprawdza te dokumenty.

support

Cytat: Booshi
1. Czy wystarczy sam wykaz prac (na druku z rozporzadzenia) z opisem i ksera swiadectw pracy (chodzi o okreslenie okresu) ?
2. Czy składa się również jakieś potwierdzenie od geodety pod nadzorem, którego prace były wykonywane ?
3. Czy posiadanie np. kser zgłoszeń roboty (z pieczatkami osrodka i KERGIEM) może stanowić dodatkowo potwierdzenie wykonywania pracy ?
Mam również rok przepracowany na umowach zlecenie (co miesiac kolejna umowa) czy one tez wliczają sie do okresu odbywania praktyki - spotkał sie z tym ktos?

Na forum używamy języka polskiego, teraz postaram się odnieść do Twoich pytań.
Ad1 . W załączniku wykaz prac, czy ksera świadectw pracy (nigdzie nie ma takiego obowiązku jest jedynie - we wniosku wypisujesz formy w których pracowałeś)
Ad2. Jeżeli nie masz możliwości zdobycia pieczątki geodety uprawnionego pod nadzorem którego pracowałeś to i tak składasz oświadczenie:
CytatNiniejszy wykaz prac przedstawiam świadomy odpowiedzialności za składanie fałszywych oświadczeń.
Ad3. Nie ma takiej potrzeby obowiązku i chyba zwyczaju.

Czy umowa zlecenie wlicza się w staż - nie potrafię odpowiedzieć sugeruję telefon do GUGiKu
"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


Booshi

Mam pytanie odnośnie dokumentów potw. praktykę zawodową, jakie należy złożyć do wniosku o nadanie uprawnień zawodowych.

1. Czy wystarczy sam wykaz prac (na druku z rozporzadzenia) z opisem i ksera swiadectw pracy (chodzi o okreslenie okresu) ?

2. Czy składa się również jakieś potwierdzenie od geodety pod nadzorem, którego prace były wykonywane ?

3. Czy posiadanie np. kser zgłoszeń roboty (z pieczatkami osrodka i KERGIEM) może stanowić dodatkowo potwierdzenie wykonywania pracy ?

Mam również rok przepracowany na umowach zlecenie (co miesiac kolejna umowa) czy one tez wliczają sie do okresu odbywania praktyki - spotkał sie z tym ktos?

GOSZA

W przypadku osoby posiadającej już świadectwo uprawnień geodezyjnych w jednym z zakresów, która ubiega się o nadanie uprawnień z kolejnego zakresu, zobowiązana jest do dołączenia kserokopii posiadanego świadectwa potwierdzonego za zgodność z oryginałem przez notariusza, radcę prawnego, itp. (wg informacji z GUGiK) :-)

support

CytatCzy kserokopie dyplomów i świadectw pracy wymagają notarialnego poświadczenia?

Tak ale, nie koniecznie notariusz jeżeli masz znajomego radcę prawnego to również może - odnoście świadectw to nie wiem czy jest taki wymóg formalny  :russian_ru:
"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


geopartnerAutor w?tku

Dzięki za odpowiedzi.
Nie chcę zakładać nowego wątku, a mam pytanie dotyczące kompletowania dokumentów:
Czy kserokopie dyplomów i świadectw pracy wymagają notarialnego poświadczenia?


Pozdrawiam

support

 :new_russian: To jest prawidłowe postępowanie.  :clapping:
"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


bartekb

Ja pisząc swoją praktykę, opisałem wszystko co było po kolei robione włącznie z czynnościami zarezerwowanymi dla geodety uprawnionego(a w praktyce wykonywane przez zemnie). Oczywiście czasem wspominałem w tekście w prost, że te czynności wykonywałem pod nadzorem geodety uprawnionego. Dodatkowo pod opisem prac i tabelą z praktyką umieściłem uwagę: "Uwaga: Przez  wykonywanie czynności opisanych w wykazie prac geodezyjnych, a zastrzeżonych dla geodetów uprawnionych należy rozumieć: pomoc lub asystowanie w wykonywaniu w/w czynności  przez geodetę uprawnionego".

Lupus

a co za tym idzie, czynności, które opisujesz, ze szczególnym uwzględnieniem analizy dokumentacji podczas wykonywania obliczeń, przygotowania protokołu, czy sporządzania szkiców itp powinny się znaleźć w wykazie prac.

Cytat: geopartner w Poniedziałek 07 Styczeń 2013, 13:09:53
pomiaru sytuacji i zawiadomienia stron, co nie miało miejsca.
Znaczy że jak? to robiłeś to czy nie?

a czynnościach rozgraniczeniowych to raczej "brałeś udział" niż przeprowadzałeś rozgraniczenie
__________
Pozdrawiam
Lupus

Wszystko da się zrobić, tylko czy jest to uzasadnione ekonomicznie?

support

Zawsze jest opcja: sprawdził. Więc podtrzymuję to co pisałem wyżej.
Nie wszystko możesz sam ale pod nadzorem.

CytatArt. 42. [Wykonywanie samodzielnych funkcji] 
1. Do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii jest niezbędne posiadanie uprawnień zawodowych.
2. Przez wykonywanie samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii rozumie się:
1)  kierowanie pracami geodezyjnymi i kartograficznymi, podlegającymi zgłoszeniu do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, oraz sprawowanie nad nimi bezpośredniego nadzoru;
2)  wykonywanie czynności rzeczoznawcy z zakresu prac geodezyjnych i kartograficznych, podlegających zgłoszeniu do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
3)  pełnienie funkcji inspektora nadzoru z zakresu geodezji i kartografii;
4)  wykonywanie czynności technicznych i administracyjnych związanych z rozgraniczaniem nieruchomości;
5)  wykonywanie prac geodezyjnych i kartograficznych niezbędnych do dokonywania wpisów w księgach wieczystych oraz prac, w wyniku których mogłoby nastąpić zagrożenie dla zdrowia lub życia ludzkiego.
3. Osoby wykonujące samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii są obowiązane wykonywać swoje zadania z należytą starannością, zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami prawa.
"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


geopartnerAutor w?tku

Dzięki za opinię, zgadzam sie z tym co piszesz, ale istnieją pewne różnice, między pracami z zakresu 1 i 2. Zgodnie z PGiK uprawnienia są konieczne do kontroli i nadzoru prac podlegających zgłoszeniu. (m.in. zakres 1)
Natomiast przy pracach rozgraniczeniowych i związanych z wpisem do KW, uprawnienia są wymagane do wykonywania czynności geodezyjnych i kartograficznych, a nie ich kontroli.
I ta właśnie różnica wywołała moje obawy, żeby nie spalić sprawy już na etapie wykazu.

Pozdrawiam

support

Idąc Twoim tropem to nigdy być na zakres 1 nie pomierzył samodzielnie sieci, sporządził szkicu itp.
Robisz te prace pod nadzorem. Więc jak najbardziej powinieneś w swoim doświadczeniu uwzględnić badanie ksiąg, natomiast byłeś obecny przy ustalaniu granic, czy też rozgraniczeniu - ale to moje zdanie.

Teraz sprawa wykazu prac i opis praktyki - wydaje mi się to indywidualna sprawa każdego geodety i o ile wykaz może być podobny to opis już nie wydaje się.

W wykazie muszą się znaleźć prace:

Cytat1. Udział w postępowaniu rozgraniczeniowym, wykonywanym w trybie administracyjnym lub sądowym.
2. Wznawianie znaków granicznych, bądź inne formy ustalania granic.
3. Podziały nieruchomości na terenach zurbanizowanych.
4. Inne podziały (na terenach rolnych i leśnych, poszerzanie pasów drogowych itp.).
5. Prace z zakresu ewidencji gruntów i budynków.
6. Prace związane ze sporządzaniem map do celów prawnych: badanie stanu prawnego, sporządzanie dokumentacji do celów prawnych, wykonywanie prac związanych z wykupem lub wywłaszczeniem nieruchomości.

Więc nie wiem do czego jest Ci potrzebny wzór lub przykład.
"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


geopartnerAutor w?tku

Witam wszystkich.
Mam pytanie o wykaz prac do praktyki na zakres 2. W wykazie wymieniamy czynności, które wykonywaliśmy osobiście. Czy mogę wymienić takie czynności jak badanie stanu prawnego, ustalenie przebiegu granic, wykonywanie map do celów prawnych? Czy nie są to czynności zarezerwowane dla geodety uprawnionego? Wówczas mój zakres prac ograniczyłby się do pomiaru sytuacji i zawiadomienia stron, co nie miało miejsca.
Czy byłby ktoś tak uprzejmy i udostępnił choćby wycinek ze swojego wykazu prac i fragment opisu praktyki?

Pozdrawiam