Przykład wpisu do dziennika praktyk

Zaczęty przez jkbsrwk, Piątek 09 Maj 2014, 13:34:19

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

perkunis

czyli każda praca jest liczona jako 1? zakładanie osnowy+tyczenie+pomiar nie zostanie policzone jako 3 tylko jedno i trzeba zadecydować do czego to przypisać (osnowa, tyczenie, inwentaryzacja)? no to jak w takim razie zmieścić wymaganą liczbę robót w dzienniku? ??? czy może jakoś na opak zrozumiałem przesłanie gugiku?
- (...) dziękujemy doktorze.
- docencie, docencie.
- doceniamy!

ewelka

Odnośnie wpisu do dziennika praktyk dla zakresu 1, taką informację otrzymałam od Pani z GUGiKu:

" 1.       Kolumnę nr 3 wykazu prac w dzienniku praktyki zawodowej można wypełniać zgodnie z nazwą prac, wskazaną załączniku nr 2 do rozporządzenia.

2.       W kolumnie nr 6 dziennika praktyki zawodowej należy wpisać datę zakończenia, przez osobę zainteresowaną, danej roboty.

3.       Ilość prac na zakres 1 w pkt 2 i 3 należy rozumieć kolejno: tyczenie min. 7 budynków oraz tyczenie min. 8 sieci uzbrojenia podziemnego, inwentaryzację min. 5 budynków oraz 7 sieci uzbrojenia podziemnego. Jednakże należy pamiętać, że tyczenie czy inwentaryzacja budynku i sieci uzbrojenia podziemnego, należące do tego samego obiektu (w ramach tego samego identyfikatora), zostanie policzona jako jedna praca.

4.       Inwentaryzacja budynku wraz z 3 przyłączami będzie liczona jako jedna budowla.

Z poważaniem,
ANNA GROCHAL
GŁÓWNY URZĄD GEODEZJI I KARTOGRAFII
ul. Wspólna 2
00-926 Warszawa 

jkbsrwkAutor w?tku

no własnie możesz.

Robiąc MDCP masz już zaliczone zakładanie osnowy, redakcje mapy do celów projektowych, pomiar syt-wys, aktualizacje mapy zasadniczej.

ketchup1

czyli jeśli mam MPCD gdzie np. zakładam osnowę pomiarową to nie można na tej jednej pracy "wycisnąć" z tego nic więcej mimo, że np. podczas wykonywania czynności można by zaliczyć kilka prac ?

Głównie chodzi o tą uniwersalność.

jkbsrwkAutor w?tku

Informacja z Gugiku: nie rozbijać jednak tych prac bo trzeba się zmieścić w jednym dzienniku.

jkbsrwkAutor w?tku

Mam jeszcze pytanie odnośnie dokumentacji praktyki na starych zasadach. Rozumiem, że wykaz prac był wypełniany dla wszystkich robót wspólnie, a nie tak jak w nowych dziennikach na każdy zakres osobno?

jkbsrwkAutor w?tku

Czyli krótko mówiąc trzeba rozbijać np. MDCP na założenie osnowy pomiarowej pomiar redakcje mapy i uzupełnienie mapy zasadniczej? no to na pewno się nie zmieścimy w jednym dzienniku...

kuna1

Udało mi się także uzyskać odpowiedzi z GUGiK-u.
Potwierdzam w dzienniku prace należny tytułować jak w załączniku nr 2, a nie tak jak są zgłaszane do ośrodka. W przypadku "dwójki" nie ma zmian ale w "jedynce" będą się nazywać trochę inaczej.
Nie podoba mi się ta zmiana. Musze wygumkować to co już wpisałem i zacząć od nowa :(

ketchup1

Przedstawiam moje pytania do Gugiku oraz odpowiedzi.
Na wstępie chciałbym zapytać was co wpisujecie w miejscu "Potwierdzam wykonanie prac przez ....... zgodnie z niniejszym opisem" - chodzi tam o wpisanie imienia i nazwiska osoby ubiegającej się o uprawnienia czyli de facto właściciela dziennika ?

Druga rzecz dotyczy co jeśli geodeta uprawniony Jan Kowalski pracuje u Wiśniewskiego w firmie, który jest wykonawcą prac jako właściciel firmy ale nie ma uprawnień. Czy w tym przypadku podbija się geodeta uprawniony i wykonawca ?

Chodzi mi przypadek kiedy   wykonawca prac geodezyjnych np. budowy jest zatrudniony u wykonawcy tej budowy. (jedna firma).
-----------------

Ciesze się, że tak dużo osób prowadzi dyskusję, ponieważ niejasności co do uzupełniania dziennika jest masa.

Co wpisujecie w kolumnie identyfikator ewidencyjny materiału nadany DGiK przyjętej do PZGiK w przypadku prac, które nie podlegają zgłoszeniu czy np. jakiś numer wewnętrzny dokumentacji ?

Co wpisujecie w nazwę w kolumnie 2 (nazwa wykonawcy) czy będzie to pieczątka geodety czy pieczątka firmy, w której jesteście zatrudnieni ?

Jak uzupełnie jakies wpisy to postaram się wrzucić :)

Pozdrawiam,
Przemek





Pytanie nr 1
Czy wykonując kompleksową obsługę geodezyjną (,,od A do Z") przy budowie budynku te same prace na jednym obiekcie mogą być wykorzystane do więcej niż jednego zakresu.
Dla przykładu:  projektowanie, zakładanie i pomiar osnowy realizacyjnej może być wpisany zarówno w dzienniku praktyki zawodowej na Zakres 1 – punkt 4) oraz Zakres 4 – punkt 1) ?

Pytanie nr 2
Geodezyjna obsługa procesu inwestycyjnego na każdym etapie wiąże się z opracowaniem, tyczeniem i inwentaryzacją obiektów budowlanych co można także uznać jako pomiary realizacyjne, które związane są również z pomiarami sytuacyjno - wysokościowymi.
Czy wykonując geodezyjną obsługę inwestycyjną dla jednego obiektu mogą zostać uwzględnione następujące prace z Zakresu 4, o których mówią punkty: 1, 4, 5, 6, 7 oraz prace z Zakresu 1, o których mówią punkty: 1, 2, 3, 4.  W jaki sposób będzie interpretowany taki stan rzeczy, jeśli osoba ubiegająca się o uprawnienia na jednej inwestycji wykaże kilka prac, o których mówi załącznik nr 2. Prosiłbym o wyjaśnienie zasady interpretacji jeśli chodzi o prace geodezyjne, które są ze sobą ,,spokrewnione".

Pytanie nr 3
Jeżeli grupa wykonanych prac geodezyjnych wyszczególniona w pytaniu nr 2 zostanie uznana  to w jaki sposób prawidłowo uzupełnić dziennik ? Czy ilość wykonywanych prac geodezyjnych wiąże się z ilością wykonanych wpisów potwierdzających ich wykonanie ? 
A może należy wykonać wpis o nazwie: geodezyjna obsługa procesu inwestycyjnego na każdym etapie, a w opisie prac wyszczególnić rodzaje wykonywanych czynności  geodezyjnych np. tyczenie, inwentaryzacja, pomiary syt-wys. Czy taki wpis może zostać potraktowany jako jedna wykonana praca geodezyjna (w  tym przypadku geodezyjna obsługa procesu inwestycyjnego), mimo że obejmuje ona pewien zbiór prac, które są również określone w załączniku nr 2 jako niezbędna do uznania praktyki zawodowej.

[xquote]W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 10 września 2014 r., przesłany do urzędu w dniu 15 września br. w sprawie wyjaśnienia zasad uzupełniania dziennika praktyki zawodowej, w oparciu o Załącznik nr 2 rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 31 stycznia 2014 r. w sprawie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii (Dz. U. poz. 176) przesyłam poniżej wyjaśnienia dotyczące poruszanych w pytaniach kwestii.

Przy kompleksowej obsłudze geodezyjnej danej inwestycji, wykonane prace na jednym obiekcie mogą być wpisane w dziennikach praktyki zawodowej odpowiednio dla różnych zakresów uprawnień zawodowych. Należy jednak zauważyć, iż geodezyjna obsługa inwestycji (zakres 4 uprawnień zawodowych) obejmuje czynności związane z budownictwem przemysłowym, a szczególnie z obsługą zapór wodnych, kominów przemysłowych, dużych i skomplikowanych budowli, a także pomiarami odkształceń i przemieszczeń. Podtrzymując dotychczasową wykładnię, przyjętą przez komisję kwalifikacyjną do spraw uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii, należy uznać, iż do rodzajów obiektów budowlanych, przy budowie których geodeci wykonujący samodzielne funkcje związane z obsługą geodezyjną powinni posiadać uprawnienia zawodowe z zakresu 4 – geodezyjna obsługa inwestycji, należy zaliczyć te obiekty, dla których ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.
Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 ze zm.) przewiduje ustanowienie nadzoru inwestorskiego. Wykaz obiektów wymienia rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie rodzajów obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz. U. z 2001 r. Nr 138, poz. 1554).

Odpowiadając na następne pytanie wyjaśniam, iż przy geodezyjnej obsłudze inwestycji, prace wykonane na jednym obiekcie, mogą być uwzględnione w kilku pracach, o których mowa w Załączniku nr 2 w/w rozporządzenia, jeżeli prace te są adekwatne do rodzaju prac, wykonywanych na danej inwestycji.
W odniesieniu do kolejnego pytania informuję, iż minimalną liczbę prac oraz opracowań geodezyjnych lub kartograficznych dla danego zakresu, wskazaną w Załączniku nr 2 do w/w rozporządzenia, należy potwierdzić wpisem w dzienniku praktyki zawodowej.
Wpisy w dzienniku praktyki zawodowej są dokonywane w sposób systematyczny, po wykonaniu każdej pracy geodezyjnej lub kartograficznej. Każda praca powinna zostać opisana szczegółowo, do czasu osiągnięcia limitu wynikającego z Załącznika nr 2 do rozporządzenia.[/xquote]

jkbsrwkAutor w?tku

#21
WINGiK pewnie koleżance chodziło :P A kontaktowałem się tak, że kumpel szedł po dziennik i dałem mu liste pytań które mnie nurtowały :)
sYsTEM połączył wiadomości: Środa 24 Wrzesień 2014, 23:25:04
A jak by tak trzeba było wpisywać to obawiam się, że dwa dzienniki na jeden zakres to będzie za mało :P

Brook

www.geodetachelm.pl
www.geodezja-chelm.pl

Uśmiech najkrótszą drogą do człowieka

MagdaK.

Cytat: jkbsrwk w Poniedziałek 22 Wrzesień 2014, 08:11:43
Nie nie MDCP wpisuje normalnie i jak sie okazało prawidłowo :) A teraz kilka informacji z małopolskiego WINGiK'u:

-jeśli chodzi o okresy: na górze strony "od..... do....." wpisujemy okres w którym zostały wykonane roboty na danej stronie, a przy każdej robocie data potwierdzenia wpisu.

- wielkość obiektu przy mdcp to ma być wielkość opracowania.

- wielkość obiektu np. przy ustaleniu fragmentu granicy działki to i tak cała działka.

- inwentaryzacja powykonawcza budynku z przyłączami liczy się jako inwentaryzacja budynku i inwentaryzacja przyłączy i wpisujemy raz jako całość- Oni już muszą dojść do tego ze wykonaliśmy jedno i drugie :) Więc domyślam się ze w przypadku MDCP jest podobnie- ja wpisuje MDCP a oni muszą stwierdzić ze zrobiłem MDCP, założyłem osnowę pomiarową itd.

Cześć,
Jak się kontaktowałeś z WINGIDEM? Dzwoniłam do GUGUKU gdzie połączono mnie z jakąś Panią od uprawnień i niepewnym głosem powiedziała mi, że wypada w dzienniku wpisywać roboty według nazw z załącznika nr 2. Niestety osobno budynek i osobno przyłącza â?? tak stwierdziła. Tak samo jak każdą robotę rozbijać na czynniki wymienione w załączniku żeby komisja bez problemu wiedziała, że to wykonałam.
Co do dat to powiedziała, że raczej tak to powinno się uzupełniać jak napisałeś.
Co do liczby prac 15 z 8 czy 7+8 (tyczenia)  lub 12 z 7 czy 5+7 (inwentaryzacje)  to nie potrafiła mi powiedzieć albo jej nie zrozumiałam.

Może powinnyśmy wystosować pismo o stanowisko GUGiK?  Macie jakieś namiary na konkretne osoby w GUGiK lub w komisji kwalifikacyjnej, bo to w końcu oni a nie ludzie z WINGiD-ów będą sprawdzać nasze dzienniki. 

jkbsrwkAutor w?tku

Nie nie MDCP wpisuje normalnie i jak sie okazało prawidłowo :) A teraz kilka informacji z małopolskiego WINGiK'u:

-jeśli chodzi o okresy: na górze strony "od..... do....." wpisujemy okres w którym zostały wykonane roboty na danej stronie, a przy każdej robocie data potwierdzenia wpisu.

- wielkość obiektu przy mdcp to ma być wielkość opracowania.

- wielkość obiektu np. przy ustaleniu fragmentu granicy działki to i tak cała działka.

- inwentaryzacja powykonawcza budynku z przyłączami liczy się jako inwentaryzacja budynku i inwentaryzacja przyłączy i wpisujemy raz jako całość- Oni już muszą dojść do tego ze wykonaliśmy jedno i drugie :) Więc domyślam się ze w przypadku MDCP jest podobnie- ja wpisuje MDCP a oni muszą stwierdzić ze zrobiłem MDCP, założyłem osnowę pomiarową itd.

kuna1

#17
Cytat: jkbsrwk w Czwartek 18 Wrzesień 2014, 08:34:17
Ad.1 Mniej więcej takich nazw używam ale są przypadki jak: "inne podziały" i np wtedy wpisuje podział nieruchomości i w nawiasie co w nim takiego innego :D

Ad.3 Nie bardzo wiem czemu miały by zostać potraktowane jako osobne opracowania skoro to inwentaryzacja całego obiektu, który składa się z budynku wraz z przyłączami i jest w jednym operacie.

Ad.4 Kurczę właśnie niby nie ma, ale zauważ tam u góry masz w nazwie kolumny napisane " za okres od.... do...." a niżej juz tylko miejsce na datę i to mnie zastanawia:/

Jeżeli dobrze Cię rozumiem, wpisujesz mapkę do celów projektowych do dziennika w kolumnie "rodzaj prac lub opracowań" nie jako m.d.c.p. lecz wymienione w jednym wierszu zakładanie i pomiar osnów pomiarowych (4), pomiary sytuacyjne i wysokościowe (1), kartograficzne opracowanie mapy do celów projektowych (5)?

W nawiasie podałem numery punktów wg załącznika nr 2.

A co powiesz na zagadnienie nr 2 jakie zadałem?

Pozdrawiam
sYsTEM połączył wiadomości: Sobota 20 Wrzesień 2014, 15:16:22
Cytat: rodi w Czwartek 18 Wrzesień 2014, 11:53:29
Ja w 6 kolumnie tam gdzie jest miejsce na datę wpisuje datę kiedy podpisał się uprawniony geodeta. Nad tym dopisuje z "palca" okres od... do...

Dziennik jest jak widać niedopracowany. Dzięki za sugestie. Co sądzisz o innych poruszonych przeze mnie problemach?

rodi

Ja w 6 kolumnie tam gdzie jest miejsce na datę wpisuje datę kiedy podpisał się uprawniony geodeta. Nad tym dopisuje z "palca" okres od... do...