Przykład wpisu do dziennika praktyk

Zaczęty przez jkbsrwk, Piątek 09 Maj 2014, 13:34:19

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

jkbsrwkAutor w?tku

Cytat: kuna1 w Czwartek 11 Wrzesień 2014, 22:52:05
Odnośnie tego co napisałeś:

Ad 1) Przeczytaj paragraf 6.1. rozporządzenia w sprawie uprawnień. Jest tu mowa o czynnościach wykonywanych w ramach opracowań, które są rezultatami prac geodezyjnych. Załącznik 2 zawiera własnie wykaz opracowań i to chyba tak powinnyśmy tytułować wpisy w dzienniku. To jest chyba właśnie zmiana co do starego podejścia gdzie wpisywaliśmy nazwy prac geodezyjnych, które były zgłaszane.

Ad 3) Twoja myśl jest logiczna jednak czy kolejne przyłącza itp nie zostaną potraktowane jak kolejne opracowania


Ad 4) Tylko gdzie w dzienniczku nowym masz rubrykę na okres. Wpisujesz to w wykazie prac w 6-tej kolumnie przy potwierdzeniu wykonywanych czynności? Rozporządzenie par. 6.1. mówi że ma być podana data rozpoczęcia i zakończenia  :)


Ad.1 Mniej więcej takich nazw używam ale są przypadki jak: "inne podziały" i np wtedy wpisuje podział nieruchomości i w nawiasie co w nim takiego innego :D

Ad.3 Nie bardzo wiem czemu miały by zostać potraktowane jako osobne opracowania skoro to inwentaryzacja całego obiektu, który składa się z budynku wraz z przyłączami i jest w jednym operacie.

Ad.4 Kurczę właśnie niby nie ma, ale zauważ tam u góry masz w nazwie kolumny napisane " za okres od.... do...." a niżej juz tylko miejsce na datę i to mnie zastanawia:/

rodi

#14
Jeśli chodzi o zakres 1 to załącznik mówi o ilości prac geodezyjnych i o ilości obiektów. Więc osiedle mieszkaniowe składające się z kilku budynków i sieci uzbrojenia należy traktować jako jeden obiekt i jako jedną pracę geodezyjną jeśli tyczenie i inwentaryzacja była zgłoszona pod jednym ID, jeśli były dwa osobne zgłoszenia, np. na sieć i budynki to mamy dwie prace geodezyjne, itd.

Natomiast jeśli chodzi o zakres 4 to załącznik mówi o inwestycjach, obiektach, pracach geodezyjnych, budynkach i budowlach. Pkt. 6 i 7 mówią o 5 budynkach i 3 budowlach. Jeśli na obiekcie inwentaryzujemy dwa budynki a jest to zgłoszone pod jednym ID, to i tak zaliczamy dwie inwentaryzacje budynku.

Takie jest moje zdanie, jednak zaznaczam, że po nowemu nie dokumentowałem jeszcze praktyki. W najbliższym czasie będę składał papiery na zakres 4 i temat będę dokumentował tak jak opisałem powyżej.

Pozdrawiam
sYsTEM połączył wiadomości: Wtorek 16 Wrzesień 2014, 21:16:09
Trzeba tylko uważnie rozdzielić prace które wchodzą do zakresu 1 i do zakresu 4. Komisja kwalifikacyjna odpisała mi co następuje:
Odpowiadając na pytanie nr 3, wyjaśniam, że Komisja kwalifikacyjna do spraw uprawnień zawodowych już wcześniej przyjęła, uzgodnioną z Głównym Geodetą Kraju wykładnię, iż geodezyjna obsługa inwestycji (zakres czwarty uprawnień) obejmuje czynności związane z budownictwem przemysłowym, a szczególnie z obsługą zapór wodnych, kominów przemysłowych, dużych i skomplikowanych budowli, a także pomiarami odkształceń i przemieszczeń, itp.

Główny Geodeta Kraju podtrzymując dotychczasową wykładnię przyjętą przez komisję kwalifikacyjną do spraw uprawnień zawodowych wyraził pogląd, że do rodzajów obiektów budowlanych, przy budowie, których geodeci wykonujący samodzielne funkcje związane z obsługą geodezyjną powinni posiadać uprawnienia zawodowe z zakresu "geodezyjna obsługa inwestycji", należy zaliczać te obiekty, dla których ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. w Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 ze zm.) przewiduje ustanowienie nadzoru inwestorskiego. Wykaz obiektów wymienia rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 19 listopada 2001 r. w sprawie rodzajów obiektów budowlanych, przy których realizacji jest wymagane ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego (Dz.U.nr138poz.1554).


fresco

#13
Cytat: kuna1 w Czwartek 11 Wrzesień 2014, 22:52:05
Chodziło mi o podpunkty z 4 zakresu uprawnień.
1) projektowanie, zakładanie i ...
6) pomiary realizacyjne budynków....

Aha.. a ja pytałam o zakres 1 :) a więc jak komisja liczy kilka rodzajów prac i kilka budynków wpisanych w jednym wierszu? mógłby się wypowiedzieć ktoś kto już ma weryfikację dokumentów na zakres 1 za sobą?  :D

kuna1

#12
Cytat: jkbsrwk w Czwartek 11 Wrzesień 2014, 22:17:26
Ad 1. Rodzaj prac opisuję tak, jak na zgłoszeniu plus w nawiasie np. że podział jest stanem prawnym, żeby było wiadomo, że to "inne podziały", albo "inwentaryzacja budynku i przyłącza wodociągowego.

Ad 3. Ja wpisuję w jednym, bo to jedna robota, jedno ID, tylko tak jak dałem przykład z inwentaryzacją zaznaczyłbym co tam było robione.

Ad 4. To pytanie zadaje sobie przy każdym wpisie do dziennika :P w miejscu "data" podaje datę wpisu, która zazwyczaj jest datą zakończenia roboty :)

Ad 5. Jako nazwa podaje numer działki

Ja tak robię- nie wiem na ile to jest poprawne :) Pozdrawiam.

Odnośnie tego co napisałeś:

Ad 1) Przeczytaj paragraf 6.1. rozporządzenia w sprawie uprawnień. Jest tu mowa o czynnościach wykonywanych w ramach opracowań, które są rezultatami prac geodezyjnych. Załącznik 2 zawiera własnie wykaz opracowań i to chyba tak powinnyśmy tytułować wpisy w dzienniku. To jest chyba właśnie zmiana co do starego podejścia gdzie wpisywaliśmy nazwy prac geodezyjnych, które były zgłaszane.

Ad 3) Twoja myśl jest logiczna jednak czy kolejne przyłącza itp nie zostaną potraktowane jak kolejne opracowania


Ad 4) Tylko gdzie w dzienniczku nowym masz rubrykę na okres. Wpisujesz to w wykazie prac w 6-tej kolumnie przy potwierdzeniu wykonywanych czynności? Rozporządzenie par. 6.1. mówi że ma być podana data rozpoczęcia i zakończenia  :)


Dziękuje za odpowiedź i liczę na kolejne wpisy i sugestie :)
sYsTEM połączył wiadomości: Czwartek 11 Wrzesień 2014, 22:54:36
Cytat: fresco w Czwartek 11 Wrzesień 2014, 22:46:54
Nic nie zrozumiałam z Twojego tłumaczenia  :crazy2: o co chodzi z tymi pkt 1) i 6)? Jeśli to punkty z załącznika z rozporządzenia to w przypadku zakresu 1 pkt 1) to pomiary syt-wys, a pkt 6) nie ma  ???

Chodziło mi o podpunkty z 4 zakresu uprawnień.
1) projektowanie, zakładanie i ...
6) pomiary realizacyjne budynków....

fresco

Cytat: kuna1 w Czwartek 11 Wrzesień 2014, 22:34:44
Mimo że piszesz o starych zasadach to musisz spełniać wymagania ilościowe wg. nowych zasad. Dla spełnienia różnych podpunktów różne są kryteria, np. raz jest inwestycja, raz są cykle pomiarowe, a raz obiekt. To jest na przykład dla pkt 1) to osiedle spełni 1 inwestycje ale już dla pkt 6) będziesz miał spełnione już 5 budynków.

Nic nie zrozumiałam z Twojego tłumaczenia  :crazy2: o co chodzi z tymi pkt 1) i 6)? Jeśli to punkty z załącznika z rozporządzenia to w przypadku zakresu 1 pkt 1) to pomiary syt-wys, a pkt 6) nie ma  ???

kuna1

Cytat: fresco w Czwartek 11 Wrzesień 2014, 21:41:56
Ja mam podobne pytanie, tyle że do wykazu prac wg. starych zasad. Przykładowo jak wpisać np. obsługę geodezyjną osiedla mieszkaniowego? W zakres prac wchodziło tyczenie 5 budynków oraz uzbrojenia terenu, a także późniejsza inwentaryzacja. Zakładana była również osnowa realizacyjna. I tu moje pytanie - czy jeśli opiszę tą obsługę w jednym wierszu to komisja będzie traktowała to jako jedną pracę? czy 5 budynków = 5 tyczeń i 5 inwentaryzacji? Tak naprawdę ta jedna praca zawiera w sobie kilka tyczeń, inwentaryzacji i zakładanie osnowy - tylko jak to interpretuje komisja?  ???
Kilka obsług osiedli mieszkaniowych w zasadzie załatwia temat wymaganych prac na zakres 1, jednak obawiam się, że dla komisji brak 48 pozycji w wykazie = wezwanie do uzupełnienia  C:-)
Mimo że piszesz o starych zasadach to musisz spełniać wymagania ilościowe wg. nowych zasad. Dla spełnienia różnych podpunktów różne są kryteria, np. raz jest inwestycja, raz są cykle pomiarowe, a raz obiekt. To jest na przykład dla pkt 1) to osiedle spełni 1 inwestycje ale już dla pkt 6) będziesz miał spełnione już 5 budynków.

jkbsrwkAutor w?tku

Ad 1. Rodzaj prac opisuję tak, jak na zgłoszeniu plus w nawiasie np. że podział jest stanem prawnym, żeby było wiadomo, że to "inne podziały", albo "inwentaryzacja budynku i przyłącza wodociągowego.

Ad 3. Ja wpisuję w jednym, bo to jedna robota, jedno ID, tylko tak jak dałem przykład z inwentaryzacją zaznaczyłbym co tam było robione.

Ad 4. To pytanie zadaje sobie przy każdym wpisie do dziennika :P w miejscu "data" podaje datę wpisu, która zazwyczaj jest datą zakończenia roboty :)

Ad 5. Jako nazwa podaje numer działki

Ja tak robię- nie wiem na ile to jest poprawne :) Pozdrawiam.

fresco

Ja mam podobne pytanie, tyle że do wykazu prac wg. starych zasad. Przykładowo jak wpisać np. obsługę geodezyjną osiedla mieszkaniowego? W zakres prac wchodziło tyczenie 5 budynków oraz uzbrojenia terenu, a także późniejsza inwentaryzacja. Zakładana była również osnowa realizacyjna. I tu moje pytanie - czy jeśli opiszę tą obsługę w jednym wierszu to komisja będzie traktowała to jako jedną pracę? czy 5 budynków = 5 tyczeń i 5 inwentaryzacji? Tak naprawdę ta jedna praca zawiera w sobie kilka tyczeń, inwentaryzacji i zakładanie osnowy - tylko jak to interpretuje komisja?  ???
Kilka obsług osiedli mieszkaniowych w zasadzie załatwia temat wymaganych prac na zakres 1, jednak obawiam się, że dla komisji brak 48 pozycji w wykazie = wezwanie do uzupełnienia  C:-)

kuna1

#7
Cytat: jkbsrwk w Czwartek 04 Wrzesień 2014, 10:29:21
Dodam jeszcze jak u mnie wygląda opis czynności wykonanych osobiście- mam nadzieje, że tyle wystarczy.
Sądzę, że opis praktyki w takiej formie jest wystarczający.

Poniżej moje pytania odnośnie nowych dzienników praktyk. Liczę na Wasze opinie do konkretnych podpunktów.

1.       Jak powinny się nazywać rodzaje prac i opracowań w dzienniku praktyki zawodowej (kolumna 3)? Czy według rodzaju pracy zgłaszanej do PODGIK, czyli m.d.cp., pomiar powykonawczy, tycznie obiektu budowlanego, czy tak jak w załączniku nr 2?
Odpowiedź ma konsekwencje, ponieważ według starych zasad (spis wykonanych prac i opis tych uważanych za istotne) wpisywaliśmy przykładowo w spisie prac:
Mapa do celów projektowych, a potem opis co było robione po kolei.

Jeżeli natomiast wpisywać według pozycji w załączniku nr 2 ta sama m.d.c.p. byłaby wymieniona 3 razy, tj.:
a.       Pomiary syt. i wys. oraz opracowywanie ich wyników, w tym.... I tutaj opis, KERG np. 1111
b.      Zakładanie i pomiar osnów pomiarowych...  i tu opis do tej samej roboty, znowu KERG 1111
c.       Kartograficzne opracowanie mapy do celów projektowych, tutaj znowu opis do KERGU 1111
Podobnie sprawa miałaby miejsce przy pomiarach powykonawczych i tyczeniach, gdzie przy jednej pracy zgłoszonej do PODGiK musielibyśmy wpisywać pomiar syt-wys, założenie osnowy jako dwa opracowania, lecz de facto były one wykonywane w jednej zgłoszonej pracy.

2.  Drugie pytanie odnośnie naliczania ilościowego prac z zakresu nr 1, tj. tyczenie i inwentaryzacja.
Czy zapis ,,minimum 12 prac geodezyjnych obejmujących tyczenie budynków lub budowli, w  tym 8 sieci uzbrojenia podziemnego" oznacza w skrajnych przypadkach:
- przykładowo 7 budynków oraz wytyczenie 8 sieci uzbrojenia,
- 15 wytyczonych budynków, przy których wytyczono 8 sieci uzbrojenia.

Podobnie przez analogię chodzi o inwentaryzację (np. 5+7 czy 12+7)

3. Trzecie pytanie ponownie odnośnie tyczenia oraz inwentaryzacji. Czy tycząc w jednej zgłaszanej pracy geodezyjnej bp. pomiar powyk. budynku z 2 sieciami musimy wpisywać w trzech wierszach w dzienniczku praktyk pomiar powyk. budynku, pomiar powyk. sieci1, pomiar powyk. sieci2, czy też wpisać pomiar powyk. budynku z 2-ma sieciami i w opisie opisać wszystkie czynności jednocześnie.
 
4. W którym miejscu w dzienniku praktyki zawodowych wpisuje się okres wykonywania pracy?
 
5.  Co należy rozumieć za ,,nazwę obiektu" w kolumnie 4 dziennika (wykaz prac) i kolumnie 2 dziennika (opis czynności?) Położenie i wielkość jest jasna, lecz nazwa nie występowała w starym systemie dokumentowania praktyk.

Proszę o odpowiedzi do konkretnych podpunktów :)




jkbsrwkAutor w?tku

Dodam jeszcze jak u mnie wygląda opis czynności wykonanych osobiście- mam nadzieje, że tyle wystarczy.

ketchup1

Witam,
Również przyłączam się do prośby wymiany doświadczeń oraz pomocy przy uzupełnianiu dziennika praktyki zawodowej co do zasady uzupełniania oraz opisu prac. Wiadomo, że dobry przykład to podstawa do prawidłowego uzupełnienia całego dziennika, a opis prac prac poza lokalizacją będą podobne.

Jeżeli mi się uda coś "wywęszyć" to podzielę się nabytą wiedzą.
Pozdrawiam,

jkbsrwkAutor w?tku

#4
Doszedłem do takiego wniosku:
- podział - wielkość obiektu to działka dzielona
- rozgraniczenie, ustalenie - wielkość obiektu to działka nawet jeśli jest to fragment granicy
- MDCP - wielkość obiektu to działka pod inwestycję, a nie wielkość opracowania
- inwentaryzacja budynku - wielkość obiektu to działka pod inwestycje + plus ilość metrów bieżących przyłączy
- tyczenie podobnie jak mdcp i inwentaryzacja

To tak z grubsza :D Co o tym myślicie? Pozdrawiam :)

hellios

przy ustaleniu fragmentu granicy działki ja bym wpisał 1 działka tak jak to robiłem w wykazie, z tym że nie widziałem jeszcze dziennika praktyk
Mamy prawo do szczęścia, nie mamy szczęścia do prawa

jkbsrwkAutor w?tku

#2
To może chociaż jest ktoś w stanie mi odpowiedzieć jaką wielkość obiektu mam wpisywać? Przy syt-wysach wpisuje wielkość opracowania lub np przy inwentaryzacji długość przyłącza, a przy podziałach itp powierzchnię działki, ale przy ustaleniu np tylko fragmentu granicy działki to też mam podać powierzchnię całej działki? Pozdrawiam.

jkbsrwkAutor w?tku

#1
Witam, były ktoś w stanie wrzucić skan chociaż jednej strony dziennika praktyk, lub chętny rzucić okiem na skan jednej strony mojego dziennika praktyk? Wypełniam go od jakiegos czasu ale ołówkiem w obawie, że robię to nie do końca poprawnie a nie mam  z kim porównać jak to robi :) Pozdrawiam