Aktualności:

Forum w trakcie prac modernizacyjnych

Menu główne

Nowy/stary egzamin

Zaczęty przez magda20, Środa 16 Kwiecień 2014, 20:43:15

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

piotrek

Cytat: support w Poniedziałek 02 Czerwiec 2014, 21:58:35
Tak dokładnie identycznie było w "starym" rozporządzeniu jednak GUGiK  nie respektował tego za sprawą komisji kwalifikacyjnej, która tylko z sobie znanych wytycznych zaleceń czy innych wewnętrznych ustaleń łamała zapis w rozporządzeniu.
Jest to z korzyścią dla tych którym nie udało się zaliczyć testu i nie miało pojęcia jak wygląda cześć szczegółowa a tak mają okazję zapoznać się z treścią pytań i spróbować na nie odpowiedzieć.
Też uważam że to dobre rozwiązanie, tylko nie wiesz do końca jak ci poszła część opisowa jak nie zdasz testów.
Dobrą praktyką by było gdyby pytania na części ustnej były losowane z dostępnej puli pytań a nie wymyślane przez komisję, bo to czasami takie ich "widzimisię", wiec § 26 ust.3 nadaje się do korekty.

Piotr86

Czytałem, tak zgadza się i właśnie to wyłuskałem w poprzednim poście.

support

przeczytaj stare rozporządzenie §21. 2
Tam brakowało tylko zapisu w jaki sposób postępować po każdej części egzaminu.
"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


Piotr86

Dokładnie tego
Cytata po zakończeniu części ogólnej zarządza ich zebranie z jednoczesnym
rozdaniem pytań opisowych
brakowało w "starym" rozporządzeniu.

support

Tak dokładnie identycznie było w "starym" rozporządzeniu jednak GUGiK  nie respektował tego za sprawą komisji kwalifikacyjnej, która tylko z sobie znanych wytycznych zaleceń czy innych wewnętrznych ustaleń łamała zapis w rozporządzeniu.
Jest to z korzyścią dla tych którym nie udało się zaliczyć testu i nie miało pojęcia jak wygląda cześć szczegółowa a tak mają okazję zapoznać się z treścią pytań i spróbować na nie odpowiedzieć.
"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


e-geo@info-lab.pl

#28
wczytywał...i nie widzi wielkich różnic między "nowym" i "starym" pytanie czy po staremu robiono tak jak jest w rozporządzeniu

Piotr86

Wczytywał się ktoś w treść nowego rozporządzenia??
Cytat
§ 22. 1. Bezpośrednio przed rozpoczęciem egzaminu pisemnego przewodniczący zespołu kwalifikacyjnego, a w przypadku,
o którym mowa w § 14 – przewodniczący komisji kwalifikacyjnej, informuje osoby zainteresowane o warunkach
organizacyjnych jego przeprowadzenia.
2. Po przekazaniu informacji o warunkach organizacyjnych przeprowadzenia egzaminu pisemnego przewodniczący
zespołu kwalifikacyjnego, a w przypadku, o którym mowa w § 14 – przewodniczący komisji kwalifikacyjnej, zarządza rozdanie
arkuszy egzaminacyjnych z pytaniami testowymi, a po zakończeniu części ogólnej zarządza ich zebranie z jednoczesnym
rozdaniem pytań opisowych. Do pytań opisowych są dołączane arkusze egzaminacyjne, na których osoby zainteresowane
udzielają odpowiedzi.
3. Korzystanie przez osobę zainteresowaną z pomocy innych osób zainteresowanych uczestniczących w egzaminie
pisemnym, urządzeń odtwarzających, opracowań obejmujących tematykę stanowiącą przedmiot postępowania kwalifikacyjnego
lub urządzeń służących do przekazu bądź odbioru informacji powoduje przerwanie tej osobie egzaminu i jest równoznaczne
z wynikiem negatywnym.
4. W czasie trwania egzaminu pisemnego osoby zainteresowane mogą korzystać tylko z tekstów aktów prawnych w postaci
papierowej.
5. Główny Geodeta Kraju publikuje w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Głównego Urzędu
Geodezji i Kartografii wykaz aktów prawnych stanowiących źródło pytań egzaminów pisemnego i ustnego oraz w terminie
do dnia 31 stycznia każdego roku treść pytań egzaminów pisemnych przeprowadzonych w roku ubiegłym.
§ 23. 1. Odpowiedzi udzielone podczas egzaminu pisemnego są oceniane w następujący sposób:
1) w części ogólnej przyznaje się 1 punkt za poprawną i wyczerpującą odpowiedź na każde pytanie;
2) w części szczegółowej przyznaje się od 0 do 7 punktów za odpowiedź na każde z pytań, przy czym za brak odpowiedzi
przyznaje się 0 punktów.
2. Uzyskanie co najmniej 41 punktów w części ogólnej egzaminu pisemnego oraz co najmniej 15 punktów w części
szczegółowej egzaminu pisemnego daje wynik pozytywny.
3. Prace pisemne są sprawdzane przez członka komisji kwalifikacyjnej wskazanego przez przewodniczącego zespołu
kwalifikacyjnego, a w przypadku, o którym mowa w § 14, przez członka prezydium komisji kwalifikacyjnej wskazanego
przez przewodniczącego komisji kwalifikacyjnej.
4. Prace pisemne z oceną negatywną są sprawdzane powtórnie przez innego członka zespołu kwalifikacyjnego, a w przypadku,
o którym mowa w § 14, przez przewodniczącego komisji kwalifikacyjnej. W przypadku odmiennych ocen o wyniku
egzaminu pisemnego decyduje odpowiednio przewodniczący zespołu kwalifikacyjnego lub komisji kwalifikacyjnej.
5. Nie sprawdza się pracy z części szczegółowej egzaminu pisemnego osoby zainteresowanej, która nie uzyskała pozytywnego
wyniku z części ogólnej.
6. Wynik egzaminu pisemnego wpisuje się na odpowiednim arkuszu pracy egzaminacyjnej i opatruje się go datą i podpisem
sprawdzającego.

Głównie chodzi o par. 22.1 i 23.5 czy ja dobrze rozumiem, że kończę pisać test i od razu dostaję opisówkę??
Bez względu na to jaki będzie wynik z testu? Ale mieszają....teoretycznie jeśli test nie wyjdzie to niepotrzebnie będziemy się spalać nad opisówką??

lukaaaa

jak konkretnie ma wyglądać egzamin po nowemu?
czy zmiany mają dotyczyć tylko testów (test wielokrotnego wyboru) czy coś jeszcze ma inaczej wyglądać?

21_zakres_1

Moje dokumenty dotarły 21 lutego i mam egzamin wyznaczony na koniec czerwca. Z tego co mi wiadomo (poczta pantoflowa) to wszystkie osoby których wnioski dotarły przed 22.02 będą mieć test na starych zasadach.

marglow

#24
Sam egzamin mnie nie przeraża, ale praktykę zdobywałem w dużej firmie przy dużych projektach a weryfikacja praktyki w tym wypadku odbędzie się według załącznika nr 2 nowego rozporządzenia (taką informację otrzymałem w rozmowie telefonicznej) a to wymaga udokumentowania po 15 drobnych robót. A tego mój wniosek nie zawiera więc muszę na nowo "zbierać" praktykę.  >:( :(

Jigs

#23
Nowe czy stare zasady...test jednokrotnego wyboru też jest testem wielokrotnego wyboru  :D
Pieniędzy nie wyrzucamy w błoto, zawsze pewne doświadczenie zostaje i nie zapominajmy o wiedzy, którą nabywamy ucząc się - wątpię, żeby ktoś podchodził licząc na samo szczęście.
Należy pamiętać, że testy "nowe" będą z tych samych przepisów co testy "stare"  - nie wymyślą nic nowego.
Niestety wszystko co nowe przeraża nas, ale nie dowiesz się jakie to jest w rzeczywistości póki nie spróbujesz, kiedyś trzeba podejść do egzaminu, a dlaczego nie teraz?! ???
"Granice możliwości tak jak strach są często iluzją."
                                     Michael "Air" Jordan

support

Skoro prosili o wpłatę to wniosek został złożony prawidłowo i zgodnie z obowiązującym wówczas rozporządzeniem i nie ma podstaw by na tym etapie zwrócili wniosek z tego powodu - mogą co najwyżej złożyć zastrzeżenia i nakazać uzupełnienie.
Nie wiem skąd się to wszytko bierze ale jesteście przepraszam za sformułowanie strasznie "narwani" jeszcze nic nie dostaliście a piszecie scenariusze.
Skupcie się na nauce i systematyzowaniu wiedzy a nie gdybaniu i robieniu zamieszania.
pozdrawiam
"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.


marglow

#21
No i mój wniosek dotarł 19 lutego -wykaz prac też przygotowałem na stare rozporządzenie tzn. bez wymaganej ilości minimalnej, więc pewnie nawet postępowania kwalifikacyjnego nie da się przejść a egzamin wyznaczony na 9 lipca. Wpłata musi dotrzeć do 23 maj i co robić wyrzucać kasę w błoto?...

kubito

#20
niezła wiadomość na początek dnia... niestety też jestem w gronie osób co złożyły dokumenty 19 lutego :/ nie twierdzę że nie da się zdać egzaminu bo człowiek i tak się uczy ale mieć do wyboru jedną poprawną odpowiedź a wszystkie to jest różnica... a do tego opublikowane pytania przez GUGIK, z których część jest na egzaminie też dają więcej czasu żeby poszukać tych nowych... no ale zawsze musimy mieć pod górkę :D  :dash1:

link2jack

#19
Z tego co mi wiadomo około 200 osób złożyło wnioski od 18-21 lutego