Praca w wydziale geodezji i własna działalność - aspekt prawny

Zaczęty przez wykolejeniec, Wtorek 17 Listopad 2015, 13:06:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

wykolejeniecAutor w?tku

Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, cuda wymagają więcej czasu.

Lupus

Cytat: GeoMaP w Środa 18 Listopad 2015, 13:27:17
No ale teoretycznie (chyba) jak ktoś podpisuje operat to powinien być jakąś umową powiązany z firmą (umowa o pracę, zlecenie). Inaczej US mógłby się czepić, prawda?
podobnie jak geodeta robiący praktykę też powinien mieć umowę, ale wolontariat kwitnie.
__________
Pozdrawiam
Lupus

Wszystko da się zrobić, tylko czy jest to uzasadnione ekonomicznie?

GeoMaP

Cytat: wykolejeniec w Środa 18 Listopad 2015, 00:03:26
A teraz mi jeszcze przyszło na myśl, że w zasadzie można by rozdzielić prowadzenie działalności od podpisywania się przez geodetę uprawnionego. Uprawniony przecież nie musi prowadzić działalności, ale to on odpowiadać za operat i to on jest kontrolowany.

No ale teoretycznie (chyba) jak ktoś podpisuje operat to powinien być jakąś umową powiązany z firmą (umowa o pracę, zlecenie). Inaczej US mógłby się czepić, prawda?

wykolejeniecAutor w?tku

O ustawie o służbie cywilnej nie pomyślałem. Ale pracownicy urzędu (szeregowi bo o nich głównie pytam) chyba nie są w korpusie służby cywilnej.

Z ustawą o ograniczeniu się zgodzę, ale w zakresie do np. kierowników czy innych działających z upoważnienia starosty. Ale jeszcze zostają inspektorzy, podinspektorzy czy referenci.


A teraz mi jeszcze przyszło na myśl, że w zasadzie można by rozdzielić prowadzenie działalności od podpisywania się przez geodetę uprawnionego. Uprawniony przecież nie musi prowadzić działalności, ale to on odpowiadać za operat i to on jest kontrolowany.
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, cuda wymagają więcej czasu.

GeoMaP

USTAWA
z dnia 21 listopada 2008 r.
o służbie cywilnej
Rozdział 6

USTAWA
z dnia 21 sierpnia 1997 r.
o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne

wykolejeniecAutor w?tku

Witam,

Wiem, że w zasadzie wkładam kij w mrowisko, ale szukam i szukam i jakość konkretu znaleźć nie mogę. Albo źle szukam, albo jak to w naszym prawie jest luka. Jak jest z prowadzeniem działalności gospodarczej z zakresu geodezji przez pracowników wydziałów geodezji. Podstawową kwestią jest konflikt interesów, jeśli zachodzi, to z jednego z zajęć trzeba zrezygnować. Tylko co jest tym konfliktem interesów? Sprawdzenie swojego operatu - to na pewno. A np. przygotowanie materiałów do swojego zgłoszenia? A wniesienie ZUDu na mapy ze swojego operatu? Wykonywanie podziałów w jednostce dla której się prowadzi EGiB?
Czy ktoś z szanownego grona spotkał się z jakimś wyjaśnieniem czy interpretacją tego problemu?

I taka prośba. Niech wątek zamknie się w zakresie przepisów i ich interpretacji. O psuciu rynku, zaniżaniu cen itd było już wiele powiedziane i nie chce tego mieszać z problemem który poruszyłem. Ja chce się skupić tylko na aspekcie prawnym.

Pozdrawiam

PS
Problem nie dotyczy mnie, ale widzą, że co powiat to inna bajka zacząłem drążyć ten temat.
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, cuda wymagają więcej czasu.