GeoOrganizer - zarządzanie dokumentacją robót geodezyjnych

Zaczęty przez support, Piątek 19 Czerwiec 2015, 16:41:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

supportAutor w?tku

Po prawie rocznym okresie pracy nad nową aplikacją, oficjalnie rozpoczynamy sprzedaż GeoOrganizera - programu do zarządzania dokumentacją tworzoną podczas robót geodezyjnych, a w szczególności do wspomagania zgłaszania robót według nowych zasad.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach, prosimy Zarejestrować się lub Zalogować

Pomysł na program wynikał przede wszystkim z konieczności szacowania wyceny zamawianych materiałów. Jest to obecnie nieco skomplikowane, jeśli robi się to ,,ręcznie'', wymaga ustalania z jakich zbiorów danych chcemy uzyskać materiały, podania kodu i nazwy materiału zasobu, doprecyzowania zakresu opracowania. Ośrodki preferują przekazywanie danych w wersji elektronicznej, przynajmniej w teorii) co także przekłada się na wycenę.
Oczywiście wspomaganie się takim programem ma tym większy sens, im większą bazę klientów i podmiotów już mamy. Przy pomocy GeoOrganizera zakładamy i prowadzimy bazy: adresatów zgłoszenia (ośrodków), klientów, właścicieli działek, wykonawców (mniej istotne jeśli mamy jednoosobową działalność ale przydatne w większej firmie). Do prowadzenia korespondencji oprócz listy odbiorców dostępne są zakładki pozwalające na adresowanie kopert i utworzenie książki nadawczej.


Podobnie jest z automatyzacją różnych czynności. Program jest tym bardziej efektywny im więcej mamy typowych szablonów i wpisów gotowych do użycia.
Przy tworzeniu dokumentów stosujemy słowniki rodzaju zgłaszanych prac, miejscowosci i ulic.
Możemy tworzyć własne dokumenty z szablonów, pobierać je z bazy dokumentów udostępnianych przez użytkowników programu. Dzielenie się własnymi wzorami dokumentów powinno być przydatne, gdyż jak wiemy, wzory z rozporządzeń to jedno, a warianty tych dokumentów stosowane w różnych powiatach, to druga sprawa.


Oczywiście w danej pracy możemy też gromadzić dowolne dokumenty w różnych formatach, chociażby pdf oraz zdjęcia i skany.

Jeśli poza wydrukowaniem zgłoszenia chcemy gromadzić obszerniejszy zestaw informacji o robocie, to poza zbieraniem danych opisowych, możemy posłużyć się informacją w formie graficznej. Wystarczy wprowadzenie numeru teryt w robocie aby właściwy obręb mógł być pokazany w Google Maps. Poza tym roboty z zasady powiązane są z działkami o których informacje wprowadzimy nie tylko ręcznie ale pozyskamy z pliku SWDE, zestawu punktów albo podkładu z dowolnego serwera WMS.

Dla wykonawców, którzy poza tworzeniem dokumentów geodezyjnych chcą kontrolować inne aspekty zlecenia, wprowadzamy możliwość wpisywania kosztów oraz fakturowania robót a także terminarz, który jest powiązany z kalendarzem Google.


Jeśli chodzi o stronę techniczną działania programu, to warto wiedzieć, że baza danych może być instalowana lokalnie, na jednym stanowisku komputerowym, ale jeśli chcemy mieć dostęp do niej w firmie z różnych stanowisk, to bazę możemy zainstalować jako serwer, nie ma to także wpływu na cenę programu.
Wersja demonstracyjna czyli niezarejestrowana, działa przez miesiąc i wymaga dostępu do internetu w tym czasie.


Wypada też wspomnieć o sprawie, która często jest najważniejsza - cenie.


Dla użytkowników C-Geo wynosi: 400,00 zł netto (492,00 zł brutto).

Dla osób nie posiadających licencji C-Geo: 600,00 zł netto (738,00 zł brutto).

Do dnia 18 lipca 2015 r. obowiązuje promocja – rabat 50 % od podanych wyżej cen,

czyli kwoty wynoszą odpowiednio 200,00 zł netto i 300,00 zł netto.

Program będzie również objęty (nieobowiązkową) opłatą za dostęp do aktualizacji przez internet.

Dostęp do aktualizacji: Pierwszy rok bezpłatnie

Przedłużenie dostępu do aktualizacji przez internet na kolejny rok 49,00 zł dla użytkowników C-Geo i 99,00 zł dla pozostałych osób (ceny netto).

"Być narodowi użytecznym" - Stanisław Staszic, Patron techników polskich.