Uaktualnienie do wersji 5.07:
Program EWOPIS v. 5.07 jest pierwszym etapem przystosowania tego programu do wymogów Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 listopada 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ewidencji gruntów i budynków. W kolejnych krokach planujemy przygotowanie dla użytkowników EWOPIS-u narzędzi do kontroli danych w bazie EGiB pod kątem spójności z nowym rozporządzeniem i możliwości automatycznej konwersji danych do nowych struktur. Docelowo będzie opracowany program EWOPIS spełniający wymogi rozporządzenia oraz procedura konwersji danych w trybie zmiany. W związku z tym, że zastosowanie nowej wersji programu wiąże się ze zmianą struktur w bazie danych, zalecane jest zrobienie kopii zapasowej danych. Uruchomienie programu przez administratora SYSDBA, spowoduje zmianę struktur w bazie EWOPIS:
dodanie nowych atrybutów do budynków i lokali,
dodanie przy właścicielu/władającym atrybutów: grupaRejestrowa, podgrupaRej oraz waznoscOd, waznoscDo
Równocześnie program wypełnia dane dotyczące grupy/podgrupy rejestrowej przy właścicielu/władającym wg zasad określonych w nowym rozporządzeniu.
Użytkownicy mogą edytować te atrybuty i dopisywać, tam gdzie nie zostały zaproponowane przez program.
Uwaga! Na razie program generuje Wykaz gruntów wg "starych" zasad określania grupy rejestrowej.
W programie EWOPIS w oknie Budynki zostały dodane dwie zakładki: Nowe rozp.1, Nowe rozp.2, w których znajdują się wszystkie atrybuty budynków, zgodnie z rozporządzeniem z dnia 29 listopada 2013 r. i wszystkie budynki nowo ewidencjonowane powinny być wprowadzane w tych zakładkach.
W programie można wprowadzać oznaczenia klasoużytków zgodne z nowym rozporządzeniem. W trakcie aktualizacji programu, w kartotece głównej EWOPISU, zostaje umieszczony plik uzytkiNR.csv, w którym znajdują się wszystkie dopuszczalne oznaczenia klasoużytków (wartości OFU, OZU, OZK) oraz opis klasoużytku.
Jeżeli użytkownik chce, aby program kontrolował wprowadzane do bazy klasoużytki z plikiem uzytkiNR.csv, powinien w opcji Plik › Ustawienia › Format › Kontrola użytków, zaznaczyć wg nowego rozporządzenia. Dodatkowo należy zaznaczyć, czy przed wejściem w życie nowego rozporządzenia (30.12.2013), użytki były zgodne z instrukcją G5. Zapewni to poprawne drukowanie dokumentów archiwalnych.