Aktualności:

tyle zostało zrobione
75%

Menu główne

Końskie zady heheh

Zaczęty przez alcapon, Wtorek 31 Lipiec 2012, 18:49:22

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

alcaponAutor w?tku

*Czy oświadczenie "Zawsze tak to Robimy" nie budzi w tobie jakiejś
wątpliwości?
*
1. Amerykański standard szerokości torów kolejowych (odstępu szyn) wynosi 4
stopy, 8.5 cala. Prawda, że to dziwaczna liczba? A czy wiesz dlaczego taki
właśnie standard się stosuje?

2. Ponieważ w ten sposób buduje się linie kolejowe w Anglii, a właśnie
angielscy przybysze budowali amerykańskie linie kolejowe. Dlaczego jednak
Anglicy budowali je właśnie tak?

3. Ponieważ pierwsze linie kolejowe, budowali ci sami ludzie, którzy
budowali
wcześniej linie tramwajowe, a tam właśnie stosowano ten standard. Dlaczego
jednak stosowano tam ten standard?

4. Ponieważ ludzie, którzy budowali linie tramwajowe, używali tych samych
szablonów i narzędzi, jakich używali przy budowie wagonów tramwajowych,
które
miały taki odstęp kół. W porządku! Ale dlaczego wagony miały taki właśnie
dziwaczny odstęp kół?

5. No cóż, gdyby próbowali zastosować jakiś inny odstęp, łamaliby pewną
starą
zasadę budowy dalekobieżnych dróg angielskich, ponieważ mają one taki
właśnie
odstęp kolein na koła. Któż to budował te starodawne drogi z koleinami?

6. Pierwsze dalekobieżne drogi w Europie (i Anglii) zbudowało Imperium
Rzymskie dla swoich legionów. Drogi te są w użyciu dotychczas. Ale skąd te
koleiny?

7. Pierwotne koleiny uformowały rzymskie rydwany wojenne; każdy inny
użytkownik tych dróg musiał się dostosować do nich, gdyż inaczej uszkodziłby
koła swoich pojazdów. Ponieważ rydwany były wykonywane dla Imperium
Rzymskiego, były one wszystkie do siebie podobne jeśli idzie o rozstęp kół.
Jak widać amerykański standard odstępu szyn kolejowych: 4 stopy i 8.5 cala,
pochodzi od parametrów technicznych rzymskich rydwanów bojowych. A
biurokracja
jest wieczna.


A więc następnym razem, kiedy dostaniesz do ręki jakąś dokumentację
techniczną
i zaczniesz podejrzewać, że może ona mieć coś wspólnego z końską dupą,
będziesz miec absolutną rację, ponieważ rzymskie rydwany wojenne były
konstruowane tak, aby ich szerokość była dostosowana do sumarycznej
szerokości
zadów dwu koni bojowych :-DDD



A teraz małe rozwinięcie tematu...

Kiedy spoglądasz na kosmiczny wahadłowiec na stanowisku startowym, widzisz
dwie duże rakiety startowe przymocowane po bokach głównego zbiornika paliwa.
Są to rakiety na paliwo stałe, w skrócie: SRB, produkowane w firmie
Thiokol, w
Utah, w U.S.A. Inżynierowie, którzy projektowali SRB woleliby, aby były one
nieco grubsze, ale... SRB transportuje się z wytwórni na stanowisko startowe
koleją. Tak się złożyło, że linia kolejowa biegnie na pewnym odcinku przez
tunel wydrążony w górze. Rakiety muszą się zmieścić w tym tunelu. Tunel jest
tylko odrobinę szerszy niż linia kolejowa, a linia ta, jak już wiesz, ma
szerokość dwu końskich tyłków. Tak więc jeden z głównych szczegółów
konstrukcyjnych kosmicznego wahadłowca, być może najbardziej zaawansowanego
systemu transportowego na świecie, został zdeterminowany ponad dwa
tysiące lat
temu przez szerokość końskiej dupy...
Korepetycje z ewmapy / pliki gml / operaty -> ewmapa@o2.pl
http://www.youtube.com/user/ewmapa/videos