Aktualności:

Forum w trakcie prac modernizacyjnych

Menu główne

egzamin 17 marca 2014

Zaczęty przez sylek5, Poniedziałek 17 Marzec 2014, 08:33:17

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Grando006

Cytat: hionek w Piątek 21 Marzec 2014, 11:36:33
Moje pytania z egzam. ustnego z zakresu nr 2:
- czy w trakcie wznawiania znaków gr/wyznaczania punktów gr. można podpisać ugodę? OCZYWIŚCIE NIE
- rozgraniczenie z wodami(zasady, wydanie decyzji)?
- podziały nieruchomości rolnej i leśnej a przeznaczenie w planie?
- co to jest jednostka rejestrowa gruntów, jednostka ewidencyjna oraz grupa rejestrowa?

ogólnie pytania były bardzo łatwe, komisja przyjazna (życzę każdemu takiej).
Bardzo dziękuję forum i miłym osobom na egzaminie za wytłumaczenie pewnych aspektów z zakresu nr 2 :)

Ad1. odp. NIE
Art. 39. Wznowienie znaków granicznych
1. Przesunięte, uszkodzone lub zniszczone znaki graniczne, ustalone uprzednio, mogą być wznowione bez przeprowadzenia postępowania rozgraniczeniowego, jeżeli istnieją dokumenty pozwalające na określenie ich pierwotnego położenia. Jeżeli jednak wyniknie spór co do położenia znaków, strony mogą wystąpić do sądu o rozstrzygnięcie sprawy.
2. Wznowienia znaków granicznych dokonują, na zlecenie zainteresowanych, podmioty prowadzące działalność gospodarczą i inne jednostki, o których mowa w art. 11 podmioty wykonujące prace geodezyjne i kartograficzne,
3. O czynnościach wznowienia znaków granicznych zawiadamia się zainteresowane strony. Do zawiadomień stosuje się przepisy art. 32 wezwanie do stawienia się na gruncie, ust. 1-4.
4. Z czynności wznowienia znaków granicznych sporządza się protokół.
5. Przepisy ust. 1-4 stosuje się odpowiednio przy wyznaczaniu punktów granicznych ujawnionych uprzednio w ewidencji gruntów i budynków.

Prawo geodezyjne i kartograficzne
Dz.U.2010.193.1287 t.j. - Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne

Ad2.
Art. 15. Linia brzegu i zasady jej ustalania
1. Linię brzegu dla cieków naturalnych, jezior oraz innych naturalnych zbiorników wodnych stanowi krawędź brzegu lub linia stałego porostu traw albo linia, którą ustala się według średniego stanu wody z okresu co najmniej ostatnich 10 lat.
2. Linię brzegu ustala, w drodze decyzji, na wniosek mającego interes prawny lub faktyczny:
1)   właściwy terenowy organ administracji morskiej - dla morskich wód wewnętrznych wraz z morskimi wodami wewnętrznymi Zatoki Gdańskiej oraz wód morza terytorialnego;
2)   właściwy marszałek województwa - dla wód granicznych oraz śródlądowych dróg wodnych;
3)   właściwy starosta realizujący zadanie z zakresu administracji rządowej - dla pozostałych wód.
3. Podstawę ustalenia linii brzegu stanowi dostarczony przez wnioskodawcę projekt rozgraniczenia gruntów pokrytych wodami od gruntów przyległych, który, z zastrzeżeniem ust. 4, zawiera:
1)   opis uwzględniający oznaczenie wnioskodawcy, ze wskazaniem jego siedziby i adresu, przyjęty sposób ustalenia projektowanej linii brzegu, ustalenie stanu prawnego nieruchomości objętych projektem z oznaczeniem właścicieli wraz ze wskazaniem ich siedziby i adresu oraz stan stosunków wodnych na gruntach przylegających do projektowanej linii brzegu;
2)   mapę inwentaryzacji powykonawczej budowli regulacyjnych lub zaktualizowaną kopię mapy zasadniczej, w skali, w jakiej jest sporządzony projekt regulacji wód śródlądowych, lub w skali 1:500, 1:1.000, 1:2.000 albo 1:5.000, z wykazaniem:
a)   punktów stałych osnowy poziomej nawiązanych do sieci państwowej,
b)   granicy stałego porostu traw,
c)   krawędzi brzegów, przymulisk, odsypisk i wysp,
d)   proponowanej linii brzegu.

4. Organ, o którym mowa w ust. 2, może, w drodze decyzji, zwolnić wnioskodawcę, na jego wniosek, z obowiązku zawarcia w projekcie niektórych informacji, o których mowa w ust. 3.
5. Jeżeli krawędź brzegu jest wyraźna, linia brzegu biegnie tą krawędzią.
6. Jeżeli krawędź brzegu nie jest wyraźna, linia brzegu biegnie granicą stałego porostu traw, a jeżeli granica stałego porostu traw leży powyżej stanu wody, o którym mowa w ust. 1 - linią przecięcia się zwierciadła wody przy tym stanie z gruntem przyległym.
7. Jeżeli brzegi wód są uregulowane, linia brzegu biegnie linią łączącą zewnętrzne krawędzie budowli regulacyjnych, a przy plantacjach wikliny na gruntach uzyskanych w wyniku regulacji - granicą plantacji od strony lądu.
8. Decyzja ustalająca linię brzegu obejmuje swym zakresem odcinek i brzegi cieku naturalnego objęte projektem regulacji.
9. Jeżeli ustalenie linii brzegu jest konieczne w związku z wykonaniem urządzeń wodnych lub kształtowaniem nowych koryt cieków naturalnych, postępowanie w sprawie ustalenia linii brzegu przeprowadza się łącznie z postępowaniem w sprawie wydania pozwolenia wodnoprawnego.
10. Decyzja o ustaleniu linii brzegu może być wydana po uzyskaniu przez zakład pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie niecierpiących zwłoki budowli regulacyjnych.
10a. Organem właściwym w sprawach, o których mowa w ust. 9 i 10, jest organ właściwy do wydania pozwolenia wodnoprawnego.
11. W przypadku zmiany linii brzegu decyzja, o której mowa w ust. 2, może być zmieniona w trybie i na zasadach właściwych dla jej wydania.
12. Jeżeli ustalenie linii brzegu następuje w związku z trwałym zajęciem przez wody płynące lub wody morskie, w sposób naturalny, gruntu niestanowiącego własności właściciela wody, koszty projektu, o którym mowa w ust. 3, ponosi właściciel wody.

Art. 15a. Rozgraniczanie gruntów
1. Rozgraniczenia gruntów, które były pokryte wodami przed wykonaniem urządzenia wodnego, od pozostałych gruntów dokonuje, na wniosek właściciela wody lub właściciela gruntu sąsiadującego, w drodze decyzji, właściwy starosta realizujący zadanie z zakresu administracji rządowej.
2. Dokonując rozgraniczenia, o którym mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio przepisy art. 15 linia brzegu i zasady jej ustalania, z tym że podstawą rozgraniczenia jest dokumentacja sporządzona dla potrzeb wykonania urządzenia wodnego, a w przypadku jej braku - dostępne materiały archiwalne.
3. W przypadku braku dokumentacji umożliwiającej dokonanie rozgraniczenia, o którym mowa w ust. 1, jako grunt pokryty wodami powierzchniowymi w granicach urządzenia wodnego wyznacza się obszar niezbędny dla zachowania ciągłości cieku, w przypadku likwidacji tego urządzenia, przyjmując parametry koryta cieku powyżej i poniżej urządzenia, a w przypadku jezior podpiętrzonych - rzędne wody sprzed piętrzenia.


Prawo wodne
Dz.U.1997.140.940 - Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne

Ad.3
Dział III. Wykonywanie, ograniczanie lub pozbawianie praw do nieruchomości
Rozdział 1. Podziały nieruchomości
Art. 92. Wyłączenie przedmiotowe
1. Przepisów niniejszego rozdziału nie stosuje się do nieruchomości położonych na obszarach przeznaczonych w planach miejscowych na cele rolne i leśne, a w przypadku braku planu miejscowego do nieruchomości wykorzystywanych na cele rolne i leśne, chyba że dokonanie podziału spowodowałoby konieczność wydzielenia nowych dróg niebędących niezbędnymi drogami dojazdowymi do nieruchomości wchodzących w skład gospodarstw rolnych albo spowodowałoby wydzielenie działek gruntu o powierzchni mniejszej niż 0,3000 ha.
2. Za nieruchomości wykorzystywane na cele rolne i leśne uznaje się nieruchomości wykazane w katastrze nieruchomości jako użytki rolne albo grunty leśne oraz zadrzewione i zakrzewione, a także wchodzące w skład nieruchomości rolnych użytki kopalne, nieużytki i drogi, jeżeli nie ustalono dla nich warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.

Art. 93. Dopuszczalność podziału nieruchomości
2a. Podział nieruchomości położonych na obszarach przeznaczonych w planach miejscowych na cele rolne i leśne, a w przypadku braku planu miejscowego wykorzystywanych na cele rolne i leśne, powodujący wydzielenie działki gruntu o powierzchni mniejszej niż 0,3000 ha, jest dopuszczalny, pod warunkiem że działka ta zostanie przeznaczona na powiększenie sąsiedniej nieruchomości lub dokonana zostanie regulacja granic między sąsiadującymi nieruchomościami. W decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości określa się termin na przeniesienie praw do wydzielonych działek gruntu, który nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia, w którym decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości stała się ostateczna. Przepisu nie stosuje się w przypadku podziałów nieruchomości, o których mowa w art. 95 cel podziału nieruchomości,

Ustawa o gospodarce nieruchomościami
Dz.U.2014.0.518 t.j. - Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami

Ad.4

§ 13. Jednostka rejestrowa gruntów
1. Działki położone w granicach jednego obrębu, wchodzące w skład jednej nieruchomości, tworzą jednostkę rejestrową gruntów.
2. Odrębną jednostkę rejestrową gruntów tworzą również położone w granicach jednego obrębu:
1)   działki stanowiące część nieruchomości, jeżeli:
a)   związane jest z nimi inne niż własność prawo rzeczowe,
b)   zostały przekazane w zarząd lub trwały zarząd,
c)   wchodzą w skład gospodarstwa rolnego, w rozumieniu przepisów o podatku rolnym,
2)   działki o nieuregulowanym stanie prawnym, stanowiące przedmiot odrębnego władania,
3)   działki stanowiące część nieruchomości, będące przedmiotem umowy dzierżawy.

§ 6. Jednostka ewidencyjna
1. Jednostkę ewidencyjną stanowi obszar gruntów położonych w granicach administracyjnych gminy, a w przypadku gdy w skład gminy wchodzi miejscowość o statusie miasta - również w granicach administracyjnych miasta.
2. W miastach, w których utworzone zostały dzielnice, jako jednostki pomocnicze gminy, jednostką ewidencyjną może być obszar dzielnicy lub kilku sąsiadujących ze sobą dzielnic.
3. Jednostkę ewidencyjną określa nazwa własna oraz identyfikator krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju, prowadzonego na podstawie przepisów o statystyce publicznej.

§ 17. Grupy rejestrowe podmiotów ewidencyjnych
Ustala się następujące grupy rejestrowe właścicieli nieruchomości i władających, o których mowa w § 10, ust. 1 pkt 2 oraz w ust. 2, zwanych dalej "podmiotami ewidencyjnymi":
1)   grupa 1 - Skarb Państwa, jeżeli nie występuje w zbiegu z użytkownikami wieczystymi,
2)   grupa 2 - Skarb Państwa, jeżeli występuje w zbiegu z użytkownikami wieczystymi,
3)   grupa 3 - jednoosobowe spółki Skarbu Państwa, przedsiębiorstwa państwowe i inne państwowe osoby prawne,
4)   grupa 4 - gminy i związki międzygminne, jeżeli nie występują w zbiegu z użytkownikami wieczystymi,
5)   grupa 5 - gminy i związki międzygminne, jeżeli występują w zbiegu z użytkownikami wieczystymi,
6)   grupa 6 - jednoosobowe spółki jednostek samorządu terytorialnego i inne osoby prawne, których organami założycielskimi są organy samorządu terytorialnego,
7)   grupa 7 - osoby fizyczne,
8)   grupa 8 - spółdzielnie,
9)   grupa 9 - kościoły i związki wyznaniowe,
10)   grupa 10 - wspólnoty gruntowe,
11)   grupa 11 - powiaty i związki powiatów, jeżeli nie występują w zbiegu z użytkownikami wieczystymi,
12)   grupa 12 - powiaty i związki powiatów, jeżeli występują w zbiegu z użytkownikami wieczystymi,
13)   grupa 13 - województwa, jeżeli nie występują w zbiegu z użytkownikami wieczystymi,
14)   grupa 14 - województwa, jeżeli występują w zbiegu z użytkownikami wieczystymi,
15)   grupa 15 - spółki prawa handlowego i inne podmioty ewidencyjne niewymienione w pkt 1-14.

§ 18. Podgrupy podmiotów posiadających prawa do nieruchomości

Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa w sprawie ewidencji gruntów i budynków
Dz.U.2001.38.454 - Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków


dddsss

#42
Tutaj też jest co nieco na ten temat wyjaśnione:  http://www.geoforum.geodezja.pl/read.php?1,74730,74859


shrekdance

#40
No tak, ale jak to się ma w praktyce i co komisja chciała usłyszeć?
Nurtuje mnie ten zapis odnośnie poprawek do danych obserwacyjnych przesyłanych ze stacji referencyjnej do tych odbiorników i tu w technice RTN jest napisane "za pomocą ośrodka obliczeniowego"..
Jak dla mnie w technice RTK poprawki też są wysyłane za pomocą ośrodka obliczeniowego..

jerro

Cytat: shrekdance w Poniedziałek 21 Kwiecień 2014, 23:39:59
różnica między pomiarami RTK i RTN,

Zna ktoś odpowiedź na to zagadnienie?  :-\:
jakiej odpowiedzi oczekiwała komisja

Standardy par.2 pkt. 20 i 21 O0
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi." - A. Einstein

shrekdance

różnica między pomiarami RTK i RTN,

Zna ktoś odpowiedź na to zagadnienie?  :-\:
jakiej odpowiedzi oczekiwała komisja

wallyto

Pisemne odpowiadanie na pytanie zależy od tego czy da się odpowiedź na nie ubrać we własne słowa.
Skłaniałbym się ku własnym słowom opisującym dany paragraf, tak by nie stracić sensu odpowiedzi.
Na pewno nie pisz: zgodnie z paragrafem tym i tym, tylko przywołuj jego treść, jeśli oczywiście ma ona sens dla Twojej odpowiedzi.

bloff

Po pierwsze gratulacje dla uprawnionych  :)
Ciekawi mnie czy podczas pytań opisowych pisaliście stricte to co mówi przepis prawa, czyli wszystko jak jest napisane na temat w ustawie/rozporządzeniu czy staraliście się pisać własnym zdaniem, pytam bo czesto opisując jeden paragraf jego treść odsyła do innego i czy w takiej sytuacji opisywać należy paragraf do którego jesteśmy odsyłani, jakie macie doświaczenia i jak na egzaminie pisaliście?

gisgo

#35
Cytat: Brook w Poniedziałek 17 Marzec 2014, 13:55:00
Komisja: p. Cegielski, p. Kłopotek, p. Bielański, p. Brodnicki i chyba p. Wilczewski.
Wszyscy zdali część opisową.
Pytania na zakres 2:
1. Wszystko o zasiedzeniu
2. Udostępnianie danych z EGiB i ich tajność.
3. Podział nieruchomości i nieuregulowanym stanie prawnym.

Zasiedzenie -

Moim zdaniem KC rozdział II oraz przepisy dotyczące posiadania
Art. 336
Posiadaczem rzeczy jest zarówno ten, kto nią faktycznie włada jak właściciel (posiadacz samoistny), jak i ten, kto nią faktycznie włada jak użytkownik, zastawnik, najemca, dzierżawca lub mający inne prawo, z którym łączy się określone władztwo nad cudzą rzeczą (posiadacz zależny).
Art. 337.
Posiadacz samoistny nie traci posiadania przez to, że oddaje drugiemu rzecz w posiadanie zależne.
Art. 339.
Domniemywa się, że ten, kto rzeczą faktycznie włada, jest posiadaczem samoistnym.
Art. 340.
Domniemywa się ciągłość posiadania. Niemożność posiadania wywołana przez przeszkodę przemijającą nie przerywa posiadania.
Art. 341.
Domniemywa się, że posiadanie jest zgodne ze stanem prawnym. Domniemanie to dotyczy również posiadania przez poprzedniego posiadacza.
Art. 172.
§ 1.79) Posiadacz nieruchomości niebędący jej właścicielem nabywa własność, jeżeli posiada nieruchomość nieprzerwanie od lat dwudziestu jako posiadacz samoistny, chyba że uzyskał posiadanie w złej wierze (zasiedzenie).
§ 2.80) Po upływie lat trzydziestu posiadacz nieruchomości nabywa jej własność, choćby uzyskał posiadanie w złej wierze.
Art. 173.
Jeżeli właściciel nieruchomości, przeciwko któremu biegnie zasiedzenie, jest małoletni, zasiedzenie nie może skończyć się wcześniej niż z upływem dwóch lat od uzyskania pełnoletności przez właściciela.
Art. 174.
Posiadacz rzeczy ruchomej niebędący jej właścicielem nabywa własność, jeżeli posiada rzecz nieprzerwanie od lat trzech jako posiadacz samoistny, chyba że posiada w złej wierze.
Art. 175.
Do biegu zasiedzenia stosuje się odpowiednio przepisy o biegu przedawnienia roszczeń.
Art. 176.
§ 1.81) Jeżeli podczas biegu zasiedzenia nastąpiło przeniesienie posiadania, obecny posiadacz może doliczyć do czasu, przez który sam posiada, czas posiadania swego poprzednika. Jeżeli jednak poprzedni posiadacz uzyskał posiadanie nieruchomości w złej wierze, czas jego posiadania może być doliczony tylko wtedy, gdy łącznie z czasem posiadania obecnego posiadacza wynosi przynajmniej lat trzydzieści.
§ 2. Przepisy powyższe stosuje się odpowiednio w wypadku, gdy obecny posiadacz jest spadkobiercą poprzedniego posiadacza.

2. Udostępnianie danych z EGiB i ich tajność

PGiK art. 24
Art. 24.
2. Informacje zawarte w operacie ewidencyjnym są jawne.
3. Starosta udostępnia informacje zawarte w operacie ewidencyjnym w formie:
1) wypisów z rejestrów, kartotek i wykazów tego operatu;
2) wyrysów z mapy ewidencyjnej;
3) kopii dokumentów uzasadniających wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego;
4) plików komputerowych sformatowanych zgodnie z obowiązującym standardem wymiany danych ewidencyjnych;
5) usług, o których mowa w art. 9 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej.
4. Każdy, z zastrzeżeniem ust. 5, może żądać udostępnienia informacji zawartych w operacie ewidencyjnym.
5. Starosta udostępnia dane ewidencji gruntów i budynków zawierające dane osobowe podmiotów, o których mowa w art. 20 ust. 2 pkt 1 i art. 51, oraz wydaje wypisy z operatu ewidencyjnego, zawierające takie dane osobowe, na żądanie:
1) właścicieli oraz osób i jednostek organizacyjnych władających gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
2) organów administracji publicznej albo podmiotów niebędących organami administracji publicznej, realizujących, na skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z grunta-mi, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
3) innych podmiotów niż wymienione w pkt 1 i 2, które mają interes prawny w tym zakresie.

3. Podział nieruchomości i nieuregulowanym stanie prawnym.

Ustawa o GN Art. 97a.
W przypadku dokonywania z urzędu podziału nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym stosuje się następujące zasady:
1) informację o zamiarze dokonania podziału nieruchomości wójt, burmistrz albo prezydent miasta podaje do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości oraz na stronach internetowych urzędu gminy, a także przez ogłoszenie w prasie o zasięgu ogólnopolskim;
2) jeżeli w terminie 2 miesięcy od dnia ogłoszenia nie zgłoszą się osoby, które wykażą, że przysługują im prawa rzeczowe do nieruchomości, można wszcząć postępowanie w sprawie podziału nieruchomości;
3) po bezskutecznym upływie terminu, o którym mowa w pkt 2, wójt, bur-mistrz albo prezydent miasta może wydać decyzję zatwierdzającą podział nieruchomości;
4) decyzja podlega ogłoszeniu w sposób określony w art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego. (czyli staje się ostateczna  14 dni od ogłoszenia do publicznej wiadomości)

wrobelxl

tak. jeden z członków komisji z 17 i 18 marca (nie znam nazwiska) powiedział że czyta forum, komentował że egzamin traktujemy jak zawody i wpisujemy wyniki np. 8:0 dla nas. Oczywiście w formie żartu się wypowiadał w miłej atmosferze.

andrew

#33
Witam,

zdawałem na zakres I i udało się!!! ;D
Test prosty, co do pytań ogólnych to radzę wszystkim dokładnie i spokojnie przeczytać pytania ze zrozumieniem, zastanowić się chwilę i dopiero pisać NA TEMAT. Nie warto pisać za wiele, czasami można zawrzeć odpowiedź na jednej stronie....
Komisja MYŚLAŁA podczas oceniania i nie oceniała na podstawie klucza, przynajmniej część komisji na pewno.
Porównując moją wersje odpowiedzi na pytania pisemne z odpowiedziami innych zdających stwierdzam że znacznie się różniły, szczególnie jeśli chodzi o pytanie 3 o ASG-EUPOS. Ja nie pisałem ani z wytycznych 1.12 bo ich nie miałem, ani nie pisałem też z rozporządzenia o osnowach. Na to pytanie pisałem tylko  z rozp. z 9.11.2011 i trochę swoimi słowami. Za całość dostałem 18 pkt, czym byłem trochę zaskoczony, oczywiście pozytywnie.
Komisja na czele z Panem Cegielskim była naprawdę OK i oceniała wiedzę zdających  :)

Moje pytania na ustnym, po jednym zagadnieniu od każdego członka komisji i dodatkowo pytania uzupełniająco - wyciągające:
1. Gdzie jest środek układu 2000 i scharakteryzować osie tego układu + współrzędne początku strefy 7 (strefa w Warszawie) - odp x=0, y=7 500 000,00
2. Opisać niwelacje satelitarną, do czego ją można wykorzystać, dokładności
3. Kiedy zakładamy osnowę realizacyjną
4. Kiedy składamy zażalenie, odwołanie i skargę
To pytanie mnie najbardziej zaskoczyło, ale że ostatnio składałem odwołanie więc sobie poradziłem.
Zażalenie składamy na postanowienie
Odwołanie składamy na decyzję nieostateczną (na którą przysługuje odwołanie)
Skargę składamy na decyzję ostateczną i jak twierdził członek komisji nie ma terminu na wniesienie skargi
5. Kiedy stosujemy (do jakich map) stosujemy znaki z nowego rozporządzenia o mapie zasadniczej.
W odp. chodziło o to że nowe znaki stosujemy tylko do nowych map zasadniczych. Te które są w zasobie do tej pory prowadzone po staremu uzupełniając ich treść także stosujemy stare znaki ;)

sYsTEM połączył wiadomości: Sobota 22 Marzec 2014, 13:41:49
Pilnie poszukuje Piotrka z Krakowa, który 17.03.2014 zdawał na zakres 4.

Proszę o szybki kontakt na forum lub na priv, waaaaażna sprawa!

Andrzej

Jigs

#32
Cytat: wrobelxl w Wtorek 18 Marzec 2014, 22:06:14
Odpowiedzi na pytania ustne nie miały drugiego dna.
w pierwszym komisja chciała usłyszeć co to jest istotne odstępstwo od proj. kiedy występuje (jeden przykład, np. przsunięta oś co powoduje zmianę kubatury obiektu), komu się to zgłasza i co się dalej dzieje czyli jaki organ i na czyj wniosek wydaje nowe pozwolenie. wszystko z prawa budowlanego.
Jeśli chodzi o tą inwentaryzację to komisja chciała usłyszeć o porównaniu z projektem budowli oraz o aktualizacji zasobu. pytanie dodatkowe jakie zasoby się aktualizuje - wystarczyło wymienić i rozszyfrować im jeden z nich - GESUT :)
trzecie pytanie dotyczyło konkretnie tyczenia 2 etapowego czyli tycz wstępne, pomiar obserwacji nadliczbowych, wyrównanie ścisłe i wyznaczenie poprawek - słowo klucz - dx i dy. reszta pytania to była zasłona dymna żeby bezpośrednio nie padło w pytaniu że chodzi o tyczenie dwuetapowe o podwyższonej dokładności tylko żebyś się sam domyślił.
Jak widzicie pytania miałem wręcz na 1 dlatego ciężko było nie zdać tym bardziej że komisja jak rodzina :) pozdrawiam komisję bo wiem że czytają :)

...zastanawia mnie ta końcówka , którą napisałeś... "...bo wiem że czytają".... ktoś z komisji dał do zrozumienia, że jest forumowiczem?! a może przyznał się do tego?!   :D ;D
"Granice możliwości tak jak strach są często iluzją."
                                     Michael "Air" Jordan

hionek

Moje pytania z egzam. ustnego z zakresu nr 2:
- czy w trakcie wznawiania znaków gr/wyznaczania punktów gr. można podpisać ugodę? OCZYWIŚCIE NIE
- rozgraniczenie z wodami(zasady, wydanie decyzji)?
- podziały nieruchomości rolnej i leśnej a przeznaczenie w planie?
- co to jest jednostka rejestrowa gruntów, jednostka ewidencyjna oraz grupa rejestrowa?

ogólnie pytania były bardzo łatwe, komisja przyjazna (życzę każdemu takiej).
Bardzo dziękuję forum i miłym osobom na egzaminie za wytłumaczenie pewnych aspektów z zakresu nr 2 :)

kjozwik

Będąc jeszcze w technikum i widząc jak ciężkim przedmiotem jest "inżynierka" zastanawiałam się po co ja właściwie się tego uczę - przecież nigdy nie będę pracowała na budowie. Kilka lat później pisałam pracę inżynierską o badaniu pionowości budowli wysmukłych, a pierwszą pracę jaką podjęłam po studiach była właśnie na budowie.
NIGDY NIE MÓW NIGDY.
Z perspektywy czasu powiem, że to praca która przynosi najwięcej satysfakcji.
Koleżanka y4nkee chyba się zgodzi ze mną :)

czacza

z tego co widzę, a zawsze przerażała mnie obsługa inwestycji, egzamin na 4 zakres nie jest tak przerażający, gratuluję koleżankom i kolegom